Sammy! Skrevet 1. desember 2023 #81 Del Skrevet 1. desember 2023 @Mozarellalover Argumentene starter bra, men så går det videre i banning og ønske om at vi "brekker noe".. Jaja. De fleste på kanalen du fronter utleverer barna på det groveste! Du kan være uenig, men da har du feil. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pamelia Skrevet 24. februar 2024 #82 Del Skrevet 24. februar 2024 De snakker om eksponering av barn denne uka. I dag deles det om "negative" kommentarer fra kvinneguiden. (kommentarer om at det ikke er bra å eksponere barna sine for tusenvis av ukjente på snapchat...) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pamelia Skrevet 24. februar 2024 #83 Del Skrevet 24. februar 2024 Hun har visst blitt meldt til barnevernet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 24. februar 2024 #84 Del Skrevet 24. februar 2024 Pamelia skrev (22 minutter siden): Hun har visst blitt meldt til barnevernet. Mener hun at det er en bruker på KG som har sendt bekymringsmeldingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 25. februar 2024 #85 Del Skrevet 25. februar 2024 Sykt å melde at man blir så preget av kvinneguiden at man mener det bør innføres et sosialt kredittsystem på lik linje med det de har i Kina. Det at en mor ikke klarer å balansere eksponering av eget barn før det foreligger et konkret lovverk som forteller hva hun kan og ikke kan rent juridisk synes jeg er sprøtt og klarer ikke se at det er annet enn ansvarsfraskrivelse all den tid det fins interesseorganisasjoner for barn som har veldig tydelige anbefalinger. Men det kaller hun for synsing? Så for meg blir det veldig tydelig at her er det en person som ikke skjønner viktigheten av at personvern, hverken på individ eller samfunnsnivå. Ganske skremmende egentlig, all den tid det er en av grunnpilarene i et demokratisk samfunn. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pamelia Skrevet 25. februar 2024 #86 Del Skrevet 25. februar 2024 Xmasclovn skrev (12 timer siden): Mener hun at det er en bruker på KG som har sendt bekymringsmeldingen? Ja. Hun delte deler av meldingen som ble sendt inn til barnevernet. Men forrige gang hun snappet på autismeforeldrene, snakket hun om at noen fra kommunen også hadde meldt henne til barnevernet. Og hun delte fra møtet de hadde med barnevern, kommune og diverse andre hjelpeinstanser. Virker ikke som hun forstår hvorfor noen er kritiske til å eksponere barn i det hele tatt. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 25. februar 2024 #87 Del Skrevet 25. februar 2024 Pamelia skrev (2 minutter siden): Ja. Hun delte deler av meldingen som ble sendt inn til barnevernet. Men forrige gang hun snappet på autismeforeldrene, snakket hun om at noen fra kommunen også hadde meldt henne til barnevernet. Og hun delte fra møtet de hadde med barnevern, kommune og diverse andre hjelpeinstanser. Virker ikke som hun forstår hvorfor noen er kritiske til å eksponere barn i det hele tatt. Synes det er underlig at hun er så sikkert på at det er noen fra KG når hun også diskuteres andre steder, men men…. Jeg så hele ranten hennes på snap i går, inkl. bekymringsmeldingen. Selve meldingen kunne ha vært bedre formulert og begrunnet, hvis man først skal ta seg tid til å sende en. At hun selv ikke forstår kritikken i det hele tatt er veldig veldig tydelig. Det gikk på repeat «Jeg har nesten ikke delt noen bilder av R», som om det er der eksponeringsproblemet ligger. Jeg fikk lyst til å rope inn i skjermen «DET ER IKKE BILDER SOM ER PROBLEMET, MEN ALT DET ANDRE DU HENSYNSLØST OG UHEMMET DELER»😅 Vi hadde visst mye mye mindre om datteren ut fra flere bilder enn alt det andre hun legger ut muntlig og beskrivende. Trengte vi f.eks å få vite i går at datteren ikke vil at bilder skal deles pga hun selv ikke synes hun er fin nok? Nei, det hadde holdt med å si at «R vil ikke dele bilder av seg». Punktum. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammabamma Skrevet 25. februar 2024 #88 Del Skrevet 25. februar 2024 Det er naturlig å dele hvordan toalettpapir må brettes og at mor må stå utenfor døra og dele ut ved behov. Hadde jeg delt noe sånt om mine barn så tror jeg mannen enten hadde sendt bekymringsmelding til fastlegen min eller bedt meg pakke og dra. Det er null grunn til å dele personlige detaljer eller intime detaljer. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 25. februar 2024 #89 Del Skrevet 25. februar 2024 Datteren er isolert hjemme hos mor, og har vært det i åresvis. Tipper det blir problemer når det nå er satt inn tiltak fra barnevernet. Målet er jo å få henne tilbake på skolen, da kan det umulig være særlig greit for 15-åringen at mor har pumpet ut all verdens av informasjon og intime detaljer om henne. Det ville vært flaut for selv de mest hardhuda blant oss! 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multicopy Skrevet 25. februar 2024 #90 Del Skrevet 25. februar 2024 Må dessverre si at her er det ikke hva mor deler som er problemet, men mor i seg selv. Man kan dele mye, mem mor ser ikke begrensningene hun burde. Mor legger diagnoser på seg selv som tilsier at hun ikke burde ha aleneomsorg for et barn som sliter såpass mye 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 27. februar 2024 #91 Del Skrevet 27. februar 2024 Multicopy skrev (På 26.2.2024 den 0.10): Må dessverre si at her er det ikke hva mor deler som er problemet, men mor i seg selv. Man kan dele mye, mem mor ser ikke begrensningene hun burde. Mor legger diagnoser på seg selv som tilsier at hun ikke burde ha aleneomsorg for et barn som sliter såpass mye De burde helt klart hatt veldig mye mer hjelp! Om det er kommunen (og/eller barnevernet) som har sviktet og ikke gitt tilbud om gode nok tiltak, om mor har sviktet gjennom å sabotere kommunens tilbud, eller om sannheten ligger et sted i mellom er det vanskelig å vite. Mor gjør nok det beste hun kan ut fra forutsetningene, men forutsetningene (barnets OG hennes) er jo vanskelige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå