Gå til innhold

Ikke-kreftfremkallende tørrshampo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Jøss, makan til hårsårhet. 

Mitt tips: Vask heller håret oftere, så slipper du kjøpe slike tullete produkter. 

Anonymkode: 1081c...037

Hun spurte ikke om det tipset :) 

Anonymkode: 3777d...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun spurte ikke om det tipset :) 

Anonymkode: 3777d...024

Haha, takk for støtten. At folk ikke bare kan la være… 

Anonymkode: 2bae0...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle typer som ikke er flytende og på sprayflaske har jo dette problemet. Samme hvilket merke du velger. 

De flytende gor deg heller ikke samme effekt.

Anonymkode: 2afdb...8b7

Dannet alle slike typer denne gassen? Trodde det bare var noen (Batiste blant annet).

Anonymkode: 2bae0...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse gode tips og svar! 🫶🏻 

Anonymkode: 2bae0...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Amika perk up dry shampo. Kjøpte den på Blivakker i Kristiansand og hun sa at den ikke inneholder de stoffene som kan være kreftfremkallende. Synes dog ikke den var så god,.. Hun sa den var best i test 

Anonymkode: 85a8e...2e7

Ifølge lista til Valisure så inneholder Amika benzen.

Anonymkode: db8b7...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Igjen - du kan spare deg spydighetene.

Anonymkode: 2bae0...fef

Forstår ikke hva som er spydig med å anbefale potetmel til noen som er redd for tørrshampo. Du forstår at det er et seriøst tips, ikke sant?

Anonymkode: 5f903...b74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Define :) de tester ikke på dyr heller, som batiste gjør 🙄

Anonymkode: 44848...619

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Forstår ikke hva som er spydig med å anbefale potetmel til noen som er redd for tørrshampo. Du forstår at det er et seriøst tips, ikke sant?

Anonymkode: 5f903...b74

Det er ikke spydig å foreslå potetmel, men de unødvendige tilleggskommentarene vedkomne kom med - de er spydigheter.

Anonymkode: 2bae0...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller vasket håret oftere enn å risikere den kreftfaren. Jeg vasker håret annenhver dag og har ikke behov for tørrsjampo. Bruker det kun en sjelden gang og da bruker jeg Living proof sin. Veldig bra og tester ikke på dyr, noe Batiste gjør. Er ganske sikker på at den ikke inneholder de kreftfremkallende stoffene. Ellers finnes det jo hårpudder som egentlig er tørrsjampo i pudderform. Har et fra id hair. Kjøpte det på normal, men har bare testet det en gang. 

Anonymkode: 36c4f...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke spydig å foreslå potetmel, men de unødvendige tilleggskommentarene vedkomne kom med - de er spydigheter.

Anonymkode: 2bae0...fef

Vedkommende var meg, og nei, det var ikke spydig. Svært mange er redd potet.

Anonymkode: 5f903...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått noen nye tørrsjampo på Normal, men sikkert ikke overalt. Disse er fra Garnier og er lagd av rismel ☺️, disse inneholder ikke skadelige stoffer, men man kan fint lag sin egen tørrsjampo med bakepulver.

Anonymkode: 8dcdf...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville heller vasket håret oftere enn å risikere den kreftfaren. Jeg vasker håret annenhver dag og har ikke behov for tørrsjampo. Bruker det kun en sjelden gang og da bruker jeg Living proof sin. Veldig bra og tester ikke på dyr, noe Batiste gjør. Er ganske sikker på at den ikke inneholder de kreftfremkallende stoffene. Ellers finnes det jo hårpudder som egentlig er tørrsjampo i pudderform. Har et fra id hair. Kjøpte det på normal, men har bare testet det en gang. 

Anonymkode: 36c4f...5e0

Kreftfare? 😂. Man kan fint bruke både bakepulver, rismel og annet som tørrsjampo. Finnes også flere typer kjøpe-produkter som ikke inneholder kreftfremkallende stoffer, man er bare nødt til å ha kunnskap nok om produkter, ingredienser og hva man skal styre unna. Finnes mange gode sider på internett med ekstremt god informasjon. Anbefales.

Anonymkode: 8dcdf...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vedkommende var meg, og nei, det var ikke spydig. Svært mange er redd potet.

Anonymkode: 5f903...b74

Ok. Da må jeg bare beklage misforståelsen og takke for tipset :)

Anonymkode: 2bae0...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kreftfare? 😂. Man kan fint bruke både bakepulver, rismel og annet som tørrsjampo. Finnes også flere typer kjøpe-produkter som ikke inneholder kreftfremkallende stoffer, man er bare nødt til å ha kunnskap nok om produkter, ingredienser og hva man skal styre unna. Finnes mange gode sider på internett med ekstremt god informasjon. Anbefales.

Anonymkode: 8dcdf...b09

Den som ts snakker om og er engstelig for da. Ikke noe å le av. Jeg driter personlig i at tørrsjampo inneholder "skumle" stoffer siden jeg bruker forsvinnende lite av det. Vasker håret annenhver dag og får ikke fett hår. Har ikke slitt hår heller. Har aldri skjønt greia med å vaske det sjeldnest mulig og pøse på med tørrsjampo som så mange gjør. Så var jeg ts ville jeg heller vasket håret oftere. 

Anonymkode: 36c4f...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker plantebasert tørrsjampo, uten skadelige stoffer ☺️
 

Ikke særlig vanskelig å finne frem til slikt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De har fått noen nye tørrsjampo på Normal, men sikkert ikke overalt. Disse er fra Garnier og er lagd av rismel ☺️, disse inneholder ikke skadelige stoffer, men man kan fint lag sin egen tørrsjampo med bakepulver.

Anonymkode: 8dcdf...b09

Garnier Fructis? Inneholder dessverre benzen den også.

Anonymkode: db8b7...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Osis Dust it, eller liknende?

Anonymkode: ef2b4...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kreftfare? 😂.

Anonymkode: 8dcdf...b09

Ja? Har du lest trådtittel og HI, samt alle svarene her? Eller svarer du bare i villelse?

Mange tørrsjampoer inneholder benzen, som kan være kreftfremkallende.

Anonymkode: db8b7...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt mousse/foam de siste årene siden jeg ikke likte å puste inn Batiste sin, som i tillegg ga meg grusomt tørr/kløende hodebunn. 

Har brukt Budgie The Dry Shampo Foam (Kicks etc.) en stund, men syntes den «klumpet» seg og ble vanskelig å få ut før den ble tom, og den har parfyme.  
Nå har jeg nettopp kjøpt Four Reasons - Sensitive Dry Shampoo Foam på Nordicfeel, den er uparfymert og uten masse dritt virker det til. Lovende hittil, brukt den to ganger. 

Det kan derimot være litt vanskelig i starten å få dreisen på tørrsjampo i skumform, (mengde etc.) så man må «øve litt». 🤓 Det fungerer heller ikke like bra som f.eks Batiste, men det fjerner den oljete looken i det minste og gjør at man kan gå ute blant folk. 😅

Anonymkode: 27a41...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...