Gå til innhold

ser du på hasj som narkotika?

Fremhevede innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Amfetamin bl.a går ut av blodet etter kun noen dager, men det er tyngre narkotikum enn hasj. Ingen av delene er bra for kroppen, men skadeomfanget øker jo med hyppigheten. Hasj et par ganger i året er neppe mer skadelig enn alkohol et par ganger i året, mens amfetamin én gang kan ødelegge deg om du er uheldig (fysisk i tillegg til psykisk)

Nettopp, i tillegg til at de stoffene man kan spore hasj med i etterkant ikke er rusgivende, dette er bare en form for slaggstoffer. (Cannabis inneholder over 400 ulike kjemiske forbindelser, og svært få av dem er rusgivende.) For at hasjrøyking skal vises på prøver så lang tid i etterkant må man også ha røykt daglig i nokså mange år, for en person som røyker to ganger i året vil også disse slaggstoffene være ute av kroppen etter ett par dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alkohol hadde blitt introdusert nå, ville det også blitt klassifisert som narkotika.

Skrevet

Hello, slutt å generaliser hasj som en narkotisk stoff.. mulig det i teorien kategoriseres som det men i praktisk gir det meget lite innvirkninger på hukommelse og adferd.

Jeg har bodd i Nederland og prøvd hasj flere ganger, hvis man røyker det blir man ikke "høy" i det hele tatt...man blir litt fnisete første gang, så etter noen minutter blir man litt trøtt. Spiser man hasj gir det andre følger: da kan man bli paranoid og tro at alle vil forfølge deg..

Så håper noen hører på en eksstudine som har prøvd hasj flere ganger, ingenting å strebe etter når man alt i alt bare blir trett, hvor kult er det??

e er mye bedre..

Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Ja, jeg ser på hasj som narkotika. Og til siste gjest: Du kan ikke si at hasj ikke har noen innvirkning på hukommelsen bare pga at du ikke har opplevd det de få gangene du har prøvd. Jeg holdt på med dette daglig over flere år, og ja, hukommelsen blir ødelagt. Så til de grader, men jeg la ikke stort merke til det egentlig før jeg sluttet, og ble overrasket over hvor god hukommelse jeg plutselig fikk. Adferden endres også, innrøkte hasjbrukere suser gjerne rundt i sin egen sløve tilværelse, uten å ense eller bry seg om så mye annet.

Endret av Fairy
Skrevet
Jeg har bodd i Nederland og prøvd hasj flere ganger, hvis man røyker det blir man ikke "høy" i det hele tatt...man blir litt fnisete første gang, så etter noen minutter blir man litt trøtt. Spiser man hasj gir det andre følger: da kan man bli paranoid og tro at alle vil forfølge deg..

Så håper noen hører på en eksstudine som har prøvd hasj flere ganger, ingenting å strebe etter når man alt i alt bare blir trett, hvor kult er det??

e er mye bedre..

Bullocks! :roll: Du har ikke peiling på hasjens virkning selv om du har fått lattis og munchies noen ganger. Og hvorvidt det spises eller ei er ikke avgjørende for om det gir paranoia. Jeg får skylde på din siste kommentar som grunnen til din elendige karakteristikk.

Dessuten: Hvis du har bodd i Nederland og røkt der, så er det muligens gress du har røkt? Ikke hasj?

Skrevet
Bullocks! :roll: Du har ikke peiling på hasjens virkning selv om du har fått lattis og munchies noen ganger. Og hvorvidt det spises eller ei er ikke avgjørende for om det gir paranoia. Jeg får skylde på din siste kommentar som grunnen til din elendige karakteristikk.

Dessuten: Hvis du har bodd i Nederland og røkt der, så er det muligens gress du har røkt? Ikke hasj?

siterer på denne...

Gjest LoisLane
Skrevet
Hello, slutt å generaliser hasj som en narkotisk stoff.. mulig det i teorien kategoriseres som det men i praktisk gir det meget lite innvirkninger på hukommelse og adferd.

e er mye bedre..

Du tok ingen skade av å røyke hasj, nei...

Klart hasj er narkotika. Hva ellers?

Skrevet

Jepp, jeg ser på hasj som narkotika. Man kan si at det ikke er så farlig osv, men som kjent er hasj og alkohol en del av inngangsporten til narkotika misbruk, og selvfølgelig, det finnes unntak.....

Skrevet

ja,hasj er absolutt narkotika!faren min er 100% uføretrygdet pga svineriet :tristbla:

Skrevet
Du tok ingen skade av å røyke hasj, nei...

Klart hasj er narkotika. Hva ellers?

Prektige moralske norske pekefingre er vel ikke de beste til å uttale seg om verdensproblemene: visste du som er lærer, at 90 % av studentene i Italia røyker litt hasj av og til og det er temmelig vanlig i de fleste europeiske land (sikkert i andre også) ?

(Det er ikke vanlig eller akseptert i Norge selvfølgelig - her får vi heller ikke kjøpe vin i butikken.)

Ærlig talt, samme om hasj er narkotika eller ikke, det er så vanlig å røyke det blant studenter hvertfall, at det er latterlig å diskutere.

Skrevet

Nå ble jeg litt usikker på betydningen av narkotika. For dere sier at hvis det ble legalisert ville det ikke være et narkotisk stoff? Og at alkohol ville være et narkotisk stoff hvis det ble ulovlig gjort :klø: er det bare et begrep om et ulovlig stoff? For det er det jo.

Jeg ser iallfall på det som noe drit (for meg). Holdt på nesten et år og slet med bivirkningene etter jeg sluttet, men nå er det heldigvis snart ute av kroppen min.

Og du som sier det ikke har noen innvirkning - for noe tull! Jeg merker jeg har blitt en mye mer fjern person enn jeg var. Klarte ikke glede meg spesielt over ting da jeg røyka, og ga faen i om jeg ble droppet av min beste venninne. En person med et klart hode ville ha reagert mye mer annerledes.

Sliter også med falske flashbacks hver eneste dag, og det var slike jeg typisk fikk da jeg var høy, hadde det aldri før jeg begynte. Så det er bare å håpe de forsvinner også, jeg skal iallfall ikke røre det fjollet igjen.

Men gjerne legaliser det! For det funker fint for andre som har kontrollen.

Skrevet
Nå ble jeg litt usikker på betydningen av narkotika. For dere sier at hvis det ble legalisert ville det ikke være et narkotisk stoff? Og at alkohol ville være et narkotisk stoff hvis det ble ulovlig gjort :klø: er det bare et begrep om et ulovlig stoff? For det er det jo.

Det går vel på hva vi mener om det nå, og nå mener jeg at det er dop, for det er klassifisert som det.

Men for all del, jeg er prinsippielt for å legalisere alt fra cannabis til heroin jeg

Skrevet

full legalisering er jeg ikke for men å tillate bruk av de nyttige stoffene i medisin for grønn stær, kreft etc synes jeg burde vært tillatt.

Gjest Gjest_jadda_*
Skrevet
Ja. Jeg ser også på røyk, alkohol og kaffe som narkotika. Det er de for så vidt og. De klassifiseres derimot ikke som ulovlig narkotikum. Noe hasj kommer innunder. Kokain derimot synes jeg er helt greit. Men så har jeg alltid vært glad i snø.  :ler:

-Babyboy

jeg og :sjenert:

Skrevet
Det går vel på hva vi mener om det nå, og nå mener jeg at det er dop, for det er klassifisert som det.

Men for all del, jeg er prinsippielt for å legalisere alt fra cannabis til heroin jeg

Hvorfor heroin? :)

Skrevet

Jeg har røyket endel på en ferie i nederland, prøvde litt av hvert, og det meste var sterkere enn det jeg har røyket i norge. Men annerledes effekt hadde det, hadde det mer morsomt og ble mer "borte" av den i nederland. Ikke spesielt enkelt å orientere seg i amsterdam etter dette.

Skrevet
Hvorfor heroin? :)

Fordi jeg mener at ingen bør hindre i å gjøre hva de vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...