Gå til innhold

Mann som bruker hårsystem


hva tenker dere om

Anbefalte innlegg

Halla,  hva tenker dere damer om å date en mann som bruker hårdel. Altså en tupe som man limer på hodet? Ser realistisk ut men det koster mye. Er det turnoff? Hvis mannen er ærlig om det og han ser bra ut ellers. Er ikke alle som kler et skallet hodet. Samtidig som det ikke er kvinnersplikt å føle at det er attraktivt, alle har sine preferanser. Takk for alle svar!

Her er en link til en kjekk fyr som får hårstystem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke om jeg er den rette til å svare på dette all den tid jeg er gift med en mann som mistet håret allerede i første halvdel av 20-årene og før jeg traff ham. Men nei, dette ville jeg syntes var veldig lite attraktivt. Mye bedre å barbere ned fjonene til et minimum. 

Anonymkode: 4ea02...60b

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er en mann som er lite trygg på seg selv og har lav selvfølelse. Greit nok at det ser ekte ut, men for et styr å holde på med. Se for deg alt som må bortforklares. Nei, pappa kan ikke være med å bade, ikke ta på håret til pappa, hvorfor ser pappa sånn ut på morgenen osv osv. Frykt for at noen skal oppdage det, hvem sitrer bak meg på bussen... nei huff. Barber restene bort. Kort, skallet sveis er hot! 

Anonymkode: 9774f...843

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst synes jeg det er unødvendig og litt teit og ser ikke helt poenget. Jeg setter heller ikke like stor pris på alt det alderen bringer, men det er bedre å lære seg å akseptere det. Å klistre løshår utenpå endrer ingenting, enten det er forfengelighet, usikkerhet eller aldringsangst som ligger bak. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg faktisk synes det er helt greit. Historisk sett er jo tupé noe som har blitt latterliggjort, så det er dessverre sterke, negative assosiasjoner til menn med "juksehår".

Jeg tror i hovedsak årsaken til at det fremsto som så tåpelig før i tiden var fordi det var veldig synlig, og man kunne ikke la være å tenke "hvem er det han tror han lurer?".  Og dermed fikk det et komisk skjær. Av det jeg har sett av nyere, såkalte hårsystemer, så er det så å si umulig for andre å se at ikke er ekte, så det vil ikke fremstå som latterlig på samme måte.

Så kan man argumentere med at de fleste kvinner vil ha en mann med selvsikkerhet nok til å bære sin blanke skalle med stolthet. Men det er faktisk menn som heller ikke kler skinna topplokk. Det krever på en måte en viss maskulinitet det også.

Jeg sier bare go for it, hvis det gir deg mer selvtillit. Vi damer fikser jo på så mye vi også, selv om det hevdes at det gjøres for en selv og ikke for å tiltrekke det motsatte kjønn. Jeg kan ikke se at det er noe verre å jukse med håret for menn.

 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayoo fra "Sofa" bruker det.

Merkelig hvordan det er dealbreaker at menn er utseendefiksert og da er det lav selvfølelse og vet ikke hva.. Er det ikke egentlig litt overfladisk å dømme noen på det? Det er ikke noe annerledes enn at kvinner sminker seg. Kvinner er ikke så flinke til å akseptere aldringstegn de heller.

Men hadde ikke giddet å bruke penger på dette selv. Men det får være opp til alle og enhver.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårsystem? Kall en spade for en spade da, tupe.

Mengden naturlig hår har ikke noe å si for min del, det har langt mer å si hva han velger å gjøre med det som er der. Men om en bruker tupe, er ærlighet om det fint.

Anonymkode: 4f6e9...6bb

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hatt noe problem med det. Viktigste er at han føler seg vel

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alt vi kvinner gjør med utseende vårt? Kliner drit i trynet, ekstensions på hår og vipper, greier i leppene, hårfarge, falske skitne negler….. Også reagerer enkelte med avsky hvis en mann ikke ønsker å være skallet?? Hjelpes! Mange som trenger å gå i seg selv! 

Anonymkode: 8f242...de4

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elysian skrev (4 minutter siden):

Hadde ikke hatt noe problem med det. Viktigste er at han føler seg vel

Enig! 

Anonymkode: 8f242...de4

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker at det er en mann som er lite trygg på seg selv og har lav selvfølelse. Greit nok at det ser ekte ut, men for et styr å holde på med. Se for deg alt som må bortforklares. Nei, pappa kan ikke være med å bade, ikke ta på håret til pappa, hvorfor ser pappa sånn ut på morgenen osv osv. Frykt for at noen skal oppdage det, hvem sitrer bak meg på bussen... nei huff. Barber restene bort. Kort, skallet sveis er hot! 

Anonymkode: 9774f...843

Tingen er at man har på den i 3 uker av gangen man kan bade og gjøre alt som før. Jenter pynter seg jo mye selv. Hvorfor kan ikke menn gjøre det. Dere trenger selvfølgelig ikke å være tiltrukket av det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (17 minutter siden):

Først og fremst synes jeg det er unødvendig og litt teit og ser ikke helt poenget. Jeg setter heller ikke like stor pris på alt det alderen bringer, men det er bedre å lære seg å akseptere det. Å klistre løshår utenpå endrer ingenting, enten det er forfengelighet, usikkerhet eller aldringsangst som ligger bak. 

Hvis du får en hårsykdom som gjør at du får måne som 28-åring, hadde du da som kvinne synes det var greit? Det tror jeg neppe noen kvinner hadde syntes! De ter det samme for menn, men de skal liksom bare akseptere at verden er slik…. Tipper du selv kommer til å gjøre noe for utseende når du eldes. Kremer som strammer opp, gjerne hårfarge/strupe håret lysere slik at de grå hårene skjules osv. 

Anonymkode: 8f242...de4

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elysian skrev (10 minutter siden):

Hadde ikke hatt noe problem med det. Viktigste er at han føler seg vel

For meg hadde det vært enda viktigere at han følte seg vel uten tupe.

Anonymkode: 900c3...83e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok, om han vil det. Men som andre nevner, jeg setter også pris på åpenhet. 

Det er ikke håret til mannen min jeg er tiltrukket av, og jeg hadde vært ok med begge velgene, men om han ønsker å bruke tupe for å føle seg bedre, forstår jeg det. Jeg hadde heller ikke vært komfortabel med å være skallet, så kan ikke kreve at han skal. 

En tupe er på ingen måte "verre" eller "mer lureri" enn kamelvipper, falske negler, silikonpupper og sprutestore lepper. (For min del er det mange damer gjør veldig lite fint, en tupe kan være fint)

Anonymkode: 73485...34d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupe, hårsystem, parykk er helt greit det, hvis man mangler hår og plages med det.

Hadde dere sagt det samme til en person som har alopeci? Eller håravfall pga kreftbehandling? At det ikke er greit altså?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...