Gå til innhold

Hvorfor tiltrekker noen seg bare dårlige venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg omgås også mest dårlige folk på fritiden og det er fordi det er den type folk som er artigst å være med… rett og slett. Menn som er drittsekker, bryter loven og viser deg verden er mye artigere enn en stille, godhjertet person som du har snurret rundt fingeren. Sånn er det bare! Jeg vet at de jeg omgås med er dårlige, men samtidig har jeg ikke noe planer om å gifte meg med dem, det er jo bare for den korte stunden jeg f eks vil feste og kjenne at jeg lever. Det er vanskelig å finne noen som både er spennende og tvers gjennom snill, inntil da klarer jeg meg fint.

Anonymkode: d6428...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg omgås også mest dårlige folk på fritiden og det er fordi det er den type folk som er artigst å være med… rett og slett. Menn som er drittsekker, bryter loven og viser deg verden er mye artigere enn en stille, godhjertet person som du har snurret rundt fingeren. Sånn er det bare! Jeg vet at de jeg omgås med er dårlige, men samtidig har jeg ikke noe planer om å gifte meg med dem, det er jo bare for den korte stunden jeg f eks vil feste og kjenne at jeg lever. Det er vanskelig å finne noen som både er spennende og tvers gjennom snill, inntil da klarer jeg meg fint.

Anonymkode: d6428...6b2

Menn som et drittsekker...? Men ellers enig i at det er vanskelig å finne mennesker som er både stabile og spennende... Ts.

Anonymkode: 21f7e...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke problemet er hva man tiltrekker, men hva man beholder. 

Anonymkode: 45ae8...be7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall alltid slitt med å få meg venner, så når det dukker opp noen vennskap i livet mitt så finner jeg meg i det aller meste i frykt for å bli venneløs igjen. 

Anonymkode: f1930...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke problemet er hva man tiltrekker, men hva man beholder. 

Anonymkode: 45ae8...be7

Godt saft. Tror de av oss med dårlig oppvekst og dårlig evne til å sette grenser blir i "vennskap" folk med sunnere grenser dropper.

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har i alle fall alltid slitt med å få meg venner, så når det dukker opp noen vennskap i livet mitt så finner jeg meg i det aller meste i frykt for å bli venneløs igjen. 

Anonymkode: f1930...876

Kan kjenne meg igjen. Jeg har det også med å overvurderer folk og la meg bli dratt med på for mye før det plutselig topper seg.

 

Ts.

Anonymkode: 21f7e...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/2/2023 at 9:30 PM, Btw said:

Der har du svaret ditt. Du har en dørmattestil som må endres på asap. Ikke vær lei deg, vær sint og få det ut(kommuniser det, tørr å kutt dem ut) på de som trenger å høre det så ordner det seg. ❤️

Er det ikke veldig dramatisk å kutte ut folk??? Ts.

Anonymkode: 21f7e...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er det ikke veldig dramatisk å kutte ut folk??? Ts.

Anonymkode: 21f7e...07c

Nei, det er helt normalt. For å ha et bra liv så må du kutt ut dårlig menneske og få fine folk. Du kan bare fase dem ut.

Det er derimot veldig dramatisk  å håndtere denne problematikken via terapeuten. For å beskytte seg selv har mennesker har kuttet folk i hundrevis av år før terapi kom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 15.56):

Jeg prøvde en gang å veldig forsiktig si fra til en venninne om at jeg føler ubalanse i vennskapet osv. Hun ble ekstremt forsvar og kjeftet på meg før hun blokkerte meg på alle sosiale medier. Good riddance 

Anonymkode: b7754...69c

Jeg opplevde noe lignende. Hun ble kjempe sint og sa at det var jeg som hadde et problem og at jeg måtte jobbe med meg selv. Men jeg ga meg ikke og måtte forklare i detalj at jeg ikke lenger godtok å bli skjelt ut og kjeftet på, og at det ikke var greit at hun ringte meg hver eneste dag for å snakke om seg selv og ville høre noe om meg. Er usikker på om hun egentlig skjønte det men jeg fikk sagt ifra. Jeg tar ikke kontakt med henne lenger, men hun prøver innimellom med små drypp her og der.

Anonymkode: d339a...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et tidspunkt følte jeg at jeg hadde ingen venner. Da tenkte jeg at, nei vel, da får jeg være min egen beste venn, jeg orker ikke dårlige folk rundt meg mer. Det var faktisk helt nydelig, og det kan anbefales. Men jeg hadde familie og kollegaer, så jeg følte meg ikke helt ensom.

Anonymkode: d339a...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

På et tidspunkt følte jeg at jeg hadde ingen venner. Da tenkte jeg at, nei vel, da får jeg være min egen beste venn, jeg orker ikke dårlige folk rundt meg mer. Det var faktisk helt nydelig, og det kan anbefales. Men jeg hadde familie og kollegaer, så jeg følte meg ikke helt ensom.

Anonymkode: d339a...ba3

Så bra. Det er sunt å trives i eget selskap. Da søker man ikke vennskap uavhengig av hvorvidt man liker vedkommende eller ikke. Ts.

Anonymkode: 21f7e...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...