Gå til innhold

Sladrepressen og spilleregler


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Varg-Menja
Hadde det ikke vært bedre om media slutter å skåne sånne folk?

Går ikke dette litt på å skåne ofrene også? Jeg har følt dette på kroppen selv, og selv om det høres fristende ut å få overgriperen hengt ut i media har jeg valgt å holde kjeft, fordi det ville slått tilbake på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Betty Boop
Ja, en del folk trenger narkotika, de tar det ikke for moro skyld!

Folk som gifter seg inn i kongefamilien vet da at folk kommer til å være nysgjerrig på dem! Hvis dere edle, politisk korrekte kgere ikke skjønner det så lever dere på en egen planet. Mener dere at alle som kjøper Se&Hør og liker og lese om kongelige og kjendiser er dårlige mennesker?

Nei jeg mener ikke at folk som kjøper Se og Hør og Her og Nå er dårlige mennesker. Jeg kjenner flere som kjøper disse bladene. Selv synes jeg det er bortkastede penger. Jeg kaster bort penger på andre ting. Men det er ikke poenget. Poenget er om det er greit å henge ut alle skjelettene i skapet til offentlig lufting bare fordi om et menneske er har et kjent fjes. Selvfølgelig er de klar over risikoen de løper ved å f.eks. gifte seg inn i kongefamilien, men gjør det saken noe bedre det da?

Må bare henge meg på Usikker og si: Hvem tør å kaste den første stenen? Med mindre man er moder Theresa tror jeg det skal godt gjøres og ikke finne noe å kritisere hos hver og en av oss. Det er bare å vinkle det på den rette måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har psyke til å tåle at folk er nysgjerrig på ens privatliv så bør man heller ikke velge å bli en offentlig person, for folk er faktisk nysgjerrige av natur. Det er da noe alle vet. Bare se på tidligere nevnte kulørte magasiner. Er man med på leken, får man tåle steken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG mener faktisk folk som kjøper Se og Hør er mindreverdige mennesker, som er notoriske kikkere eller mangler integritet slik at de må "bry seg" om andre i steden for å passe sine egne saker/ leve sitt eget liv slik de vil OG TØR.

Å grafse i andres liv av nyskjerrighet munner enten ut i lav selvfølelse eller misforstått forkvaklet moral (begge deler for å kunne føle seg "bedre enn den andre" selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en del folk trenger narkotika, de tar det ikke for moro skyld!

Eh, så du mener at Se og Hør er å regne for et narkotikum, at folk leser det fordi de er avhengige, og ikke for moro skyld? I så fall bør Se og Hør avskaffes med øyeblikkelig virkning, ja, det bør kriminaliseres. Man bør opprette klinikker der Se og Høromane avruses. Klinikken kan kalles Denintellektueltstimulerende klinikken for meningsløsoginnholdsløslitteratavhengige, og programmet kan bestå av et vidt utvalg av litterære klassikere, deriblant fra våre fire store. Ja, det er en begynnelse i hvert fall. Ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sladrebladene som holder liv i de kongelige, da. Hvis ingen skrev om dem ville de bare bli helt uinteressante for folk. Legg ned hele kongehuset for min del. Se og Hør vil alltids finne noe å skrive om og folk vil kjøpe det. Og noen vil alltid føle seg "bedre" enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de skriver nok ikke om alle utroskap i de øvre kretser nei... Eller andre blemmer for den sak skyld blandt kjendiser eller selebriteter. 

Ofte bruker media, tittel/alder/kjønn slik som "nrk-journalisten som kastet pølse på taxisjåfør" for noen årsiden. De viste at det var Seinfeldt, men ingen skrev det direkte. Det ble først offentlig da en eller annen komiker tok bladet fra munnen.

Synes det er fint at pressen vår er litt forsiktige med slikt. De kan ødelegge mye for mennesker om hele privatlivets skyggesider brettes ut over to sider.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant for befolkningen å få vite om hva som egentlig rører seg bak de offentlige fasadene. Det er utrolig hvirdan folk ville ha blitt sjokkerte dersom de visste hva kongefamilien/de inngiftede og f.eks. hva den forrige KrF-statsministeren har gjort (og gjør) av handlinger i forhold til hva vi skulle tro i forhold til deres offentlige ytre image..

Norsk presse skrive aldri noe sjokkerende, de vet egentlig mye om kjendisene som vi andre ikke får vite. Slik sett bør kongefamilie og andre kjendiser være norsk sladrepresse evig takknemlig. Det er skjer jo aldri noe oppsiktsvekkende eller skandaløst i vårt samfunn. Tilsynelatende ikke hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant for befolkningen å få vite om hva som egentlig rører seg bak de offentlige fasadene. Det er utrolig hvirdan folk ville ha blitt sjokkerte dersom de visste hva kongefamilien/de inngiftede og f.eks. hva den forrige KrF-statsministeren har gjort (og gjør)  av handlinger i forhold til hva vi skulle tro i forhold til deres offentlige ytre image..

Hva de gjør på "privaten" spiller vel ingen rolle - så lenge de gjør den jobben de er satt til å gjøre?

Jeg kan ikke skjønne hva som er så "interessant" med å vite slikt jeg da. Mulig jeg er "unormal" altså :sjenert:

Er det ikke noen som har litt sladder om kjendiser og kongelige akkurat nå? Kom med det da!

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som medlem av kongefamilien så burde man da vite at man ikke selv kan velge hva pressen skal skrive om en. Man kan ikke få både i pose og i sekk - selvom det virker som om enkelte tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Susanne_*

Hvis et medlem av kongefamilien har drevet med noe det ikke burde ha gjort (som en her over ymter om), vil jo hele Norge få greie på det uansett om pressen skriver om det eller ei.

Jeg kan ikke forstå hva pressen er redd for, i og med at det allerede florerer av rykter rundt på norske arbeidsplasser for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er journalist, og jeg mener bestemt at folk som er i selvvalgte offentlige posisjoner må tåle en del mer enn andre på visse felter.

Kjell Inge Røkke må for eksempel tåle at pressen står utenfor kontorene hans når selskapet hans vurderer å sparke flere hundre ansatte. Justisministeren må tåle å bli oppringt klokka sju om morgenen om det har skjedd en viktig justispolitisk sak. Det er del av deres rolle. De har valgt jobber som medfører en del medieoppmerksomhet.

MEN Det viktige skillet går mellom privat og offentlig sfære.

Ingen har krav på å vite alt om noen andres liv. Ingen har krav på å vite hvordan det ser ut på hytta til Røkke, eller dassen til Celina. Ingen har krav på å se bilder av Mette Marit på baby shop. Faktisk så er det slik at det å få et kamera opp i ansiktet i en hver situasjon er en stor belastning.

Men nå må jeg også si at om en del kjendiser VIRKELIG ønsket mindre mas og kjas om deres person så er det lov å gjøre litt klokere valg. Om man virkelig ikke ønsker å komme i Se og Hør annenhver uke, så kan det være lurt å betale bursdagsfester og sydenturer sjøl.

Eventuell utroskap i kongelige kretser håper jeg de involverte parter finner ut av uten hjelp av kulørt ukepresse. Jeg kan ikke tenke meg noe vondere enn å lese om et slikt svik i Se og Hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart at det måtte være vondt å lese om et eventuelt utroskap i den kulørte pressen, men det er en risiko man løper når man er en kjent person. Vil man unngå det må man enten opptre på en måte som ikke er med å bidra til slike skriverier eller så må man være mer diskret. Når man har valgt å gå inn i en slik posisjon med åpne øyne - ja, da bør man vite hva man går til. Og medias håndtering av kongelige (og kjendiser) her til lands er jo rett og slett uskyldig - men det er tydelig (og klart) at både de kongelige og kjendiser forøvrig gjerne skulle sett at pressen kun skrev om positive hendelser - men når man er med på leken så må man tåle steken.

Nå leser ikke jeg Se og Hør - det sluttet jeg med for mange år siden da en venn av meg opplevde et brutalt drap i sin næreste familie og ble kontaktet av Se og Hør da de ønsket å lage en reportasje om tragedien. De var svært pågående og min venn opplevde det hele ganske traumatisk - sånn journalistikk har jeg ikke sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Inge Røkke må for eksempel tåle at pressen står utenfor kontorene hans når selskapet hans vurderer å sparke flere hundre ansatte. Justisministeren må tåle å bli oppringt klokka sju om morgenen om det har skjedd en viktig justispolitisk sak. Det er del av deres rolle. De har valgt jobber som medfører en del medieoppmerksomhet.

MEN Det viktige skillet går mellom privat og offentlig sfære.

Ingen har krav på å vite alt om noen andres liv. Ingen har krav på å vite hvordan det ser ut på hytta til Røkke, eller dassen til Celina. Ingen har krav på å se bilder av Mette Marit på baby shop. Faktisk så er det slik at det å få et kamera opp i ansiktet i en hver situasjon er en stor belastning.

Er det ikke relevant for samfunnsdebatten å vite om skinnhellige politikere, som enten banker kona, eller bruker sin posisjon slik at familiemedlemmer slipper påtale og straff? Selvom det dreier seg om personlige forhold og tragedier for de involverte.

Det er forskjell på sladder og kritisk journalistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod noe om det på Nettavisen, at Ari hadde vært på julebordet til Gyldendal og at Märtha hadde sendt masse tekstmeldinger og at han hadde snakket masse med en blondine der - tror jeg så noe på forsiden av Se og Hør om det også, tror denne blondinen stilte opp i et intervju der.

Vet ikke om det er lov å skrive dette, men det har jo vært omtalt i medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...