Gå til innhold

Jeg har fått min sjalusi mot stedatter under kontroll men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Familievernkontoret kan hjelpe, men det vil nok uansett ta lang tid før hun blir trygg på deg (om det i det hele tatt lar seg reparere). Men kudos til deg som har jobbet så godt med deg selv, for slik du var mot henne var virkelig skummelt å lese. 

Anonymkode: 3b835...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare du skal respektere at hun ikke ønsket kontakt og oppføre deg fint og ydmykt om veiene deres skulle treffes fremover. Jeg skjønner heller ikke at faren tilga deg dette...

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Familievernkontoret kan hjelpe, men det vil nok uansett ta lang tid før hun blir trygg på deg (om det i det hele tatt lar seg reparere). Men kudos til deg som har jobbet så godt med deg selv, for slik du var mot henne var virkelig skummelt å lese. 

Anonymkode: 3b835...461

Hun bør aldri bli trygg på TS. Enkelte mennesker er bare giftige jo fortere man slår seg til ro med det jo bedre.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har skrevet her flere ganger tidligere. Føler det er som terapi å få høre hva omverden mener om mine handlinger.

Jeg føler jeg endelig har fått min sjalusi under kontroll. Bakgrunnen er at jeg har noe "lavstatus" bakgrunn og er gift med meget velstående mann. Han er 50ish og nesten 20 år eldre enn meg. Vi hadde det fantastisk og jeg ble godt mottatt i hans omgangskrets. 

Min mor har aldri støttet meg men han hadde tro på meg.

Så flyttet tenåringsdatter 16 hos oss da hennes mor døde. Hun er ansett som meget pen og kul. Jeg klarte ikke å tåle at hun fikk mye oppmerksomhet og jeg ble på en måte satt til side.  Jeg skapte misforståelser mellom far og datter og det ble kaos og hun ble syk og sluttet å snakke med alle.

Jeg føler meg frisk nå men har falt i unåde hos datteren.  Hun misliker meg sterkt. 

Mannen har på en måte forstått mine følelser og har tilgitt meg. 

Jeg har prøvd å gjøre det godt men hun sier til sin far at hun føler seg dårlig ved å se meg.  Resten av familien som besteforeldre, onkler og tanter liker ikke meg og støtter henne.

Jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan gjenopprette fullstendig ødelagt vennskap og tillit.

Hun delte sine private følelser med meg, men det brukte jeg for å skape misforståelser. Jeg endret på det hun hadde sagt og spredte falske ting.

Selv om jeg sier jeg var "deppressiv", og ber om nåde, så ønsker ikke hun å se meg. Dette har gått hardt inn på henne.

Det er min siste tråd om tema. Hvordan retter jeg opp fullstendig ødelagt vennskap?

 

Anonymkode: 8de2b...3b3

Det er ikke sikkert dette bare kan lappes sammen, TS. Men du trenger jo terapi, tydeligvis?  Jobb med deg selv slik at du kan få gode relasjoner med de rundt deg. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke at dattera tilgir deg, noen gang. Har full forståelse for at dattera blir rett og slett kvalm, bare av synet av deg. Så det er egentlig maksimalt som det går an å hate noen. Litt som når en jøde ser et bilde av en viss mann som hadde bart på 1930-tallet i Tyskland. Tenker at dattera ser det samme.

Veldig bra at resten av familien har massiv og forent front mot deg, så her er det bare spørsmålstegn før du må pakke kofferten og komme deg ut av huset. 

Mannen er helt patetisk og tafatt når han viser "forståelse", men til gjengjeld, nå har han så massiv og overveldende makt over deg siden du har brent absolutt ALLE broer til dattera og resten av de andre familiemedlemmene. Så nå kan han egentlig gjør som han vil med deg - det er den eneste såkalte "støttespilleren" du har igjen, og jeg har på følelsen at det ikke kommer til å vare så altfor lenge heller. Du har ingen "allierte" venner, så du er per nå fullstendig 100% isolert og prisgitt hans oppførsel, makt og nåde.

 

Anonymkode: c51e6...b41

  • Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (4 minutter siden):

Har noen link til de tidligere trådene så man kan sette seg inn i hele historien?

her er i hvert fall én av dem

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dette kunne blitt reddet, hvorfor skal man på død og liv ha relasjoner med folk som har vært jævlige mot en? Det er ikke nødvendig. 

Alle snakker dritt om stemor her, som faktisk er helt sinnsyk, og jeg er enig. 

MEN. Få nevner far her. Jeg får så vondt av datteren å ha en så jævlig far som ikke har kastet denne grusomme onde stemora ut. Dessverre ser jeg det går igjen og igjen at fedrene er veike som faen, og velger stemor over eget kjøtt og blod.

Min far gjorde nesten samme feilen, min stemor var sykelig sjalu på meg pga nesten samme grunnene som TS stedatter. Hun nektet meg å sitte ved siden av min far når jeg var hjemme (for det var hennes plass ved siden av sin elskede), hun fikk ham til å avlyse turer for å besøke meg for hun ville ha denne tiden og pengene hans. Alt handlet om penger. Hun gav alle mine søsken julepresanger; men ikke meg. Jeg brydde meg ikke om presangen, men om symbolikken her. Heldigvis etter mye om og men dumpet min far henne, først en gang, så tok han henne tilbake igjen, og håpte vi kunne ordne dette. «Heldigvis» for oss var hun utro og vi bustet henne. Etter det ble slutt med min far for første gang hadde hun flyttet sammen med en annen mann. Men, når min rike far ville ha henne tilbake igjen så kom hun selvsagt tilbake, og spilte dobbeltspill med begge menn. For å sikre seg i tilfelle han dumpet henne igjen. Grusom, grusom dame. Endte opp med å bli dumpet av begge menn, ser dessverre hun nå er gift med en mann, håper ikke han har barn. Men ja, nok om meg. Bare kjente igjen litt av denne historien.

Dessverre er det mange tafatte og dumme fedre. Håper for din stedatters skyld at han hiver deg ut. Eller enda bedre at du innser at du skylder dem såpass at du skiller deg frivillig. La de få fred og få reddet sitt forhold. 

Anonymkode: 48dff...c1d

  • Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gobbledigook skrev (5 minutter siden):

her er i hvert fall én av dem

Så stedatter forsvarte ts og ville at faren skulle skryte mer av ts, og så går ts og gjør noe helt grusomt mot henne igjen. Får tårer i øynene, jeg forstår ikke at ts, hvis hun virkelig angrer, ikke går fra hele familien. Dette ekteskapet/samboerskpaet er jo tortur mot stedatter 

Endret av Topsi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (5 minutter siden):

Takk!

 

 

 

fant flere! stort sett det samme som går igjen

 

Endret av gobbledigook
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har skrevet her flere ganger tidligere. Føler det er som terapi å få høre hva omverden mener om mine handlinger.

Jeg føler jeg endelig har fått min sjalusi under kontroll. Bakgrunnen er at jeg har noe "lavstatus" bakgrunn og er gift med meget velstående mann. Han er 50ish og nesten 20 år eldre enn meg. Vi hadde det fantastisk og jeg ble godt mottatt i hans omgangskrets. 

Min mor har aldri støttet meg men han hadde tro på meg.

Så flyttet tenåringsdatter 16 hos oss da hennes mor døde. Hun er ansett som meget pen og kul. Jeg klarte ikke å tåle at hun fikk mye oppmerksomhet og jeg ble på en måte satt til side.  Jeg skapte misforståelser mellom far og datter og det ble kaos og hun ble syk og sluttet å snakke med alle.

Jeg føler meg frisk nå men har falt i unåde hos datteren.  Hun misliker meg sterkt. 

Mannen har på en måte forstått mine følelser og har tilgitt meg. 

Jeg har prøvd å gjøre det godt men hun sier til sin far at hun føler seg dårlig ved å se meg.  Resten av familien som besteforeldre, onkler og tanter liker ikke meg og støtter henne.

Jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan gjenopprette fullstendig ødelagt vennskap og tillit.

Hun delte sine private følelser med meg, men det brukte jeg for å skape misforståelser. Jeg endret på det hun hadde sagt og spredte falske ting.

Selv om jeg sier jeg var "deppressiv", og ber om nåde, så ønsker ikke hun å se meg. Dette har gått hardt inn på henne.

Det er min siste tråd om tema. Hvordan retter jeg opp fullstendig ødelagt vennskap?

 

Anonymkode: 8de2b...3b3

Du er jo faktisk er grusomt menneske. Jenta hadde nettopp mistet sin mor, så kommer du å prøver å splitte far og datter? Du er jo fader ikke frisk. Hold deg langt unna henne!!!!

Anonymkode: f29b3...01f

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du blir tent av å høre hvor jævlig andre synes du er.

At du er psyk er ganske tydelig, og at du trenger hjelp er helt klart.

Du provoserer her på kg, tilogmed jeg kjenner på en sterk irritasjon pga deg, det du har gjort, gjør, ikke gjør. Hva gjør du egentlig?

Jeg tror faktisk at du er et godt gammeldags troll, som spinner på noe som du vet får frem det verste i oss på kg.

Jeg vet ikke hva som er mest ille, at jeg har rett i at du er troll, eller du faktisk er det forstyrrede kvinnemennesket du utgir deg ifølge trådene dine. For det er like sykt, åkke som.

Uff!

Anonymkode: 6948c...8ae

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mamma hadde dødd, og pappa hadde involvert seg med et kvinnemenneske som behandlet meg slik, og attpåtil tilgitt henne og latt meg være rundt henne, så hadde jeg følt meg utrolig sviktet av pappa. Dama, ja, men pappa? Min snille og gode pappa? I denne fortellingen har jo faren fullstendig sviktet sitt barn i det han tok parti og tilga TS. Det sviket fra far er verre enn hva en "ukjent" dame gjør. Stakkars jenta som har en tøffel til far som ikke beskytter henne mot TS.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke en sånn familie som benytter seg av offentlige tilbud som familievernkontoret.

Mannen har på en måte tilgitt meg , men han er kontrollerende.  

Som sagt er jeg ute etter råd og vil ikke komme til å opprette flere tråder om temaet.  Det at jeg får kjeft her hjelper jo meg å forstå hvor stor feil jeg har gjort.

TS

Anonymkode: 8de2b...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke en sånn familie som benytter seg av offentlige tilbud som familievernkontoret.

Mannen har på en måte tilgitt meg , men han er kontrollerende.  

Som sagt er jeg ute etter råd og vil ikke komme til å opprette flere tråder om temaet.  Det at jeg får kjeft her hjelper jo meg å forstå hvor stor feil jeg har gjort.

TS

Anonymkode: 8de2b...3b3

Bra - er du da klar for å ta konsekvensen av det, for forlate denne familien? Det er nemlig det eneste riktige du kan gjøre.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke en sånn familie som benytter seg av offentlige tilbud som familievernkontoret.

Mannen har på en måte tilgitt meg , men han er kontrollerende.  

Som sagt er jeg ute etter råd og vil ikke komme til å opprette flere tråder om temaet.  Det at jeg får kjeft her hjelper jo meg å forstå hvor stor feil jeg har gjort.

TS

Anonymkode: 8de2b...3b3

Du har fått råd, og ingen her tror deg når du påstår du ikke kommer til å opprette flere tråder om temaet, for det kommer du til å gjøre. Så hva vil du? Sier meg enig i innlegg 35 her. Det virker som du blir tent av å høre hvor jævlig du oppfører deg. Er dét motivasjonen din?

Anonymkode: 42bfb...007

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har fått råd, og ingen her tror deg når du påstår du ikke kommer til å opprette flere tråder om temaet, for det kommer du til å gjøre. Så hva vil du? Sier meg enig i innlegg 35 her. Det virker som du blir tent av å høre hvor jævlig du oppfører deg. Er dét motivasjonen din?

Anonymkode: 42bfb...007

Nei, kommer ikke til å opprette flere tråder.

Jeg synes det er synd jeg har havnet i denne situasjonen. Livet ble plutselig perfekt også har jeg rotet det til.

Jeg har ikke lyst til å forlate mannen og den livsstilen. Det jeg har å falle tilbake til er dårlig økonomi og bli leietaker. Moren og søsteren vil få det bekreftet at jeg er taper.

TS

Anonymkode: 8de2b...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...