Gå til innhold

Mann som bruker hårsystem

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 14.42):

Ser ikke noe problem med det

Jeg ville nok personlig foretrukket at mannen sparte til transplantasjon da det hadde føltes mer ekte om det var nødvendig (slik som elon musk gjorde)

Anonymkode: 3a2f5...732

Det er ikke alle menn som kan ta transplantasjon av forskjellige grunner, f. eks for lite donor hår i nakken

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har blitt veldig overrasket en del ganger, for det er mange som bruker parykk men som du ikke skulle tro, for de ser så naturlige ut. Så jeg tror ikke det er noen grunn til at man må gå med hårsystemer som ser falske ut, det finnes nok frisører som kan klippe til slik at det blir helt naturlig.

Synes ikke det er noe rart at de som mister håret vil bruke hårsystem, for alle kan vel tenke seg hvor naken (og sikkert kald) man føler seg om man skal gå rundt uten et hår på hodet.

Anonymkode: ec9c9...cca

Jeg skjønner det jo at de som ønsker det, for all del. Hår er jo en identitetsgreie. Men de jeg kjenner bare fjerna alt og resultatet ble jo bra ☺️ 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 2.13):

Ærlighet om det? Tenker du at han må opplyse alle og enhver om at han bruker hårsystem? Eller tenker du kun partner?

#newsflash:

Alle man møter jevnlig forstår at du har tupé. Ingen går så ofte til frisøren at man ikke ser at toppkalotten ikke vokser og ikke endrer farge.

Dette er ingen kritikk av den som velger tupé, dette er kun en realitetsorientering.

• Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

#newsflash:

Alle man møter jevnlig forstår at du har tupé. Ingen går så ofte til frisøren at man ikke ser at toppkalotten ikke vokser og ikke endrer farge.

Dette er ingen kritikk av den som velger tupé, dette er kun en realitetsorientering.

Mann bytter ut håret annen mellom 3-5 uker av gangen, så da kan man bytte lengde. Når det er sant, er det ikke vits å holde det skjult for folk. Bare fordi noen synes det er rart burde det ikke påvirke en.

Skrevet
hva tenker dere om skrev (3 minutter siden):

Mann bytter ut håret annen mellom 3-5 uker av gangen, så da kan man bytte lengde. Når det er sant, er det ikke vits å holde det skjult for folk. Bare fordi noen synes det er rart burde det ikke påvirke en.

Jeg er enig i dette.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Sjekka den instaen og er så imponert! Kult at det går an!

Endret av BobbySocks
  • Hjerte 1
Skrevet
BobbySocks skrev (På 9.3.2023 den 10.58):

Sjekka den instaen og er så imponert! Kult at det går an!

Ikke sant det er utrolig!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (På 8.3.2023 den 3.47):

Har en kompis som fikk viker øg måne før han ble 25 åt, han tar alt og det ser mye bedre ut. 

Han jeg er basicly dama til, mista og håret, han er 37 år og har lite hår og kun rundt hodet. Det blir også jevnlig tatt, men jeg liker han sånn🙈🧡 Og jeg som alltid har sagt at menn skal ha hår på hodet 😂 Han var lang i håret som ungdom da. Det så ikke helt bra ut.. 🙈

En annen kompis, som har en parykk pga kompleks for en sykdom der han mista ALT av hår. Kroppshår, bryn, vipper, ja hele sullamitten. Aldri sett han uten parykk. Den parykken ser absolutt ikke bra ut egentlig.. Han har kone, så det får bli hennes problem og eventuelt si i fra 😂🙈

Sååå, så ja, ofte er det best og bare fjerne alt, pluss at man potensielt kler det. Føler meg litt for ung og ha en mann med sånn tupé og sånn. Har sånn nettopp trødd inn i tredveåra 🙃

Det er vanskelig å ha bra hårdel når man har mistet alt håret på kroppen 😞

Anonymkode: 20d05...55d

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er vanskelig å ha bra hårdel når man har mistet alt håret på kroppen 😞

Anonymkode: 20d05...55d

Kan absolutt ikke sette meg inn hvordan det er. Men full forståelse for dem det gjelder, bruker parykk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 13.32):

Jeg tenker at det er en mann som er lite trygg på seg selv og har lav selvfølelse. Greit nok at det ser ekte ut, men for et styr å holde på med. Se for deg alt som må bortforklares. Nei, pappa kan ikke være med å bade, ikke ta på håret til pappa, hvorfor ser pappa sånn ut på morgenen osv osv. Frykt for at noen skal oppdage det, hvem sitrer bak meg på bussen... nei huff. Barber restene bort. Kort, skallet sveis er hot! 

Anonymkode: 9774f...843

Og jeg tenker at det ikke er noe i veien med å ville føle seg bra, og at ikke alt er svart-hvitt. Lav selvfølelse kommer ikke nødvendigvis av misnøye med utseendet. En mann kan være fornøyd med utseendet, selv om han mangler en del hår på hodet, men likevel ha ønske om å prøve noe nytt. Alle menn er ikke fedre, eller ønsker å bli det, og absolutt alt trenger man ikke å forklare :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 9.3.2023 den 8.01):

#newsflash:

Jeg tror ikke de fleste mennesker tenker over sånt. Tror det er mange flere rundt oss som bruker hårsystem (parykk?) enn det vi aner.

For eksempel ble vi ganske forbauset da en bekjent av oss plutselig dukket opp helt skallet. Han har i alle år hatt en ganske kraftig manke, og jeg har aldri hørt noen si at han har parykk/tupe. Så fant han ut at han ikke gadd dette mer, og valgte å være skallet. Han kler nesten bedre å være skallet, synes jeg.

Så dette med at alle ser at noen bruker parykk eller annet hårsystem, det har jeg ingen tro på. Da må det komme av at man kanskje kjenner i håret til personen, eller på annen måte oppdager at det ikke er hans/hennes ekte hår.

Anonymkode: ec9c9...cca

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke brydd meg. Det er helheten som teller. 

Er håret ekstremt i fokus er det turnoff. Men er det en naturlig og akseptert del av han, så er det ikke viktig. 

Men viktig at han kan slappe av rundt meg uten å ha den på. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
hva tenker dere om skrev (På 6.3.2023 den 13.27):

Halla,  hva tenker dere damer om å date en mann som bruker hårdel. Altså en tupe som man limer på hodet? Ser realistisk ut men det koster mye. Er det turnoff? Hvis mannen er ærlig om det og han ser bra ut ellers. Er ikke alle som kler et skallet hodet. Samtidig som det ikke er kvinnersplikt å føle at det er attraktivt, alle har sine preferanser. Takk for alle svar!

Her er en link til en kjekk fyr som får hårstystem

Helt utrolig for en forskjell. Mye finere med hår, synd på menn som mister håret :( 

Anonymkode: 59623...17f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker menn med barbert hode godt, når det er sagt så skjønner jeg at alle ikke vil ha det. Jeg mister håret og bruker parykk. En enorm usikkerhet for meg. Jeg sier kjør på om du har lyst, viktigste er at du føler deg vel. Ingen delbreaker for meg.

K35

Anonymkode: afc4f...951

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonymburker skrev (På 6.3.2023 den 13.44):

Mayoo fra "Sofa" bruker det.

Merkelig hvordan det er dealbreaker at menn er utseendefiksert og da er det lav selvfølelse og vet ikke hva.. Er det ikke egentlig litt overfladisk å dømme noen på det? Det er ikke noe annerledes enn at kvinner sminker seg. Kvinner er ikke så flinke til å akseptere aldringstegn de heller.

Men hadde ikke giddet å bruke penger på dette selv. Men det får være opp til alle og enhver.

Tenker det samme.

Vi kvinner bruker extensions, sminke, parykk, klær som fremhever de positive sidene våre, jeg kunne egentlig fortsatt i det uendelige. Om en tupé kan få en mann til å føle seg fin og få bedre selvfølelse, så kjør på fra meg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kvinner kan bruke extensions, kunstige øyenvipper, så mye sminke de er ugjenkjennelige uten den, push-up BH, shape-undertøy, jeans og løpetights som «løfter» rumpa. Og i noen tilfeller kosmetiske inngrep. Likevel skal vi klage på at menn prøver se bra ut med «juksehår»? Jeg synes det er greit de gjør det, om de føler seg mer komfortable med det.

Skal vi liksom ikke være for likestilling mellom kjønnene.

Endret av MyMichelle
  • Liker 3
Skrevet

Synes det er veldig rart,og alt for forfengelig for min del. Nå har jeg hår da,selv om vikene har vokst de seneste årene. Liker ikke sånne veldig metroseksuelle trender. Er man gay,da føler jeg man har litt mer lov. (Har dog ingen grunn for dette,bare en følelse jeg har)

Synes også det er rart når noen har gått gjerne 2-3 år med vesentlig hårtap,for så å komme en dag med sveisen til en 16 åring. Det blir litt sån,jeg vet ikke hvor jeg skal se xD

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (På 6.3.2023 den 13.28):

Like greit eller bedre å barbere seg.

Jeg er i 30 åra nå, hadde viker like store som Oslofjorden i en alder av 20. Barbert skallen i 10+ plus år nå og skal fortsette med det. Som vi sier her på Hedmarken, en får vara som en er når'n itte vart som'n sku! 

Skjegget derimot vokser som ugress.

Anonymkode: 96eb3...5e3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er i 30 åra nå, hadde viker like store som Oslofjorden i en alder av 20. Barbert skallen i 10+ plus år nå og skal fortsette med det. Som vi sier her på Hedmarken, en får vara som en er når'n itte vart som'n sku! 

Skjegget derimot vokser som ugress.

Anonymkode: 96eb3...5e3

Ugress? Er det for å kompensere? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...