AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #61 Skrevet 16. februar 2023 Hørtes koselig ut! Er ikke slikt her (dessverre) 😊 Bor i Follo Anonymkode: c398d...7f1
Andro Skrevet 16. februar 2023 #62 Skrevet 16. februar 2023 Hadde noen da vi hadde barneskoleunger. Bor langt uti gokk, men folk her kjenner ikke hverandre, siden det er mange innflyttere. En fin ide, men litt vanskelig for dem som må skaffe barnetilsyn. Tror ikke jeg så noen aleneforeldre.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #63 Skrevet 16. februar 2023 Har vært med på flere og også arrangert noen foreldrefester og mammatreff. Veldig lavterskel med litt mat og alkohol for de som ønsker. Blir ofte en morsom fest og har bare gode erfaringer. Men har hørt skrekkhistorier om mødre som har blitt uvenner på slike fester😅. Bor i Bærum. Skjønner ikke de som føler seg presset- er jo bare et av flere tiltak for å bedre samarbeid. Jeg deltar når jeg vil og dropper det når jeg ikke føler for det🤷♀️. Anonymkode: 515f4...c11
Tomas77 Skrevet 16. februar 2023 #64 Skrevet 16. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Mye ulovlig narkotika også. Sadomasokisme også. Anonymkode: 7fc72...113 Tydelig at vi må flytte til en mer spennende skolekrets. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #65 Skrevet 16. februar 2023 Bor i Trondheim, vet om flere barnehager og skoler hvor FAU arrangerer slikt . Anonymkode: f123e...8d6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #66 Skrevet 16. februar 2023 Har mammakvelder, både i bhg og skole. Litt utenfor Oslo. Kjempesmart! Sies at barn ikke tør mobbe/være slemme mot barn av foreldrenes venner. Så at foreldre omgås på positiv måte og blir kjent og i det minste er på positiv hils og ikke redd for å ta kontakt med hverandre om noe oppstår - kan være veldig forebyggende mot mobbing. Jeg er ikke egentlig ute etter nye venner, men stiller på alle slike arrangementer for å bidra til samhold mellom foreldre. Tror det er veldig lurt for fremtiden! Anonymkode: daea3...f88 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #67 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): 😂😂😂 det er iallefall bare tøv Anonymkode: 83600...c45 Det er det ikke. Helt vanlig hos de veletablerte i nye boligfelt i ulike bydeler med to biler, hus, hytte osv osv. De inkluderer nok ikke alle i klassen da. Bare de som er som seg selv. Anonymkode: 858ae...278
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #68 Skrevet 16. februar 2023 Vi bor i Bærum, og tror det varierer litt med kullene. I klassen til sønnen min har det aldri vært noe sånt, mens i klassen til datteren min har det vært både sommerfest og julebord for mammaene. Jeg prøvde å ta et liknende intiativ blant fedrene. Var vel en håndfull som dukket opp... Anonymkode: bc74f...c77 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #69 Skrevet 16. februar 2023 Aldri hørt om. Bor i Bergen. Anonymkode: d8c27...b92
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #70 Skrevet 16. februar 2023 Noen som sier at det høres koselig ut. Sånn for ordens skyld så kan det være greit å nevne at slike fester er det foreldre som tar initiativ til. Det er ikke noe skolen står bak, i hvert fall ikke som jeg har vært borti. Derfor kan jo de så synes det høres koselig ut ta initiativ til å lage en sånn fest. Det blir garantert populært. Anonymkode: dc1f5...b7a 1
AprilLudgate Skrevet 16. februar 2023 #71 Skrevet 16. februar 2023 Aldri hørt om i Oslo - fester altså. Før covid var det forsøk på å arrangere mamma/pappakveld, men det døde helt ut med covid. 1
Fighter83 Skrevet 16. februar 2023 #72 Skrevet 16. februar 2023 Jupp, mammakvelder har jeg vært på ett par ganger. Bor i Bærum. Dette er nok vanligere i områder der en en del tilflyttere og man selv ikke har vokst opp i området og ikke har så mange nære venner eller noen i det heletatt. Er oftest en mamma som inviterer, enten ute for å spise pizza og ta en øl o.l eller møtes hjemme hos den ene. Fører til bedre samhold som igjen gjør at det er lettere å få barna til å møtes også utenfor skolen. Er også veldig forebyggende i f.eks tenårene at foreldrene kjenner hverandre og har en god dialog med hverandre da barna har det med å teste litt grenser som kan være litt vel drøye. Bare positive sider med det👍 men ikke alle har like lett for å være sosiale av seg men det går seg som regel til. Gleder meg til leiligheten min er ferdig så jeg selv kan invitere folk hjem til meg🤗 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #73 Skrevet 16. februar 2023 Det hadde vi her vi bor også. Øvre Romerike, Viken. Anonymkode: 01821...041
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #74 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ut fra venner/kolleger som bor i Asker og Oslo nord/vest har jeg fått inntrykk av at det er vanlige med fester for foreldre med barn i samme klasse, i tillegg til egne mamma- og pappakvelder. Kan ikke huske å ha hørt om dette tidligere eller fra andre som bor andre steder, så er litt nysgjerrig på om dette er mest vanlig i og rundt Oslo eller om alle driver med dette? Det er både snakk om vanlige fester og hus-til-husfester. Anonymkode: 289e3...344 Er beklageligvis normen i mine barns skolekrets Anonymkode: 82b05...67c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #75 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det samme gjengen som serverer alkohol i barnas konfirmasjonsselskap ? 😃😃 Anonymkode: 83600...c45 Har opplevd alkohol i komf selv i indre Sogn så… Anonymkode: 82b05...67c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #76 Skrevet 16. februar 2023 Har hørt om det i Norge, men tror ikke det er vanlig. I mange land er dette imidlertid svært vanlig. Anonymkode: f3068...a05
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #77 Skrevet 16. februar 2023 Bor i Oslo, Groruddalen. Aldri hørt om eller sett noe til. Anonymkode: cb177...ad9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #78 Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri hørt om. Bor i Bergen. Anonymkode: d8c27...b92 Bor i Bergen og i min skolekrets er det beklageligvis normalt. Er en klasse jeg aldr deltar på noe i, men deltar i de andre med mindre det er kun for å drikke alkohol. (Er ikke avholds men drikker ikke bare for å drikke) Anonymkode: 82b05...67c
Disco Skrevet 16. februar 2023 #79 Skrevet 16. februar 2023 Hadde både foreldrefest og mamma- og pappatreff flere ganger da sønn gikk på barneskolen, samt mye gøy med foreldre og trenere i idretten, dette var ofte mye av de samme folka. Har fått mye gode venner på den måten, og lavterskel for å ta kontakt med foreldre når det var noe med barna, siden vi kjente hverandre ganske godt etter hvert. Ikke veldig vanlig med MDG, avsky mot kupromp eller knasking av chiafrø her, men litt yoga, bambus og en og annen streifulv i bakhagen kan forekomme... Nedre Romerike 😇
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #80 Skrevet 17. februar 2023 Bor i Bærum, her er det foreldrefest (med hæla i taket) hvert år, samt mammafest og pappa fest. Anbefales for godt samhold! Anonymkode: 1bd95...68a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå