Gå til innhold

Sitter på toget og dame kommenterer alt vi gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen rasisme her. Var viktig å nevne da det er kulturforskjeller og det tydelig var holdninger iht kultur. 

Anonymkode: c5529...5db

Eller så var hun bare ikke helt «med». 

Anonymkode: ae0c1...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fionas skrev (6 timer siden):

Jeg synst foreldre skal tørre å lufte erfaringer og tips med andre foreldre. Idag skal ingen bry seg. Synst det er synd 

Mulig det kan være fint å dele erfaringer, men det er overhodet ikke fint å presse erfaringene sine på andre og fortsette å mase når man flere ganger har fått klar beskjed om at det ikke ønskes. Lurer på om denne dama hadde satt pris på å bli detaljstyrt tilbake og fått erfaringer og tips fra TS. Kanskje TS kunne vekket henne når hun sov og kommentert at hun må lære seg å puste gjennom nesen? Eller kanskje hun trengte tips om en mer ergonomisk sittestilling? Eller hva med tips om å teipe igjen munnen med gaffateip når man får munndiare?
Det er ofte sånn at de som er mest ivrige på å gi erfaringer og tips til andre, er de som minst liker å motta det tilbake. De vet jo tross alt best...

Anonymkode: fe52c...680

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bedt henne dra til helvete på en sånn måte, at hun gledet seg til turen.

Altså...... høflig, men bestemt bedt henne ligge unna.

Anonymkode: f598d...d91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest nyttige jeg har lært av min engelske kjæreste som den typiske nordmannen jeg er er så er det å si "FUCK RIGHT OFF!!". Det stopper alt og fjerner enhver tvil.

Anonymkode: 4ff1d...778

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det viktig å nevne at hun er afrikansk? 

Anonymkode: 39d3d...b77

Hadde personen vært bergenser ville det nok blitt nevnt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha barn med på stilleplass? Hadde blitt irritert på dere jeg og

Anonymkode: 17cff...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ha barn med på stilleplass? Hadde blitt irritert på dere jeg og

Anonymkode: 17cff...eac

Hvis 8-åringen er stille, forstår jeg ikke problemet.

Anonymkode: ae0c1...998

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ha barn med på stilleplass? Hadde blitt irritert på dere jeg og

Anonymkode: 17cff...eac

Hvorfor det? Det er snakk om en 8åring, og de skulle bruke deler av turen på å sove, så hvorfor bli irritert? Og det sto vel ingen plass om at denne damen var irritert, men bare altfor påtrengende. 

Anonymkode: 072bb...f2b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Er det viktig å nevne at hun er afrikansk? 

Anonymkode: 39d3d...b77

ble det vondt i stumpen (butthurt)? 

Er det virkelig så farlig å nevne det, eller burde man og skrevet hen for å ikke krenke noen trans-kvinner? 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det ER kulturforskjeller… Bare man reiser til Polen så er det store forskjeller i levemåte og kultur og verdier enn det vi har i Norge. Det har ingenting med rasisme å gjøre 

Anonymkode: 785be...e25

Ehh..unnskyld meg?! Det er absolutt ikke noe i den afrikanske kulturen som dessuten er et KONTINENT med mange ulike land og kulturer. Min mann er fra Tanzania og det er ingen kultur for å blande seg inn i hvordan barnet spiser eller å blande seg inn i hva fremmede gjør. Så det var sinnsykt unødvendig å nevne at dette handler om kulturforskjeller. 

Du har møtt en dame som er riv ruskende koko uavhengig av hva slags etnisitet hun har. 

Anonymkode: a4d5c...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tiuren said:

ble det vondt i stumpen (butthurt)? 

Er det virkelig så farlig å nevne det, eller burde man og skrevet hen for å ikke krenke noen trans-kvinner? 

Fordi Afrika er et kontinent med mange ulike land, det blir som om å si at hun var europeisk. Heeelt unødvendig å nevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det viktig å nevne at hun er afrikansk? 

Anonymkode: 39d3d...b77

Ja, hun nevner også kulturforskjeller.

Anonymkode: 4f60b...087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det ER kulturforskjeller… Bare man reiser til Polen så er det store forskjeller i levemåte og kultur og verdier enn det vi har i Norge. Det har ingenting med rasisme å gjøre 

Anonymkode: 785be...e25

Vi kan godt prate om kulturforskjeller. Ja det er kulturforskjeller mellom norsk og polsk barneoppdragelse. Men her ble det skrevet afrikansk. Afrika er et kontinent med masse forskjellige land med mange ulike kulturer. Det blir som å si at "hun var europeisk".

Da virker man både fordømmende og uviten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym28 said:

Fordi Afrika er et kontinent med mange ulike land, det blir som om å si at hun var europeisk. Heeelt unødvendig å nevne.

For øvrig ikke relevant at det var et tog heller, problemet ville vært det samme på en hurtigbåt i den vestlandske skjærgård. Heeelt unødvendig å nevne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ehh..unnskyld meg?! Det er absolutt ikke noe i den afrikanske kulturen som dessuten er et KONTINENT med mange ulike land og kulturer. Min mann er fra Tanzania og det er ingen kultur for å blande seg inn i hvordan barnet spiser eller å blande seg inn i hva fremmede gjør. Så det var sinnsykt unødvendig å nevne at dette handler om kulturforskjeller. 

Du har møtt en dame som er riv ruskende koko uavhengig av hva slags etnisitet hun har. 

Anonymkode: a4d5c...f4f

Selvfølgelig kan dette dreie seg om kulturforskjell. Vi Nordmenn er så innesluttet av vi knapt ser på noe uten og ha noe innabords først.  Du trenger ikke bli så butthurt. 

Anonymkode: c650a...35c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym28 said:

Vi kan godt prate om kulturforskjeller. Ja det er kulturforskjeller mellom norsk og polsk barneoppdragelse. Men her ble det skrevet afrikansk. Afrika er et kontinent med masse forskjellige land med mange ulike kulturer. Det blir som å si at "hun var europeisk".

Da virker man både fordømmende og uviten.

Ja man kan faktisk sammenligne hele kontinent med hverandre på gjennomsnittlig basis også. Så argumentet ditt holder ikke. 

Anonymkode: c650a...35c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Ja man kan faktisk sammenligne hele kontinent med hverandre på gjennomsnittlig basis også. Så argumentet ditt holder ikke. 

Anonymkode: c650a...35c

Hehe..fordi du skriver det da eller? Vær så snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan dette dreie seg om kulturforskjell. Vi Nordmenn er så innesluttet av vi knapt ser på noe uten og ha noe innabords først.  Du trenger ikke bli så butthurt. 

Anonymkode: c650a...35c

Skjønner jo at dette er Tiuren som skriver, du burde kanskje lære deg flere ord enn "butthurt" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det viktig å nevne at hun er afrikansk? 

Anonymkode: 39d3d...b77

Det er faktisk jævla relevant.! Norske kvinner gjør ikke slike ting. Afrikanske kvinner er bare hjemme å steller barn, hus og mann hele livet. Det er det de kan.

Anonymkode: e1a3e...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er faktisk jævla relevant.! Norske kvinner gjør ikke slike ting. Afrikanske kvinner er bare hjemme å steller barn, hus og mann hele livet. Det er det de kan.

Anonymkode: e1a3e...f4a

Jøss, jeg kjenner flere afrikanske kvinner med høy utdannelse og også noen med doktorgrad.

Anonymkode: ae0c1...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...