Ville91 Skrevet 26. mai 2023 #41 Del Skrevet 26. mai 2023 Jodaneida skrev (3 minutter siden): Hun som er i dag syns jeg deler litt i overkant mye om datteren, forstår at det er mye utfordringer, men datteren må få kunne gå på do og ha problemer med det uten at det skaø deles på en snapkanal. Uff, jeg er helt enig! Barnets dovaner er ikke noe vi trenger å vite om☹️ 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammabamma Skrevet 27. mai 2023 #42 Del Skrevet 27. mai 2023 Litt i overkant å vise hvordan dopapirtørkene brettes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 6. juli 2023 #43 Del Skrevet 6. juli 2023 Hun i dag er helt rabiat. Det hadde ikke vært greit med den typen utlevering uansett, men hvilke begrunnelser gir hun for å dele disse private detaljene? Jeg klarer ikke se at hun kommer med råd eller reflekterer på noe vis rundt problematikken til datteren. Det er ren og skjær utlevering. Noe det forsåvidt hadde vært uansett, men hun prøver ikke å forsvare det en gang. Jeg ser på under et minutt at hun trenger foreldreveiledning mer enn bpa. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 7. juli 2023 #44 Del Skrevet 7. juli 2023 AntiBullshit skrev (På 1.5.2023 den 16.10): Veldig spesielt at det er så mange av foreldrene som er uføretrygda og/eller har en haug med diagnoser selv, i mitt stille sinn tenker jeg at det kanskje ikke er helt tilfeldig at barna er på spekteret når utgangspunktet er som det er. For ikke å snakke om hvordan enkelte av disse foreldrene føler behov for å dele info om dobesøk/hygiene osv. Hadde det vært min mor som utleverte seg selv sånn hadde jeg blitt fryktelig bekymra og flau. Tenker at det er greit å merke seg at nå har hun som utleverer dattera si så voldsomst selv innrømmet at hun gleder seg til egen utredning og at hun (mor) ser frem til å få bekreftet at også hun er på spekteret. Så min påstand om at «eple ikke faller langt fra stammen» er ikke stygg og slemt som flere her mente å påstå, det er faktisk en del av realiteten i mange tilfeller. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 7. juli 2023 Forfatter #45 Del Skrevet 7. juli 2023 (endret) AntiBullshit skrev (På 7.7.2023 den 9.55): Tenker at det er greit å merke seg at nå har hun som utleverer dattera si så voldsomst selv innrømmet at hun gleder seg til egen utredning og at hun (mor) ser frem til å få bekreftet at også hun er på spekteret. Så min påstand om at «eple ikke faller langt fra stammen» er ikke stygg og slemt som flere her mente å påstå, det er faktisk en del av realiteten i mange tilfeller. Jeg er enig, men tror nok utredningen hennes kan bli videre. Jeg skal ikke være stygg og dømmende, men ut i fra mangel på sosial kompetanse mistenker jeg PU! Hun har jo også hjemmehjelp som kommer for å rydde/vaske da hun ikke klarer dette selv. Hun har fibromyalgi? Hun er jo også sint på kommunen som heller vil komme hjem til dem å gi foreldreveiledning enn å gi henne BPA for hun mener nemlig at de (datteren) burde ha BPA. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 29. juli 2023 av Måne Rampelyset 6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multicopy Skrevet 21. juli 2023 #46 Del Skrevet 21. juli 2023 shab skrev (På 8.7.2023 den 13.59): Ja. Moren snapper forøvrig mye hver dag, da hun har sin egen Snapchat åpen for alle. Jeg tror hun har en del følgere. Hva er den? Hun er offentlig så må være innafor å dele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 28. juli 2023 #47 Del Skrevet 28. juli 2023 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multicopy Skrevet 15. august 2023 #48 Del Skrevet 15. august 2023 Utifra dagens snap blir jeg virkelig bekymret for ungdommen!! Mor er tydelig deprimert og destruktiv, også skremmende med påstand om at datter er oppegående nok til samtykke om hva som legges ut offentlig men ikke til vanlig hygiene etc. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 16. august 2023 #49 Del Skrevet 16. august 2023 Er det vanlig at en ungdom på 15 år OG forelder er oppe til sånn kl 02?? Eller misforstår jeg snappene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multicopy Skrevet 16. august 2023 #50 Del Skrevet 16. august 2023 BlåSwix skrev (1 time siden): Er det vanlig at en ungdom på 15 år OG forelder er oppe til sånn kl 02?? Eller misforstår jeg snappene? 02 er ikke vanlig for de, der er det vanlig til 03-07. Men hun er stolt at de har kommet seg i seng til 02 tiden, som at det er normal leggetid for andre 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 16. august 2023 #51 Del Skrevet 16. august 2023 Multicopy skrev (1 time siden): 02 er ikke vanlig for de, der er det vanlig til 03-07. Men hun er stolt at de har kommet seg i seng til 02 tiden, som at det er normal leggetid for andre Såpass, jeg har ikke fulgt med så lenge høres ikke så bra ut som en tenåring det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 16. august 2023 #52 Del Skrevet 16. august 2023 BlåSwix skrev (12 timer siden): Er det vanlig at en ungdom på 15 år OG forelder er oppe til sånn kl 02?? Eller misforstår jeg snappene? Når det er ferie er det ganske vxsnlig at 15 åringer er oppe til 1-2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 16. august 2023 #53 Del Skrevet 16. august 2023 Orly skrev (1 time siden): Når det er ferie er det ganske vxsnlig at 15 åringer er oppe til 1-2 De er oppe hele natten hele året. Det er null rutiner hos dem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 19. august 2023 #54 Del Skrevet 19. august 2023 Har ingen av disse barna en pappa? Det ser ut som det bare er mor som lager mat, steller for, kler på osv. Håper disse familiene er mer likestilt enn det som presenteres på snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 5. september 2023 Forfatter #55 Del Skrevet 5. september 2023 (endret) Kjære vene nå er det igjen!!! filmer seg selv mens hun bretter klar «tørk» har lagt ut en slide om at alt hun deler angående datteren og hygiene er godkjent av datteren selv. jeg får vondt av dem da. Håper de får hjelpen de trenger. Endret 6. september 2023 av shab 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 6. september 2023 #56 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) Multicopy skrev (På 15.8.2023 den 23.46): Utifra dagens snap blir jeg virkelig bekymret for ungdommen!! Mor er tydelig deprimert og destruktiv, også skremmende med påstand om at datter er oppegående nok til samtykke om hva som legges ut offentlig men ikke til vanlig hygiene etc. Dette er et utrolig viktig poeng. I følge mor kan ikke ungdommen ordne tørkepapir etter dobesøk, ikke smøre sin egen mat, kort sagt ikke ta en eneste avgjørelse elle utføre noen ting selv. Jeg ønsker ikke å tråkke noen på tærne her, jeg har lite erfaring med autisme og resten av diagnosene, men for meg virker det litt som hun er vandt med å få det meste tilrettelagt, noe de i den alderen ofte drar nytte av, autisme eller ei. De er "giddalause". En annen ting jeg reagerer på er hvor mye makt hun gir henne. Mor snakker i forhold til når de har gjester, hvor snevert utvalg av steder de kan bestille mat fra, hun liker svært få ting. Men må dette tas hensyn til i absolutt alle situasjoner? Kan ikke de bestille seg mat og vil ikke ungdommen ha kan hun få noe de har hjemme? Må universet dreie rundt henne hele tiden fordi hun har autisme? Jeg sitter igjen med en følelse av at mor gjør ting en hel del mer vanskelig enn det trenger å være og at hun ikke orker å ta kampene. Endret 6. september 2023 av Sammy! 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 8. september 2023 #57 Del Skrevet 8. september 2023 Det er nok en veldig vanskelig situasjon det er vanskelig å sette seg inn i. Hun er nok datterens enabler, samtidig som datteren har store vansker som hun sikkert ville hatt uansett. Men at det deles altfor mye personlig informasjon om datteren er 100% sikkert, og datteren er neppe reelt i stand til å samtykke. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 8. september 2023 #58 Del Skrevet 8. september 2023 Fy faen for en eksponering av barn og personlig informasjon, hvordan er dette i det hele tatt lov? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 8. september 2023 Forfatter #59 Del Skrevet 8. september 2023 (endret) esk skrev (35 minutter siden): Fy faen for en eksponering av barn og personlig informasjon, hvordan er dette i det hele tatt lov? Uten å dømme og tilegne mennesker diagnoser så virker det som om at mange av mødrene som deler på denne kanaler har utfordringer og diagnoser selv. Dette gjør at noen ikke tenker over hva de sier og deler. Mange virker også bitre. I går eller i forgårs tok vel en snapper opp et spørsmål fra tellonym om hvorfor så mange av snappere er ufør/går på aap... Av alle slike felleskanaler som handler om barn med diagnose (Løvemammaene, adhdforeldre) så er autismeforeldrene helt grenseløst hva gjelder utlevering av barn. Jeg glemmer aldri den gjesten som delte om hva sønnen som vel var 12-13 år puttet i/på tissen sin. Ja, mange er også flinke - men vi vet utrolig mye om barn vi ikke kjenner privat eller har ansvar for i en profesjonell yrkesrolle. Jeg vet at det er valgfritt å følge slike kanaler, men jeg vil gjerne lære om ulike familiesituasjoner og diagnoser. Endret 8. september 2023 av shab 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 8. september 2023 #60 Del Skrevet 8. september 2023 shab skrev (11 minutter siden): Uten å dømme og tilegne mennesker diagnoser så virker det som om at mange av mødrene som deler på denne kanaler har utfordringer og diagnoser selv. Dette gjør at noen ikke tenker over hva de sier og deler. Mange virker også bitre. I går eller i forgårs tok vel en snapper opp et spørsmål fra tellonym om hvorfor så mange av snappere er ufør/går på aap... Av alle slike felleskanaler som handler om barn med diagnose (Løvemammaene, adhdforeldre) så er autismeforeldrene helt grenseløst hva gjelder utlevering av barn. Jeg glemmer aldri den gjesten som delte om hva sønnen som vel var 12-13 år puttet i/på tissen sin. Ja, mange er også flinke - men vi vet utrolig mye om barn vi ikke kjenner privat eller har ansvar for i en profesjonell yrkesrolle. Jeg vet at det er valgfritt å følge slike kanaler, men jeg vil gjerne lære om ulike familiesituasjoner og diagnoser. 🫣🤯 Må være noe som mangler i topplokket på enkelte, noe annet klarer jeg ikke å forstå. Stakkars, stakkars barn. Synes det er sprøtt at dette ikke på noen måte er belyst i media. Det får liksom bare dure og gå uten at noen bryr seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå