Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #1 Skrevet 27. desember 2005 Sladrepressen i Norge er ganske forsiktige av seg....de røper sjelden ting som kan ødelegge for kongefamilien eller andre høyt ansette kjendiser. Hva om flere av medlemmene i kongefamilien er utro, eller en høyt profilert offentlig annen person er utro (og det er bevist): får da det norske folk vite om det? Bør det norske folk få vite om det, eller har ikke offentligheten med slikt å gjøre? Hva mener dere?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. desember 2005 #2 Skrevet 27. desember 2005 (endret) Vi får nok vite om det på en indirekte måte. Det skrives kanskje litt mellom linjene.Men jeg synes ikke vi har noe med det. Selv offentlige personer bør få ha litt privatliv. Endret 27. desember 2005 av Smurf
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #3 Skrevet 27. desember 2005 Hva er det du vet som ikke jeg vet? Fortell, fortell! Ble nysgjerrig nå ja.....
Gjest Hilde Skrevet 27. desember 2005 #4 Skrevet 27. desember 2005 Vi må alle ta følgende av våre handlinger - det må selvsagt gjelde kongelige og andre offentlige personer også.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #5 Skrevet 27. desember 2005 Det er stort sett praksis at pressen ikke forteller om utroskap o.l enten det er kongefamilien eller f eks politikere. Jeg har hørt om flere episoder som folk "i miljøet" vet om, men som ikke kommer helt ut i offentligheten. En av årsakene er vel at pressen er avhengige av å behandle offentlige personer med en viss respekt - hvis ikke slår det tilbake på dem selv at de mister kilder o.l. Noe annet er det jo at man KAN skille mellom offentlig og privat rolle også når det gjelder kjendiser av ulike kaliber. Selvsagt bør offentlige personer ta ansvar for egne handlinger som andre folk. Men er du utro er det jo ingen selvfølge at naboer, grandtanter, kolleger, resten av befolkningen osv MÅ få vite det. Du står til ansvar ovenfor den du skal være trofast mot, ikke alle andre.
Gjest Gjest_MD_* Skrevet 27. desember 2005 #6 Skrevet 27. desember 2005 Godt ukepressen her i landet ikke er av samme kaliber som f.eks den tyske! Til sammenligning blir til og med Se øg Hør som et misjonsblad!
Gjest Betty Boop Skrevet 27. desember 2005 #7 Skrevet 27. desember 2005 Det er for meg ganske uinteressant hvem som går til seng med hvem av "offentlige" personer, for å være helt ærlig. Og jeg er temmelig sikker på at også disse menneskene må ta ansvar for sine egne handlinger. Men så lenge det er handlinger på det private planet kan jeg ikke se hvorfor de skal behøve å stå til ansvar for hele landet. La oss si at det dreier seg om en utro ektemann da? Det å få det blåst opp i media må jo være en belastning også på kone og barn. Med all sympatien det medfører for den bedratte. Barn som snakker i barnehage og på skole. Det er vel i realiteten familien som blir hardest rammet av at noe slikt havner i media. Vil jeg tro. Jeg forsvarer ikke utroskap. Kan bare ikke se at det er noe jeg behøver å bry meg med så lenge jeg ikke er part i forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #8 Skrevet 27. desember 2005 Vi får nok ikke vite mye av det som skjer gitt. Se og Hør er ganske snille sammenliknet med utenlandske medier. Jeg synes heller ikke vi har noe med om Harald har en på si, det får være hans sak. Jeg har hørt endel snusk fra folk, både når det gjelder politikere og andre, men det vil nok aldri komme på trykk her til lands
Gjest Carmensita Skrevet 27. desember 2005 #9 Skrevet 27. desember 2005 Vi får nok ikke vite mye av det som skjer gitt. Se og Hør er ganske snille sammenliknet med utenlandske medier. Jeg synes heller ikke vi har noe med om Harald har en på si, det får være hans sak. Jeg har hørt endel snusk fra folk, både når det gjelder politikere og andre, men det vil nok aldri komme på trykk her til lands ← Nei, heldigvis. De har krav på privatliv de også.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #10 Skrevet 27. desember 2005 Hva er det du vet som ikke jeg vet? Fortell, fortell! Ble nysgjerrig nå ja..... ← Vel, nei, føler ikke for å si det her. Jeg vet at sladrepressen i Norge ikke trykker slikt uansett så da kan det være det samme. Det vil bare bli kalt for oppspinn og spekulasjoner, både her på KG og ellers.
Snuppelure Skrevet 27. desember 2005 #11 Skrevet 27. desember 2005 Nei, de skriver nok ikke om alle utroskap i de øvre kretser nei... Eller andre blemmer for den sak skyld blandt kjendiser eller selebriteter. Ofte bruker media, tittel/alder/kjønn slik som "nrk-journalisten som kastet pølse på taxisjåfør" for noen årsiden. De viste at det var Seinfeldt, men ingen skrev det direkte. Det ble først offentlig da en eller annen komiker tok bladet fra munnen. Synes det er fint at pressen vår er litt forsiktige med slikt. De kan ødelegge mye for mennesker om hele privatlivets skyggesider brettes ut over to sider.
Gjest Gjest_MD_* Skrevet 27. desember 2005 #12 Skrevet 27. desember 2005 Helt enig med siste taler her. Jeg har selv fått vite (fra helt sikre kilder) litt av hvert om en håndfull kjendiser, men har aldri sett disse historiene slått opp noe sted, hverken i aviser eller sladrepresse. Det har dreid seg om utro idrettskjendiser, politikere med hang til konemishandling, næringslivstopper med kinky atspredelser på det seksuelle plan, artister som sliter med angst, selvskading og pillemisbruk, osv. Ganske "saftige" historier i sladresammenheng, sikkert. Men jeg må si jeg er veldig glad for at disse historiene aldri er kommet på trykk. De ville jo ikke bare vært ødeleggende for personen det gjelder, men også uskyldige mennesker i vedkommendes familie/krets. Pressen kjenner helt sikkert til endel av disse historiene, men de vet at slike oppslag bare vil vekke avsky - for pressen...
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #13 Skrevet 27. desember 2005 Helt enig med siste taler her. Jeg har selv fått vite (fra helt sikre kilder) litt av hvert om en håndfull kjendiser, men har aldri sett disse historiene slått opp noe sted, hverken i aviser eller sladrepresse. Det har dreid seg om utro idrettskjendiser, politikere med hang til konemishandling, næringslivstopper med kinky atspredelser på det seksuelle plan, artister som sliter med angst, selvskading og pillemisbruk, osv. Ganske "saftige" historier i sladresammenheng, sikkert. Men jeg må si jeg er veldig glad for at disse historiene aldri er kommet på trykk. De ville jo ikke bare vært ødeleggende for personen det gjelder, men også uskyldige mennesker i vedkommendes familie/krets. Pressen kjenner helt sikkert til endel av disse historiene, men de vet at slike oppslag bare vil vekke avsky - for pressen... ← Duuuuh! Du har bare sagt et par av de tingene til meg!!! Kom igjen nå, sladre litt til meg, ser du er på msn! Og logg det inn, du har vel det gamle nicket?
Gjest Pet Skrevet 27. desember 2005 #17 Skrevet 27. desember 2005 Skulle gjerne visst mye mer enn jeg vet, jeg. Skulle ønske de skrev litt mer. Det er mye pga skriverier at kongelige i andre land må ha et plettfritt rykte, noe jeg synes det er riktig at de har. Noreg er nok det eneste landet en med Mette Marit sin bakgrunn kan bli dronning.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #18 Skrevet 27. desember 2005 Jeg synes sladrebladene burde få skrive om akkurat det de vil, selv om de ville få konsekvenser for de det gjelder, såfremt den det gjelder er en offentlig person slik at det kan ha interesse for allmennheten. La oss f.eks. si at Märtha hadde vært utro i utlandet under en ferietur. Klart det er av interesse for alle oss andre også: ikke fordi vi har noe med det per ce, men fordi vi får jo lese om hennes bryllup, fødsler og andre gleder og problemer: hvorfor da ikke utroskap også?! De nærmeste vil jo vite om det likevel, ryktene vil spre seg raskt i dette lille landet så hvilketn forskjell ville det ha gjort hvis det også sto i sladrepressen? Hun er jo en offentlig person og er vant til at det står alt mulig der. Og de ville jo bare ha trykket noe mange visste fra før av likevel. En annen episode er en kjent skipsreder bosatt i London. Han sto på bordet og tisset på Theatercafeèn for et par år siden. Ryktet spredte seg raskt og mange visste om det (+ andre hendelser ja..) men det sto aldri på trykk i sladrepressen. De kunne like gjerne ha trykket det. Alle de ansatte så det, gjestene så det, og ryktene spredte seg som ild i gress. Det samme gjelder vår kongefamilie, musikk-, finans,-og idrettskjendiser.
Usikker Skrevet 27. desember 2005 #19 Skrevet 27. desember 2005 TO moderatorer??? ← Neida....... det er'kke sant, det er tre nemlig Ærlig talt - jeg mener ALLE har krav på privatliv, det være seg deg, meg, kongen eller en-eller-annen-kjendis. Vi (les: allmenheten) trenger da ikke å vite alt. Får være måte på å grafse i andres privatliv. Hva godt ville det føre med seg? Nei, vi får feie for vår egen dør først................
Usikker Skrevet 27. desember 2005 #20 Skrevet 27. desember 2005 Jeg synes sladrebladene burde få skrive om akkurat det de vil, selv om de ville få konsekvenser for de det gjelder, såfremt den det gjelder er en offentlig person slik at det kan ha interesse for allmennheten. ← Kan du fortelle meg hva slags interesse du/jeg ville av av å få vite slik sladder? Jammen er det godt at sladrebladene har noen grenser, jeg blir oppgitt over folks trang til sladder og usannheter, og evne/vilje til å MÅTTE "spre dritt" om andre. Noen har det tydeligvis kjedelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå