Gå til innhold

Hva mener du er "bra grunnlønn"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener du er en bra "årslønn"?

Da mener jeg uten tillegg. Snakker om grunnlønna.

Er 650.000 bra syns du?

Anonymkode: 8f825...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

650k er ekstremt god grunnlønn og det vet du

Anonymkode: 32610...991

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

650k er ekstremt god grunnlønn og det vet du

Anonymkode: 32610...991

Syntes du virkelig det? Det er under gjennomsnittslønna for 2022... Jeg syntes det er dårlig. Tjener 680.000 og pengene rekker ikke akkurat langt i dagens samfunn... Skal man drifte en vanlig middelklassefamilie på 4 trengs mer enn det for å si det sånn.

Anonymkode: 4ff08...dbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes du virkelig det? Det er under gjennomsnittslønna for 2022... Jeg syntes det er dårlig. Tjener 680.000 og pengene rekker ikke akkurat langt i dagens samfunn... Skal man drifte en vanlig middelklassefamilie på 4 trengs mer enn det for å si det sånn.

Anonymkode: 4ff08...dbc

Men da er man vel to voksne og har en lønn til? Jeg har ca halvparten og vi er en voksen og to tenåringer. Det går jo det og.

Anonymkode: 5d4cf...0d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva slags jobb og kompetanse du besitter og hvor lett det er å erstatte deg.

Anonymkode: 20260...61a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 720 000 i grunnlønn og synes det er mye. Men jeg tjente bare 400-450 000 i den gamle jobben min. 

Anonymkode: 7c0b5...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes du virkelig det? Det er under gjennomsnittslønna for 2022... Jeg syntes det er dårlig. Tjener 680.000 og pengene rekker ikke akkurat langt i dagens samfunn... Skal man drifte en vanlig middelklassefamilie på 4 trengs mer enn det for å si det sånn.

Anonymkode: 4ff08...dbc

Hører dem sier det, men er det egentlig gjennomsnittslønna? Får ikke det til å stemme.

Går du inn på hvert enkelt yrke så ligger også mange utdannede yrkesgrupper under det.

Anonymkode: 3ca89...547

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

650k er ekstremt god grunnlønn og det vet du

Anonymkode: 32610...991

Okei... Jeg spør fordi jeg hører sykepleiere ofte klage over lønna. Men leste en plass, tror det var sykepleierforbundet? Der sto det at spesialsykepleiere skal gå opp til 650.000 i grunnlønn innen 2024. Og det er vel uten tilleggene tror jeg?

Anonymkode: 8f825...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har 720 000 i grunnlønn og synes det er mye. Men jeg tjente bare 400-450 000 i den gamle jobben min. 

Anonymkode: 7c0b5...2af

Kan jeg spørre om hva jobber du med nå?

Anonymkode: 3ca89...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hører dem sier det, men er det egentlig gjennomsnittslønna? Får ikke det til å stemme.

Går du inn på hvert enkelt yrke så ligger også mange utdannede yrkesgrupper under det.

Anonymkode: 3ca89...547

Ja, sånn typ jobber på cafe, resturant, frisør, butikk o.l.  ligger selvfølgelig under. Men hvis du ser her, ser du at mange helt vanlige yrker ligger en del høyere:  https://www.smartepenger.no/jobb/2895-lonnsnivaet-i-forskjellige-yrker

Anonymkode: 4ff08...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Syntes du virkelig det? Det er under gjennomsnittslønna for 2022... Jeg syntes det er dårlig. Tjener 680.000 og pengene rekker ikke akkurat langt i dagens samfunn... Skal man drifte en vanlig middelklassefamilie på 4 trengs mer enn det for å si det sånn.

Anonymkode: 4ff08...dbc

Jeg tjener 650 og lever godt med det. 2 barn og mann som tjener litt dårligere enn meg. Eier bolig til 9 mill. 

Anonymkode: dfd76...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva stillingen er, hvilken bransje og hvor mye ansvar du har. Jeg ville sagt at 650k er en god grunnlønn hvis det ikke innebærer noe form for personalansvar el. Men så er det jo forskjell på privat og kommunalt også…

Anonymkode: c1042...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

547.000,- er min grunnlønn, sykepleier med 20 års ansiennitet.  Nå mener jo de fleste at sykepleiere har en mer enn god nok lønn, så da er vel 650.000,- meget bra vil jeg tro?  

Anonymkode: a214d...db1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, sånn typ jobber på cafe, resturant, frisør, butikk o.l.  ligger selvfølgelig under. Men hvis du ser her, ser du at mange helt vanlige yrker ligger en del høyere:  https://www.smartepenger.no/jobb/2895-lonnsnivaet-i-forskjellige-yrker

Anonymkode: 4ff08...dbc

Den siden bekrefter jo det jeg mener. Gjennomsnittslønna på 650 000 og over det er stort sett jobber med høyere utdanning eller risikojobber.

Det er ikke gjennomsnittslønna generelt.

Anonymkode: 3ca89...547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, sånn typ jobber på cafe, resturant, frisør, butikk o.l.  ligger selvfølgelig under. Men hvis du ser her, ser du at mange helt vanlige yrker ligger en del høyere:  https://www.smartepenger.no/jobb/2895-lonnsnivaet-i-forskjellige-yrker

Anonymkode: 4ff08...dbc

Synes det er dumt at de i sånne oversikter ikke også har med medianlønn. Gjennomsnitt, da kan noen få som tjener veldig godt eller veldig dårlig påvirke resultatet unødig mye. Finner den ikke igjen nå, men så en oversikt over månedslønn i ulike yrker. Da lå medialønna under i de aller fleste tilfeller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

547.000,- er min grunnlønn, sykepleier med 20 års ansiennitet.  Nå mener jo de fleste at sykepleiere har en mer enn god nok lønn, så da er vel 650.000,- meget bra vil jeg tro?  

Anonymkode: a214d...db1

Du må inn til lønnssamtale asap. 5 år ansiennitet og grunnlønn på 590 000. Er ikke spesialsykepleier. Oslo

Anonymkode: 4bc02...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uperfekt skrev (1 minutt siden):

Synes det er dumt at de i sånne oversikter ikke også har med medianlønn. Gjennomsnitt, da kan noen få som tjener veldig godt eller veldig dårlig påvirke resultatet unødig mye. Finner den ikke igjen nå, men så en oversikt over månedslønn i ulike yrker. Da lå medialønna under i de aller fleste tilfeller. 

Ja flere yrker på den lista lå høyere enn medianlønnen.

Anonymkode: 3ca89...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den siden bekrefter jo det jeg mener. Gjennomsnittslønna på 650 000 og over det er stort sett jobber med høyere utdanning eller risikojobber.

Det er ikke gjennomsnittslønna generelt.

Anonymkode: 3ca89...547

Men de fleste har vel høyere utdanning? "Alle" voksne jeg kjenner har jobber på den lista der (fra 550.000 - 900.000). Den gjennomsnittlige nordmann jobber vel ikke på Shell liksom? 

Anonymkode: 4ff08...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...