Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bøtteballetten skrev (1 time siden):

Nei, hun er ikke det.

Hun måtte jo prøve å ta seg sammen etter tilbakemeldingene hun fikk under evalueringene. Det som har vært negativt, har vært at hun trakk ned de andre også i samme slengen som hun dro ned seg selv.

Iben Akerlie har vært mutt, gretten og negativ fra dag en. Hun har jo tatt seg sammen etter evalueringene der de har påpekt det de anså som problematisk. Hun skjerpet seg jo. Den skal hun ha. Men har sett at hun har vært snar til å gå i kjelleren og gå tilbake til "gamle synder" når hun har vært sliten eller lei.

Så henne på alle mot alle hvor hun «klikker» over et tap og reiser seg og går. Trodde nesten det var litt «tull» eller i hvertfall overdrevet men skjønner jo nå at hun er sånn..

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ewww den maten i siste sending. Spise tang og snegler? :spy:
Jeg hadde heller sultestreiket

Skrevet

Dårligeste program noensinne

Skrevet
Blåttvann skrev (På 19.4.2023 den 21.58):

Hittil i år hadde jeg ikke hatt noen problemer med det de har gjort (tror jeg). Så for meg som har høydeskrekk lar spenningen vente litt på seg.

Men jeg synes sesongen virker litt tøffere fysisk enn tidligere? Eller har jeg bare dårlig hukommelse?

Synes det helt klart skumleste virket å være militært baklengstup, overfiring, samt øvelsen med hunden. Jeg har høydeskrekk da, og flere øvelser er involvert med høyder. Samtidig er deltakerne, under flere av høydeøvelsene, utstyrt med sikring og sele. Baklengstup og overfiring skilte seg ut. Jeg hadde friket ut.

Ellers må det være rimelig intenst å være oppi folk konstant, aldri vite hva som skal skje, lite søvn, lite næring, våkenettene, kombinert med ekstreme treningsøkter. For å ikke snakke om manglende privatliv og mange studd inn i samme soverom.

Jeg tror mye av reaksjonene og "dramaet" rundt tilbakemeldingene og øvelsene er knyttet til at de er under stor stress, kombinert med lite søvn, lite næring og lange treningsøkter.

For mange krefter har dere til å være superhyggelige og positive etter å ha vært våken et døgn uten mat, hvor du har gått og båret på en 15 kilos sandsekk opp et digert fjell? Enhver kunne opplevd at det hadde rablet for seg i en slik situasjon. Når du er presset til det ytterste, og du er utsultet på mat og søvn, så kan enhver knekke.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (5 timer siden):

Synes det helt klart skumleste virket å være militært baklengstup, overfiring, samt øvelsen med hunden. Jeg har høydeskrekk da, og flere øvelser er involvert med høyder. Samtidig er deltakerne, under flere av høydeøvelsene, utstyrt med sikring og sele. Baklengstup og overfiring skilte seg ut. Jeg hadde friket ut.

Ellers må det være rimelig intenst å være oppi folk konstant, aldri vite hva som skal skje, lite søvn, lite næring, våkenettene, kombinert med ekstreme treningsøkter. For å ikke snakke om manglende privatliv og mange studd inn i samme soverom.

Jeg tror mye av reaksjonene og "dramaet" rundt tilbakemeldingene og øvelsene er knyttet til at de er under stor stress, kombinert med lite søvn, lite næring og lange treningsøkter.

For mange krefter har dere til å være superhyggelige og positive etter å ha vært våken et døgn uten mat, hvor du har gått og båret på en 15 kilos sandsekk opp et digert fjell? Enhver kunne opplevd at det hadde rablet for seg i en slik situasjon. Når du er presset til det ytterste, og du er utsultet på mat og søvn, så kan enhver knekke.

Hva er så fælt med baklengsstup? Jeg skjønner det bare ikke, derfor jeg spør.

I det du siterte så skriver jeg at jeg tror årets sesong er tøffere enn tidligere, så vi er enige om at det er tøft.

Skrevet
Blåttvann skrev (13 minutter siden):

I det du siterte så skriver jeg at jeg tror årets sesong er tøffere enn tidligere, så vi er enige om at det er tøft.

Det går vel ikke an å si objektivt hva som er så fælt med de ulike øvelsene da det vil være individuelt hva man opplever som vanskelig eller skremmende 🤷‍♀️ 

• Liker 1
Skrevet
rosemarin skrev (19 minutter siden):

Det går vel ikke an å si objektivt hva som er så fælt med de ulike øvelsene da det vil være individuelt hva man opplever som vanskelig eller skremmende 🤷‍♀️ 

Selvfølgelig ikke, derfor skriver jeg bare hvordan jeg oppfatter det fra mitt perspektiv.

Skrevet
LiseTV skrev (8 timer siden):

Dårligeste program noensinne

Hva er det du syns er så dårlig? 

Blåttvann skrev (2 timer siden):

For min del hadde alt med hodet under vann vært veldig ille. Jeg er dårlig på å svømme i utgangspunktet (svarer egentlig ikke til definisjonen av svømmedyktig i følge en svømmelærer-venninne, fordi jeg ikke kan svømme under vann). Jeg får panikk av å ha hodet under uten å holde for nesa og uten å kunne stå eller vite at om jeg svømmer 10 tak innover kan jeg stå. Så å kaste meg bakover med hodet først ned i vann, uten å kunne holde for nesa, hadde vært utrolig skummelt. Treffe vann med hodet først... grøss. Alt med vann i den serien der hadde skremt meg veldig, og jeg måtte ha svømt som Carina, med en hånd over nesa.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
rosemarin skrev (15 timer siden):

Så henne på alle mot alle hvor hun «klikker» over et tap og reiser seg og går. Trodde nesten det var litt «tull» eller i hvertfall overdrevet men skjønner jo nå at hun er sånn..

Ja jeg tror faktisk at hun er sånn.

Hun hadde klikket ang filmingen av Kompani Lauritzen. De ble jo filmet fra reveljen går og til de legger seg. Det var jo et problem for henne. Likedan når de var på utmarsj.  Så hun hadde tatt opp det som for henne var problematisk og forlangte å bli filmet mindre. Det endte med et kompromiss, hun syntes det også var for mye. Da hadde hun fått beskjed om at hvis hun skulle filmes enda mindre, da var det ikke noe poeng i at hun deltok for hun ville ikke bli med noe særlig i noen av episodene. 

Er sterkt fristet til å kalle henne primadonna. Snakk om å skulle særbehandles.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tanker om dagens episode

Spoiler

Dahl Skylder på klaus, igjen. En hette tåler hun ikke, men en mørk og trang hinderløype er ingen stress. Veldig, veldig rart. Men til noe positivt!

Gledens dag, endelig gikk hun ut 🥳 mange uker for sent, men lykke for det. Jeg har ikke kommet dit enda, men leste spoiler på tv2 ved et uhell. Trodde det var fredag i dag og at det omhandlet tidligere episode. 

Er skuffet over årets sesong. Synes det har tapt seg. Veldig tregt. Mye syting. Krampe aktig forsøk på å bringe psykisk (u)helse inn i sesongen med psykologen. Tydelig at de forsøkte å rekonstruere det som var så ekte med ungdommen fra tropp 1. 

Spent på om neste sesong blir bedre, hvis ikke så tror jeg det er snart slutten for kjendis versjonen og tropp-versjonen vil ta over til det blir oppbrukt. Hva tenker dere?

Endret av Thumper
La til noe
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Deltakerne fikk testet seg skikkelig med to lange døgn ute. Spesielt for Lidbom og Solli-Tangen som ikke fikk liv i bålet. Det å ha bål har mye å si for motivasjonen gjennom en lang, våt og kald natt. Myhrer på sin side så ut til å kose seg gløgg ihjel. 

Den som imponerte meg mest disse to døgnene var Husebye. Det var ingen sutring, og hun mestret oppgavene godt og holdt motet oppe hele tiden. Gjerne med et stort smil på lur. Hun ble stående igjen som siste kvinne tilslutt, og det hadde jeg aldri trodd på forhånd. 

Likegreit at Akerlie hadde trukket seg, for sjansen er stor for at rullegardinen hadde vært nede i mangel på mening i situasjonene.

Tenk den nedturen det må ha vært å få beskjed om å rigge leir for et tredje døgn. Godt gjort at ingen knakk av det. For så få den oppturen med at øvelsen er over så snart du har rigget deg til. Artig, men vanlig, vri. 

Dahl kom seg etter mye om og men igjennom etter å ha svartmalt situasjonen så til de grader flere ganger. Hvis hun tror på alt hun selv sier så er det godt gjort at hun ikke har brutt på veien. Og "klausen" hennes fikk kjørt seg igjen pga den hetta 😅 At hun ikke fikk utdelt den oransje bereten og måtte dra hjem synes jeg var på sin plass.

• Liker 15
Skrevet

Flott at Dahl ble kastet ut. Hadde ikke noe å gjøre i selskapet med de andre dyktige deltakerne som hadde den riktige innstillingen.

For meg ble Dahl et irritasjonsmoment etter hvert med sin sutrete holdning og late som om hun ga opp bare for å få litt oppmerksomhet og støtte. Hun gjennomførte jo alltid, så jeg tror ikke på at hun alltid slet så mye med å gjennomføre som det så ut som.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Finally!

Men Kompani burde ikke ha så fokus på sutring og grining. Jeg blir bare irritert over folk som er så dramatiske for å få oppmerksomhet. Dahl virket ikke oppriktig lei seg eller redd, men hun fikk så mye oppmerksomhet hver gang at det sikkert ble en ond spiral. Håper virkelig ikke det er sånn hun er til daglig hvertfall. Makan.

Har det vært slik tidligere at det ikke er en dimmekamp før de blir jegere? Ble Dahl kastet ut, eller tapte hun en slags konkurranse pga hun fikk minst poeng?

Jeg DIGGER Huseby! Hun har også vært redd noen ganger, men de tingene hun ikke er direkte redd for har hun gjennomført og med godt humør. (Slik jeg husker det).

Jeg liker også guttene som er igjen, flotte folk! Tror jeg hadde elsket å være Huseby siste tiden alene med de, for et godt humør og fin spirit.

• Liker 12
Skrevet
Thumper skrev (2 timer siden):

Tanker om dagens episode

Skjul innhold

Dahl Skylder på klaus, igjen. En hette tåler hun ikke, men en mørk og trang hinderløype er ingen stress. Veldig, veldig rart. Men til noe positivt!

Gledens dag, endelig gikk hun ut 🥳 mange uker for sent, men lykke for det. Jeg har ikke kommet dit enda, men leste spoiler på tv2 ved et uhell. Trodde det var fredag i dag og at det omhandlet tidligere episode. 

Er skuffet over årets sesong. Synes det har tapt seg. Veldig tregt. Mye syting. Krampe aktig forsøk på å bringe psykisk (u)helse inn i sesongen med psykologen. Tydelig at de forsøkte å rekonstruere det som var så ekte med ungdommen fra tropp 1. 

Spent på om neste sesong blir bedre, hvis ikke så tror jeg det er snart slutten for kjendis versjonen og tropp-versjonen vil ta over til det blir oppbrukt. Hva tenker dere?

Når Farmen, som hadde sin første sesong i 2001, fortsatt holder det gående, nå med to sesonger hver år, så kan de selvsagt fortsette med dette også, selv om det også blir repetitivt.

Det er vel Dag Otto sin alder som helst blir styrende for hvor lenge de holder på, fyller 67 år i høst.

• Nyttig 1
Skrevet
Djækklåsst skrev (1 minutt siden):

Når Farmen, som hadde sin første sesong i 2001, fortsatt holder det gående, nå med to sesonger hver år, så kan de selvsagt fortsette med dette også, selv om det også blir repetitivt.

Det er vel Dag Otto sin alder som helst blir styrende for hvor lenge de holder på, fyller 67 år i høst.

Konseptet kan vel videreføres uten Lauritzen-navnet?

Uansett er han vel veldig sprek for alderen, så kan holde det gående i noen år til. Han er jo ikke som regel med på øvelsene, men imponerende at han var med å klatre opp den fjellveggen tidligere.

• Liker 5
Skrevet

Heier så på agnete. Håper hun vinner. Men jeg tror at grunde eller tete stikker sv med seier. 

• Liker 8
Skrevet
Djækklåsst skrev (1 time siden):

Sant det, men farmen fornyer seg litt i alle fall. De går jo et år frem i tid hvert år 😅 kompani L. står litt på stedet hvil. Men, jeg håper det blir mer nytt nå når de skal flytte sted neste gang. Kanskje det hjelper på. Det kan jo også være gjengen som er med i år som er problemet. Noe er i alle fall feil med årets sesong, må være den dårligste hittil. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg fryktet en stund de skulle la alle fem bli medlemmer av kompaniet, heldigvis ble Dahl kastet ut.

Er sesongen slutt nå? Trodde det skulle kåres en vinner. Hvis det var siste episode i går, ble den litt tam.

• Liker 4
Skrevet

De skal jo gjennomføre et siste oppdrag hvor de blant annet skal hoppe i fallskjerm for å bli fallskjermjegere. Det har tidligere alltid skjedd etter at de fikk den oransje bereten så jeg regner med det er samme greia nå også.

• Liker 7
Skrevet
Blåttvann skrev (På 21.4.2023 den 8.46):

Frykten for det ukjente. Frykt for å slå seg. Frykt for det kalde vannet. Frykt for å få panikk når du lander i vannet. Mange kan ikke forklare hvorfor er det skummelt. Det er rett og slett bare at det er noe ukjent. De vet ikke hva som kommer til å skje, bare at alt det verste som kan skje er i tankene. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...