Gå til innhold

Hvilken farge er fin på vegg når kjøkkenet er hvit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere tips om en farge som er fin og moderne  til hvit kjøkken 

Anonymkode: 9aebd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvitfargen (det er mange forskjellige nyanser), gulvet, lys, benkeplate/fliser, og øvrig interiør. Er det åpen kjøkkenløsning slik at man må ta hensyn til stue, etc. 

Hvitt generelt er jo en nøytral base som passer til "alt", så lenge nyansen er riktig. Jeg hadde fargen raw canvas til hvitt kjøkken, hadde åpen stue/kjøkkenløsning med samme farge hele veien. Gul parkett. 

 

Anonymkode: 221ae...d12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkgrå
Soft Teal
Industrial blue
Natural Clay 
Dempet sort
Urtehage

Litt vanskelig å si uten å vite hvilken hvitfarge det er, og om du vil ha knallfarger, grønnfarge, mørkt eller lyst, tidløst eller mest trendy. 
Mange gamle farger er jo moderne igjen nå. 

Jeg kunne f.eks aldri hatt en grønnfarge, eller noe rødlig, men elsker blålige eller grålige farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ett lite kjøkken . Ett rom men en kjøkken rekke på begge sider. Det er ingen åpen løsning. 

Anonymkode: 9aebd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjøkkenet er lite, så hadde jeg nok valgt en lys farge. Jeg har stort kjøkken, det er hvitt men har blått på listene og rundt vinduene. 

Anonymkode: b5f52...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i lyst! Personlig er jeg glad i lyse greige farger. Litt avhengig av hvilken hvitfarge det er på kjøkkenet ditt og hvilken side av huset kjøkkenet ligger mot (mtp lys), men f.eks Ascott, Washed Linen, Hvit Lin, Mohair. Men noen er jo glad i sterkere farger enn det jeg er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ett lite kjøkken . Ett rom men en kjøkken rekke på begge sider. Det er ingen åpen løsning. 

Anonymkode: 9aebd...0c6

Hvordan er gulvet? Gult, brunt, nøytralt, rød toner, varm grå, kald grå. Har svært mye å si.
Vindu på kjøkken så du har godt med lys inn?
Farge på benkeplate, evnt også fliser over benk?

Anonymkode: 221ae...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er gulvet? Gult, brunt, nøytralt, rød toner, varm grå, kald grå. Har svært mye å si.
Vindu på kjøkken så du har godt med lys inn?
Farge på benkeplate, evnt også fliser over benk?

Anonymkode: 221ae...d12

Og hvilken hvitnyanse du har avgjør helt hvilken nyanse av andre farger. Gå på fargehandel og ta med deg papirprøve på klassisk hvit og bomull. Heng opp på kjøkkenskapene med tape, og se hvilken kjøkkenfrontene ligner mest på. Du bør unngå greige toner hvis hvittonen er bomull. 

Anonymkode: 221ae...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gulvet er gult. Sånn gammel laminatgulv som er litt gul /brun. 

Anonymkode: 9aebd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 14.26):

Hvordan er gulvet? Gult, brunt, nøytralt, rød toner, varm grå, kald grå. Har svært mye å si.
Vindu på kjøkken så du har godt med lys inn?
Farge på benkeplate, evnt også fliser over benk?

Anonymkode: 221ae...d12

Det er hvit kjøkken med hvit benkeplate. Fliser over benk tenkte jeg å male i samme farge som veggen. 

Anonymkode: 9aebd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...