Gå til innhold

ser du på hasj som narkotika?

Fremhevede innlegg

Gjest christineemily
Skrevet
Hvorfor heroin? :)

Fordi jeg mener at ingen bør hindre i å gjøre hva de vil :)

Men Frysepulver: Hva de vil og hva de vil? Og hva med alle de handlingene de gjør som blir foretatt seg i ruset tilstand, som går utover folk som ikke har bedt om det?

Og jo, - noen ganger må vi hindre folk fra å gjøre som de vil. Vi har et annsvar for alle rundt oss, - bla. a å ta tak i folk før de går til grunne på stoffer som dette.

Ja, - jeg mener hasj er narkotika. Fordi det er inngangsporten til alt annet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

Ja, hasj er narkotika. "dagens hasj" er sterkere enn før i tia også. Gress og marihuana ser jeg litt mildere på...

Skrevet

Og her satt jeg og trodde at hasj var kosttilskudd..

Naturligvis ser jeg på hasj som narkotika.

Skrevet
Men Frysepulver: Hva de vil og hva de vil? Og hva med alle de handlingene de gjør som blir foretatt seg i ruset tilstand, som går utover folk som ikke har bedt om det?

Og jo, - noen ganger må vi hindre folk fra å gjøre som de vil. Vi har et annsvar for alle rundt oss, - bla. a å ta tak i folk før de går til grunne på stoffer som dette.

Jeg mener vi ikke har det. Folk får drite seg ut dersom de ønsker det, men jeg betaler ikke for deres feilskritt.

Gjør de noe galt i ruset tilstand skal de selvsagt straffes for det

Skrevet

Jadda - hasj er inngangen til helvetes port - ingen tvil derom! Tror noen her er født på 70-tallet og faktisk trodde på propagandaen som spredtes på 80-tallet? Du skal ikke tro alt du hører heller (at jeg har tatt Fru Hansens moreller)...

Skrevet
Ja, hasj er narkotika. "dagens hasj" er sterkere enn før i tia også. Gress og marihuana ser jeg litt mildere på...

Hvorfor det? Man blir jo like stein, det er bare det at man blander hasjen med tobakk, mens gresset (sosm er det samme som marihuana) gjerne røykes rent.

Skrevet
Hvorfor det? Man blir jo like stein, det er bare det at man blander hasjen med tobakk, mens gresset (sosm er det samme som marihuana) gjerne røykes rent.

Vi blandet begge deler med tobakk og jeg ble mye mer apekatt av hasjen enn marihuanaen. Sistnevnte gikk jo over på en time max, mens med hasjen kunne jeg glemme noe som helst fornuft for resten av dagen og gjerne være bakskev neste dag.

Du får vel rett og slett bare "mer for penga" av hasj, siden den er presset.

Skrevet

Hasj er narkotika, den som sier noe annet "lyver" både for seg selv og andre!

Skrevet
Vi blandet begge deler med tobakk og jeg ble mye mer apekatt av hasjen enn marihuanaen. Sistnevnte gikk jo over på en time max, mens med hasjen kunne jeg glemme noe som helst fornuft for resten av dagen og gjerne være bakskev neste dag.

Du får vel rett og slett bare "mer for penga" av hasj, siden den er presset.

:Nikke: Ikke at jeg noen gang har vært noen storrøyker, men det sies så; at det virker "bedre" på en måte.

Dog ser ikke jeg utenfra helt forskjellen; jeg liker ingen av delene ;)

Skrevet

Ja, det er narkotika. Men jeg synes det burde legaliseres!

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg mener at mennesker må få lov til å gå til grunne, dersom det faktisk er det de ønsker. Det er ikke forbudt å ta livet av seg heller. Derimot bør man forsøke å begrense dem dersom de påfører andre mennesker direkte skade.

Og forbud mot selve stoffene er uansett ikke veien å gå. (Dette har vi erfart her i Norge i snart 40 år, likevel fortsetter vi med forbudslinja...) Andre potensielt farlige ting som feks alkohol og bilkjøring er lov, men blir regulert til en viss grad, med trafikkregler, aldersgrenser osv.

Skrevet

JA, det er narkotika. Og de som sier noe annet bruker det antakeligvis selv. Jeg har noen venner av meg som har røyket hasj en god stund, og de vet veldig godt at jeg misliker det sterkt, men det er ingen grunn til ikke å forbli venner for da er det iallefall større sansynlighet at de begynner med sterkere ting som heroin og kokain.

Vet ikke om noen av dere er veldig kjent i oslo, men jeg hadde en barndomskamerat som ble drept i oslo tidlig høst i fjor og det var pga narkotika. Hvis mange hadde holdt seg unna så kunne mye vært unngått..

Det sterkeste jeg har røyket er prince, og nå har jeg prøvd et nyttårforsett og har ikke røyket på 3 dager.. Er såå sugen men dette skal jeg klare:)

:sur:

• 2 uker senere...
Gjest TomKrus
Skrevet

Så lenge det er et stoff som er mindre skadelig enn alkohol er det tåpelig å klassifisere det som narkotika. Den klassifiseringen er politisk, noe jeg finner lite interessant. Det burde vært medisinske årsaker bak en slik klassifisering.

Og ja, jeg har brukt det i ny og ne selv, men samtidig ser jeg på svarene i tråden at jeg har en god del mer kunnskap om rusmidler enn den gjengse bruker i denne tråden. Skremmende å se at folk ikke har fått med seg mer kunnskap om temaet enn hva politiet forsøkte å servere oss på ungdomsskolen på åttitallet. Det hadde vært interessant å se sammenhengen mellom valg av argumenter som "inngangsporten til narkohelvete" og antall års utdanning..

Gjest TomKrus
Skrevet (endret)
Nå ble jeg litt usikker på betydningen av narkotika. For dere sier at hvis det ble legalisert ville det ikke være et narkotisk stoff? Og at alkohol ville være et narkotisk stoff hvis det ble ulovlig gjort :klø: er det bare et begrep om et ulovlig stoff? For det er det jo.

Ja, det er bare en politisk betegnelse på et ulovlig rusmiddel. Det sier ingenting om skadeomfang og hvor farlig det er, bare at det er ulovlig.

Endret av TomKrus
Skrevet
Ja, det er bare en politisk betegnelse på et ulovlig rusmiddel. Det sier ingenting om skadeomfang og hvor farlig det er, bare at det er ulovlig.

Ordet narkotika har da ingenting å gjøre med om det er ulovlig eller lovlig! "Narkotika" henspeiler på den rusgivende/narkotiserende virkningen på kroppen (tror ordet stammer fra latin og har noe med søvn å gjøre). Sånn sett er jo alkohol også narkotika.

Gjest TomKrus
Skrevet
Ordet narkotika har da ingenting å gjøre med om det er ulovlig eller lovlig! "Narkotika" henspeiler på den rusgivende/narkotiserende virkningen på kroppen (tror ordet stammer fra latin og har noe med søvn å gjøre). Sånn sett er jo alkohol også narkotika.

Det stemmer at ordet kommer fra narkose, men i dag er det en juridisk betegnelse:

Narkotikabegrepet kan nå bare defineres juridisk: De stoffer som loven og forskriftene kaller narkotika, er narkotika. I tillegg regnes enkelte medisiner som narkotika. "Sniffing" kalles narkotikamisbruk selv om løsemidlene ikke kalles narkotika.

ikke verdens beste ref.

Skrevet

Alkohol er inngansporten.

Hasj er døren til venstre som noen påstår leder ned i kjelleren.

Nei, men for å være seriøs; det starter med fascinasjon for rus, og det er ikke tvil om at alkohol er døråpneren til rusproblemene. Alkoholskader er så omfattende samfunnsproblem at narkotika ikke synes på statistikken ved sammenligning.

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Og da svarer jeg på det opprinnelige spørsmålet tråden handler om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...