Gå til innhold

Tina Jørgensen-saken

abesedeeeffge

Anbefalte innlegg

abesedeeeffge skrev (26 minutter siden):

Taxisjåføren er absolutt interessant, og jeg har skrevet mine tanker for og imot på side 1 i denne tråden. 

I boka kommer det frem at han i avhør sier han har altfor dårlig rygg til å kunne utføre noe slikt, og langt mindre frakte med seg et lik. Jeg har tenkt at det sikkert er noe etterforskningen har bekreftet, men alt annet som kommer frem fra denne "etterforskningen" tatt i betraktning, så har de vel bare tatt han på ordet....... 😏 

Han løy ikke bare selv om hvor han var den helgen, men fikk både samboeren og en kollega til å gjøre det samme. I tillegg hadde han en form for "åndelig tiltrekning mot kirkegårder" hva enn nå det betyr...

Taxisjåføren kan ha blitt utsatt for en drittpakke fra tidligere samboer ang kirkegård greiene. Han kan også ha prøvd å skjule noe annet muffens han holdt på med den kvelden. Han er vel en av de politiet jobbet mest med? Noen som vet noe mer om hva slags undersøkelser politiet gjorde rundt mannen? ble bilen hans undersøkt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kardemommete skrev (14 minutter siden):

Taxisjåføren kan ha blitt utsatt for en drittpakke fra tidligere samboer ang kirkegård greiene. Han kan også ha prøvd å skjule noe annet muffens han holdt på med den kvelden. Han er vel en av de politiet jobbet mest med? Noen som vet noe mer om hva slags undersøkelser politiet gjorde rundt mannen? ble bilen hans undersøkt?

Politiet startet et "taxi-prosjekt" nokså raskt etter at Tina ble funnet og man forstod at det var en drapssak. Mannen oppgav da at han hadde vært i en bursdagsfest den lørdagen sammen med samboer, og at en kollega hadde kjørt hans bil den kvelden. Så fant politiet ut at bursdagsfesten han siktet til var en annen helg, og fant det naturlig nok rart at mannen, samboeren hans og kollegaen alle hadde oppgitt samme men feil dato for bursdagsfesten - noe som førte til at han ble mistenkt. Detaljene rundt hvor godt etterforsket han ble må jeg nok lese meg opp på nytt... 

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra NRK-saken det linkes til på forrige side:

"En av de sentrale etterforskerne ble skjelven i hele kroppen da han la to og to sammen. «Mannen bodde like ved Tina, og ville ha et sterkt behov for å skjule liket. Nå tror jeg vi har ham», kan etterforskeren huske at han tenkte den gangen.Politiet la ned mye arbeid for å finne ut om mannen snakket sant om flyturen sin bort fra Stavanger fredagen før drapet. De elektroniske sporene ga ikke entydige svar.Men så fant politiet ut at Tinas nabo tok ut 3000 kroner over skranken i daværende Fokus Bank i Stavanger sentrum mandagen etter drapet. Hvorfor løy han om at han hadde vært i Oslo på dette tidspunktet, mens altså befant seg i Stavanger?Høsten 2000, mens Tina var meldt savnet, handlet mannen raskt. I løpet av to uker solgte han leiligheten på Grasholmen og flyttet til Oslo. Dette var svært overraskende for kona i Oslo, som trodde han hadde et mye lengre tidsperspektiv på ukependlingen til Stavanger. Hvorfor hadde han det så travelt med å flytte fra byen og fra jobben sin? Kollegene skjønte heller ikke dette.Å slå kvinner, både mot neseroten og i bakhodet med gjenstander, var et særtrekk ved mannens voldsmodus. Da Tina Jørgensen døde ble hun slått både mot neseroten og gjentatte ganger i bakhodet, trolig med en jernstang."

...Det er jo utenfor enhver fatteevne at politiet aldri avhørte mannen om Tina-drapet.

Endret av abesedeeeffge
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min sier naboen. Tror politiet kan finne bevis (blod) om de undersøker leiligheten han bodde i. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen er selvfølgelig noe å tenke på, men slår du noen i hodet mange ganger så er det veldig stor sannsynlighet for at man treffer di plassene som Tina er blitt slått uansett , forskjell er vel om man er høyere eller venstre hendt, har vært teori i Birgitte Tengs og Tina saken at strømpebukse er dratt ned på samme måte , er Vel strengt tatt ikke 180000 forskjellige måter å dra ned en strømpebukse på, det er for enkle sammenligninger, delvis ønsketenkning 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abesedeeeffge skrev (10 timer siden):

Taxisjåføren er absolutt interessant, og jeg har skrevet mine tanker for og imot på side 1 i denne tråden. 

I boka kommer det frem at han i avhør sier han har altfor dårlig rygg til å kunne utføre noe slikt, og langt mindre frakte med seg et lik. Jeg har tenkt at det sikkert er noe etterforskningen har bekreftet, men alt annet som kommer frem fra denne "etterforskningen" tatt i betraktning, så har de vel bare tatt han på ordet....... 😏 

Han løy ikke bare selv om hvor han var den helgen, men fikk både samboeren og en kollega til å gjøre det samme. I tillegg hadde han en form for "åndelig tiltrekning mot kirkegårder" hva enn nå det betyr...

Enig . VELDIG mistenkelig å lage seg falskt alibi , why liksom . Pluss at han har beskrevet henne som kontaktsøkende . Det er på en måte litt victim -blaming adferd over det . Pluss at han kjenner byen /området godt , og har vært pågående mot kvinner før . Å ang rygg kan jo hvem som helst lyve på seg det. Tro om de undersøkte  bilen hans ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal ikke jeg være noe spoiler på dem som ikke har sett serien (det har ikke jeg heller) eller hørt podcasten, men det er annen interessant ting som kommer frem av obduksjonsrapporten, faktisk noe av det mest interessante av det jeg har sett og hørt i serien så langt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (30 minutter siden):

Nå skal ikke jeg være noe spoiler på dem som ikke har sett serien (det har ikke jeg heller) eller hørt podcasten, men det er annen interessant ting som kommer frem av obduksjonsrapporten, faktisk noe av det mest interessante av det jeg har sett og hørt i serien så langt 

Kan du skrive det i spoiler? 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (18 minutter siden):

Kan du skrive det i spoiler? 😊

Kniv kuttene på håndleddet hennes, sannsynligvis påført etter hun var død, hendene vært bundet/ tapet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinene som ble funnet i kummen stammet sannsynligvis fra Reve Havn. På bakgrunn av dette har det vært antatt at gjerningsmannen (eller den/de som gjemte Tina) planla å dumpe henne i sjøen og bruke steinene som søkker. Kan kuttene stamme fra forsøk på dette? 

Der er og en tidligere hytte i et skogholt i nærheten av Reve Havn det har vært spekulert i at hun kan ha blitt oppbevart midlertidig. Jeg husker ikke detaljene rundt dette annet enn at det var relatert til noen spesielle malingsflekker i sammenheng med klær etc., men det skal jeg lete opp.

Det diskuteres forøvrig i denne podcasten: https://reveallstars.libsyn.com/drapet-p-tina-jrgensen-med-forfatter-erlend-frafjord-re-release

Her leses det opp fra kapitlene som forteller om Reve-sporene: https://reveallstars.libsyn.com/true-crime-p-jren-og-tina-saken-del-3-bonusmateriale-reve-havn-og-hytta-i-skogen

Endret av abesedeeeffge
Tilleggslink
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abesedeeeffge skrev (5 minutter siden):

Steinene som ble funnet i kummen stammet sannsynligvis fra Reve Havn. På bakgrunn av dette har det vært antatt at gjerningsmannen (eller den/de som gjemte Tina) planla å dumpe henne i sjøen og bruke steinene som søkker. Kan kuttene stamme fra forsøk på dette? 

Der er og en tidligere hytte i et skogholt i nærheten av Reve Havn det har vært spekulert i at hun kan ha blitt oppbevart midlertidig. Jeg husker ikke detaljene rundt dette annet enn at det var relatert til noen spesielle malingsflekker i sammenheng med klær etc., men det skal jeg lete opp.

Det diskuteres forøvrig i denne podcasten i tillegg til boka: https://reveallstars.libsyn.com/true-crime-p-jren-og-tina-saken-del-3-bonusmateriale-reve-havn-og-hytta-i-skogen

Jeg ser for meg at hender har vært bundet eller tapet, kuttene har kanskje kommet etter gjerningspersonen har kuttet opp dette etter hun var død 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at man får ta dette for hva det er, True-Crime er underholdning, at det lages programmer om saken medfører neppe at saken får en løsning. Saken er for kald til at den skal kunne oppklares nå så lenge i ettertid, vitners minner kan ikke vektlegges mye lengre, mange av bevisene i saken er destruert.

Så denne saken vil aldri oppklares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (15 timer siden):

Tenker at man får ta dette for hva det er, True-Crime er underholdning, at det lages programmer om saken medfører neppe at saken får en løsning. Saken er for kald til at den skal kunne oppklares nå så lenge i ettertid, vitners minner kan ikke vektlegges mye lengre, mange av bevisene i saken er destruert.

Uten tilståelse så er jeg redd du har rett, ikke sikkert di skyldige lever i dag en gang. Kommer mest bare frem til den evige runddansen med Modus kandidater som kunne ha gjort det og aldri noe lenger 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eidetiker skrev (1 minutt siden):

Uten tilståelse så er jeg redd du har rett, ikke sikkert di skyldige lever i dag en gang. Kommer mest bare frem til den evige runddansen med Modus kandidater som kunne ha gjort det og aldri noe lenger 

God underholdning er det i det minste, spesielt for oss som liker å få et innblikk i virkelige kriminalsaker. På mange måter er det jo slik at de sakene som fenger mest er de sakene en oppklaring virker som fjernest.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (18 timer siden):

De kan brekke opp leiligheten til naboen. sjekke om bilene moduskandidatene ikke er skrota osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (13 minutter siden):

De kan brekke opp leiligheten til naboen. sjekke om bilene moduskandidatene ikke er skrota osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er sikker på at politiet har navnet/navnene på gjerningspersonen på blokka si, men di vet bare ikke hvilket navn det er 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidetiker skrev (52 minutter siden):

Er sikker på at politiet har navnet/navnene på gjerningspersonen på blokka si, men di vet bare ikke hvilket navn det er 

Absolutt ikke sikkert det, i denne saken er det alt for mye politiet ikke vet, de kan ikke med sikkerhet si hvor hun er drept en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (8 timer siden):

Nå tenker jeg de fleste moduskandidater for slike forbrytelser, at det er mennesker som avviker litt fra normalen på flere måter.

Gjennomsnittsnordmannen kjører ikke rundt i splitterny bil, men bil som er noen år gammel. Hva gjelder disse moduskandidatene så tenker jeg at de er overrepresentert på alt som er negativt, altså tenker jeg det er høyere prosentandel arbeisdledige blandt moduskandidater for denslags, enn for mennesker som aldri kunne gjort noe tilsvarende. Sjansen for at de ruser seg er nok også betraktelig større. O.s.v. Tenker at sjansen er større for at moduskandidater kjører rundt i enda eldre bil enn gjennomsnittsnordmannen, fordi det er snakk om mennesker som har falt litt utenom det normale på flere områder...

Hva jeg vil frem til her er at sjansen for at gjerningsmannen hadde en splitterny bil den gangen, den er liten. Såpass få biler igjen på veiene fra den tiden at med tanke på at gjerningsmannen nok kjørte rundt i en bil som allerede hadde noen år bak seg allerede den gang, så er det nær sikkert at bilen ville vært skrotet nå.

---

Når det er sagt så er det klart at Tina Jørgensen må ha blitt fraktet fra Stavanger til Jæren (død eller levende), noe som må ha forekommet i bil. Klart Politiet allerede den gang har sjekket ut bilene til de dem fant interessante i denne saken, all den tid hun nødvendigvis må ha blitt fraktet i bil og bilen vil være sentral i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (5 timer siden):

Nå tenker jeg de fleste moduskandidater for slike forbrytelser, at det er mennesker som avviker litt fra normalen på flere måter.

Gjennomsnittsnordmannen kjører ikke rundt i splitterny bil, men bil som er noen år gammel. Hva gjelder disse moduskandidatene så tenker jeg at de er overrepresentert på alt som er negativt, altså tenker jeg det er høyere prosentandel arbeisdledige blandt moduskandidater for denslags, enn for mennesker som aldri kunne gjort noe tilsvarende. Sjansen for at de ruser seg er nok også betraktelig større. O.s.v. Tenker at sjansen er større for at moduskandidater kjører rundt i enda eldre bil enn gjennomsnittsnordmannen, fordi det er snakk om mennesker som har falt litt utenom det normale på flere områder...

Hva jeg vil frem til her er at sjansen for at gjerningsmannen hadde en splitterny bil den gangen, den er liten. Såpass få biler igjen på veiene fra den tiden at med tanke på at gjerningsmannen nok kjørte rundt i en bil som allerede hadde noen år bak seg allerede den gang, så er det nær sikkert at bilen ville vært skrotet nå.

---

Når det er sagt så er det klart at Tina Jørgensen må ha blitt fraktet fra Stavanger til Jæren (død eller levende), noe som må ha forekommet i bil. Klart Politiet allerede den gang har sjekket ut bilene til de dem fant interessante i denne saken, all den tid hun nødvendigvis må ha blitt fraktet i bil og bilen vil være sentral i saken.

Naboen var ressusterk. også økonomisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...