Gå til innhold

Min kjøreskolelærer snakket mye om sex og truet meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du leser siste svaret mitt så skjønner du nok hva jeg mener. Jeg mener ikke det er ok, jeg lurer på om det er verdt det for deg. Du kan ikke sende et varsel og forvente resultater kun pga det. Du må stå for det og du må stå i det. Et varsel alene kan jo strengt tatt bare være en falsk anklage.

Anonymkode: 6bdd3...1ac

Ja jeg er klar over det, og også det at jeg ikke er sikker på om de andre jentene gidder å gjøre noe med det, men ønsker å gi han et varsel. Han har jo mistet jobben i en annen kjøreskole pga upassende oppførsel.

ts

Anonymkode: 4e92c...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha bevis sannsynligvis, ellers blir det ord mot ord

Anonymkode: 05852...a50

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg er klar over det, og også det at jeg ikke er sikker på om de andre jentene gidder å gjøre noe med det, men ønsker å gi han et varsel. Han har jo mistet jobben i en annen kjøreskole pga upassende oppførsel.

ts

Anonymkode: 4e92c...571

Om du bare ønsker å sende et varsel så kan du sende det hvor som helst. Det blir ikke tatt serisøt uansett om "du bare vil sende et varsel". Send det til Norsk Kennelklubb for den del, evt Norges Trafikkskoleforening som jeg har nevnt før.

 

 

Anonymkode: 6bdd3...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er dette et sted som begynner på B? Og trafikkskolens navn begynner på S?

Kjenner til mange lignende historier om en slik kjørelærer her nemlig.

Anonymkode: 9d95b...cbf

Kan ikke bekrefte at du har rett, men hvis du bor på Østlandet kan det nok stemme. Han er nok ikke den eneste grisen i Kjøreskole businessen.

ts

Anonymkode: 4e92c...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok. Da hadde jeg varslet til Norges Trafikkskoleforbund og så må du vere forbredt på å stå i saken til den avsluttes. Man kan ikke sende farsel for så å ikke møte opp for samtale og å måtte forklare seg. Er derfor jeg lurer på om det er verdt det for deg. Det er tøft å stå i slikt. De får ikke gjort så mye med et varsel alene.

Anonymkode: 6bdd3...1ac

Takk for tipset.

ts

Anonymkode: 4e92c...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok sertifikat da jeg var 18 år og kjøreskolelæreren min var en liten hårete mann med et litt spesielt utseende, og han hadde en stor gullring på lillefingeren.

Hvis jeg hadde kjøretime på fredager, måtte jeg kjøre innom butikken slik at han fikk kjøpt seg en kasse øl som han satte i bagasjerommet.

Da pleide han å si; "nåde deg om du kjører så dårlig at jeg hører flaskene klirre", da får du ekstra timer kun med venstresvinger", og det fikk jeg.

Andre ganger kunne han sette kaffebegeret på dashbordet, og  true med at jeg skulle få ekstratimer hvis kaffen skvulpet over.

Da vi hadde langkjøring og vi var tre elever i bilen, sa han at en av oss jentene kunne sette seg på håndbrekket og gli nedover og så lo han.

Jeg hadde mange flere timer enn hva jeg trengte, og siden mine foreldre betalte trodde de sikkert at jeg var dum som trengte så mange timer, siden jeg ikke fortalte om hans oppførsel hjemme.

Dette var før "metoo", og jeg trodde at jeg bare måtte finne meg i dette.

Nå er jeg en voksen kvinne og har tenkt en del på hva jeg ble utsatt for, og jeg har funnet ut at denne mannen fremdeles jobber som selvstendig kjøreskolelærer i en annen landsdel.

Er det en overordnet kjøreskole instans man kan melde inn sånne kvalmsekker til?

Anonymkode: 4e92c...571

Nå er nok dette foreldet, men de overordnede instansen du melder slikt til er Politiet 

Anonymkode: e3adf...777

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! Du beskriver min første kjørelærer. Jeg byttet skole fordi han holdt på slik også. Gjorde jeg en feil, var det kjefting og skriking. Alt sexpratet hans var med på å resultere i akutt bytte av kjøreskole.

Anonymkode: 76763...81d

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud! Du beskriver min første kjørelærer. Jeg byttet skole fordi han holdt på slik også. Gjorde jeg en feil, var det kjefting og skriking. Alt sexpratet hans var med på å resultere i akutt bytte av kjøreskole.

Anonymkode: 76763...81d

Hvilken landsdel?

Ts

Anonymkode: 4e92c...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke det jeg sier og det vet du. Lurer oppriktig på hva hun ønsker å oppnå. Er det riktig å gi den fyren mer tankekraft?

Anonymkode: 6bdd3...1ac

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok. Da hadde jeg varslet til Norges Trafikkskoleforbund og så må du vere forbredt på å stå i saken til den avsluttes. Man kan ikke sende farsel for så å ikke møte opp for samtale og å måtte forklare seg. Er derfor jeg lurer på om det er verdt det for deg. Det er tøft å stå i slikt. De får ikke gjort så mye med et varsel alene.

Anonymkode: 6bdd3...1ac

Som privat varsler har man da ingen plikt til å møte opp til noen samtale. 
 

Man sender en e-post. Beskriver hendelsen, samt det man har hørt fra andre og meddeler bekymringen. 

Anonymkode: ad14b...fbc

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er nok dette foreldet, men de overordnede instansen du melder slikt til er Politiet 

Anonymkode: e3adf...777

Man kan bli sagt opp for upassende atferd uavhengig av om noe er strafferettslig foreldet. 
 

Jeg hadde meldt fra til ledelsen hans og Norges trafikkskoleforbund.

Anonymkode: ad14b...fbc

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som privat varsler har man da ingen plikt til å møte opp til noen samtale. 
 

Man sender en e-post. Beskriver hendelsen, samt det man har hørt fra andre og meddeler bekymringen. 

Anonymkode: ad14b...fbc

Plink har ikke, men hensikten forsvinner fullstendig. 

Anonymkode: 6bdd3...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må ha bevis sannsynligvis, ellers blir det ord mot ord

Anonymkode: 05852...a50

Ja, riktig. Derfor har det lite for seg å  komme med så mange år etterpå. 

Men du kan ta kontakt med Statens Vegvesen, trafikkavdelingen. Det er de som tilsyn mad kjøreskolene, og er den eneste som kan gripe inn dersom han har et enkeltmannsforetak.

Anonymkode: ee6eb...be9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er garantert ikke den eneste som har opplevd denne mannen som ubehagelig, og det er ikke noe noen skal tåle.
Skriv ned alt du vet, og vær veldig konkret på utsagn, sted, navn osv. Er det flere som har opplevd det samme, så få dem til å sende inn tilsvarende, eller få deres fullmakt til å gjengi det de forteller - med navn.

Man skal aldri grue seg for å fortelle åpent om slike hendelser. Det er ikke din skam.

En person som dette nyter åpenbart å trakassere og skremme unge jenter som er sårbare alene med en eldre person i en trang bil, en arena som er ny for dem, og i en utrygg situasjon. Det er veldig viktig at slike personer får klare advarsler og evt. mister jobben.
Gjentatte varsler gjør det mer troverdig, og enklere for tilsynsmyndigheten å agere. Send brev til Statens Vegvesen.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange merkelige kjørelærere

Anonymkode: 19f2c...b60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvilken landsdel?

Ts

Anonymkode: 4e92c...571

Dette var på vestlandet, men han flyttet nordover pga at han laget så mye bråk.

Anonymkode: 76763...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før mee too opplevde jeg så sinnsvakt mye drit fra menn rundt meg. Følte det nesten var normen å bli lagt ann på og få kommentarer. 
 

Jeg hadde latt episoden med kjørelæreren gå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tok sertifikat da jeg var 18 år og kjøreskolelæreren min var en liten hårete mann med et litt spesielt utseende, og han hadde en stor gullring på lillefingeren.

Hvis jeg hadde kjøretime på fredager, måtte jeg kjøre innom butikken slik at han fikk kjøpt seg en kasse øl som han satte i bagasjerommet.

Da pleide han å si; "nåde deg om du kjører så dårlig at jeg hører flaskene klirre", da får du ekstra timer kun med venstresvinger", og det fikk jeg.

Andre ganger kunne han sette kaffebegeret på dashbordet, og  true med at jeg skulle få ekstratimer hvis kaffen skvulpet over.

Da vi hadde langkjøring og vi var tre elever i bilen, sa han at en av oss jentene kunne sette seg på håndbrekket og gli nedover og så lo han.

Jeg hadde mange flere timer enn hva jeg trengte, og siden mine foreldre betalte trodde de sikkert at jeg var dum som trengte så mange timer, siden jeg ikke fortalte om hans oppførsel hjemme.

Dette var før "metoo", og jeg trodde at jeg bare måtte finne meg i dette.

Nå er jeg en voksen kvinne og har tenkt en del på hva jeg ble utsatt for, og jeg har funnet ut at denne mannen fremdeles jobber som selvstendig kjøreskolelærer i en annen landsdel.

Er det en overordnet kjøreskole instans man kan melde inn sånne kvalmsekker til?

Anonymkode: 4e92c...571

Min kjørelærer hadde også endel slibrige kommentarer. Som jeg valgte å ignorere. Begrenset hvor mye snakk er gøy når det ikke er noe respons.  Trusler som koster ekstra  derimot , da hadde jeg byttet kjørelærer. 

 

Anonymkode: dcc67...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette i Telemark? Jeg hadde også en slik ekkel gris. Kjørte vi forbi torget ved vgs-skoleslutt kommenterte han at her var det mye bra fitte-saft. 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 56425...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var på vestlandet, men han flyttet nordover pga at han laget så mye bråk.

Anonymkode: 76763...81d

Han jeg refererer til var også kjørelærer på NordVestlandet, og flyttet fordi han ble oppsagt fordi han trakasserte unge kvinnelige elever.

Ts

Anonymkode: 4e92c...571

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...