Gå til innhold

Flere her som er så dritlei av jobben at man nesten spyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Endelig helg. Er så dritlei av jobben og drittkolleger at jeg spyr snart. Vil egentlig ikke tilbake på mandag. Tror fader meg at jeg blir nødt til å droppe det. Flere som har det på samme måte?

Anonymkode: 83d23...887

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg følte ofte sånn i starten av 20årene. Da jeg kun hadde meg selv å bry meg om. Men ikke nå lengre:)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bytter du ikke jobb?

Er nok ikke så enkelt å bare bytte jobb. Fikk ikke fagbrev fra videregående, siden jeg ikke gikk i en "vanlig" klasse.

Anonymkode: 83d23...887

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Endelig helg. Er så dritlei av jobben og drittkolleger at jeg spyr snart. Vil egentlig ikke tilbake på mandag. Tror fader meg at jeg blir nødt til å droppe det. Flere som har det på samme måte?

Anonymkode: 83d23...887

Ja. Men sluttet i jobben. Bedre å gå på nav. 

Anonymkode: 48898...9f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Endelig helg. Er så dritlei av jobben og drittkolleger at jeg spyr snart. Vil egentlig ikke tilbake på mandag. Tror fader meg at jeg blir nødt til å droppe det. Flere som har det på samme måte?

Anonymkode: 83d23...887

Jeg ble fysisk dårlig, men søkte andre jobber og skal snart starte i en ny. Slik løser man det.

Anonymkode: eda75...54d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Men sluttet i jobben. Bedre å gå på nav. 

Anonymkode: 48898...9f0

Helt enig, dagpenger eller aap er myyye bedre en å gå på en eller annen dritt jobb som gjør at man har null egen tid 5 dager I uken.

Anonymkode: 18d21...3a2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble fysisk dårlig, men søkte andre jobber og skal snart starte i en ny. Slik løser man det.

Anonymkode: eda75...54d

Ja det er sikkert lett om man har fagbrev, sånn at man er utdannet på papiret. Jeg fullførte videregående, men har ikke fagbrev. Da er det ikke så lett.

Anonymkode: 83d23...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (6 minutter siden):

Hvorfor bytter du ikke jobb?

Hvorfor slenger så mange rundt seg det spørsmålet som om det bare er som å gå og bytte en genser, som om det ikke er vanlig å ha brukt 3-5++ år og sitte på hundretusener i studielån for å havne i et ofte relativt spesifikt yrke? :klo:

Jeg hadde byttet jobb imorra om det bare var å bytte, men jeg gikk et profesjonsstudie, og da er det det yrket jeg får. Å omskolere seg er ikke akkurat bare..

Anonymkode: 27c38...0a3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det slik. Beit meg fast, og holdt ut til jeg fikk et anna jobbtilbud. Hang in there! Det løser seg.
Blir det ille nok får du ta en sykmelding, og oppsøke ditt nærmeste karrieresenter. Kanskje du får hjelp til å gjøre ferdig det fagbrevet? Skaff deg i alle fall veiledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig, dagpenger eller aap er myyye bedre en å gå på en eller annen dritt jobb som gjør at man har null egen tid 5 dager I uken.

Anonymkode: 18d21...3a2

J.... NAVer. Kvalmende holdning. Og btw. Vi som jobber og sørger for at samfunnet går rundt mens dere sitter på rumpa og får skattepengene våre inn på konto, vi har faktisk egentid selv om vi har jobb...

Anonymkode: 31d6d...5f0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er nok ikke så enkelt å bare bytte jobb. Fikk ikke fagbrev fra videregående, siden jeg ikke gikk i en "vanlig" klasse.

Anonymkode: 83d23...887

Ingen får fagbrev fra videregående. Fagbrev får man etter bestått praktisk og teoretisk fagprøve, etter to års læretid i bedrift. 

Anonymkode: e23a8...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det slik og leter etter en mulighet ut. Har mine begrensninger med helse og slik så å få annen jobb er litt komplisert. Men skal prøve å starte noe eget  

Anonymkode: 08ec0...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor slenger så mange rundt seg det spørsmålet som om det bare er som å gå og bytte en genser, som om det ikke er vanlig å ha brukt 3-5++ år og sitte på hundretusener i studielån for å havne i et ofte relativt spesifikt yrke? :klo:

Jeg hadde byttet jobb imorra om det bare var å bytte, men jeg gikk et profesjonsstudie, og da er det det yrket jeg får. Å omskolere seg er ikke akkurat bare..

Anonymkode: 27c38...0a3

Hvem har sagt at det er bare?:klo:. TS har uansett ikke brukt 3-5 år og hundretusener av kroner, da det er fagbrev fra Videregående som savnes.

Hvis man ikke vil bytte jobb, da får man jo bare tåle at man har lyst til å spy på daglig basis. Å legge ut en tråd på KG om det uten å være interessert i løsninger hjelper fint lite.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen får fagbrev fra videregående. Fagbrev får man etter bestått praktisk og teoretisk fagprøve, etter to års læretid i bedrift. 

Anonymkode: e23a8...ee8

Jo , men vi som gikk i spesialklasse hadde ikke rett på fagbrev. Ble sendt rett til nav etter videregående, men jobber ikke gjennom Nav nå.

Anonymkode: 83d23...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Jeg hater jobben min. Eller, det er en helt grei jobb som butikkansatt i en lavpris nonfoodkjede. Men jeg sliter med sykdom, som var under kontroll men har nå mere plager igjen å er på vei mot enda en diagnose. Så det er slitsomt å alltid være så PÅ som jeg er nødt til å være på jobb. Så akkurat nå er det bare et slit. Bytter gjerne om jeg finner noe annet men det er ikke kjempe enkelt akkurat som voksen ufaglært med helseproblemer (og delvis ufør)

Anonymkode: 0f645...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansx skrev (15 minutter siden):

Slutt og klag. Ta utdanning. 

Så jævlig lett er det ikke når man har hatt lærevansker i skolen. Problemet er skolesystemet som er helt fucka. 

Anonymkode: 83d23...887

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du skylder på alt annet enn og faktisk prøve. Du får til det du vil. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik. Begynte å tære veldig psykisk til slutt. Så jeg sa opp og merket snarlig bedring i psyken. 

Anonymkode: 492c5...ad5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...