Gå til innhold

Foreldrefester - er det et oslofenomen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aldri hatt det her. Bor på Sørlandet.

Anonymkode: 4c629...157

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i Bærum, og her er det både mamma-og pappatreff og felles foreldrefester. Synes det er en fin måte å bli kjent med foreldrene til barna i klassen, muligheter til å snakke sammen om saker som foregår blant barna og å ta opp ting. Ikke minst lettere å ta kontakt om det skulle skje noe. Både hyggelig, moro og nyttig 👏🥰

Anonymkode: 979cd...7f1

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hatt både mammakvelder og foreldrefester på barnas trinn (både barne og ungdomsskole)  Fest et par ganger bare.  Fest på trinnet, mammakveld har vært på enten klasse eller trinn.  Bor i Asker kommune. 

Anonymkode: 7cad1...368

Skrevet

Bor rett utenfor Oslo og her har det blitt arrangert noen foreldrekvelder på et lokalt utested. Jeg deltar gjerne på aktiviteter med barna arrangert av foreldre gruppa, men må innrømme at jeg heller vil gnage av meg armen enn å bruke kvelden min med å drikke øl med foreldrene til barnas klassekamerater.. 

Anonymkode: 184e3...e73

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ut fra venner/kolleger som bor i Asker og Oslo nord/vest har jeg fått inntrykk av at det er vanlige med fester for foreldre med barn i samme klasse, i tillegg til egne mamma- og pappakvelder. Kan ikke huske å ha hørt om dette tidligere eller fra andre som bor andre steder, så er litt nysgjerrig på om dette er mest vanlig i og rundt Oslo eller om alle driver med dette? 
Det er både snakk om vanlige fester og hus-til-husfester. 

Anonymkode: 289e3...344

Det slitsomme fenomenet har spredd seg til Bhg i Trondheims området også

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt foreldrefester på trinnet til ett av mine barn. Var et par mødre som dro i gang foreldrefest to-tre ganger i året, de elsker å feste og drikker myyyye. Det døde ut etter hvert som ungene ble eldre, og folk ble lei av at de ble så fulle. 

Vi bor i Bodø. 

Anonymkode: e581a...eef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Veldig vanlig i Ålesund..

Anonymkode: 858ae...278

😂😂😂 det er iallefall bare tøv 

Anonymkode: 83600...c45

• Liker 4
Skrevet

Har hørt om fenomenet både i Sandefjord og Drammen

Anonymkode: dfae3...334

Skrevet

Hatt barn i skolen i 18 år nå. Først nå som min siste unge startet i første klasse er det vist noe som heter mamma og pappakvelder. Syns det faktisk er en uting fordi i mine barns liv har de en flott bonusmor og bonusforeldre er ikke invitert. 

Er faktisk bonusmor som er mest med på det sosiale siden jeg sliter med en fysisk sykdom, men i følge foreldrekontaktene gjaldt det kun de ordentlige foreldrene. 

Bare merkelig hele opplegget 🤷‍♀️

Anonymkode: 0c1ff...2fb

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Bor i Drammen og vi har hatt foreldrefester både i barnehage og skole, arrangert av SU/Klassekontakter.

Har også hatt mammakvelder og pappakvelder, på initiativ av foreldrene selv. 

Både veldig hyggelig, og veldig nyttig og bli godt kjent med de andre foreldrene! Anbefales absolutt for miljøet! 

Anonymkode: d8b41...b63

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor i Drammen og vi har hatt foreldrefester både i barnehage og skole, arrangert av SU/Klassekontakter.

Både veldig hyggelig, og veldig nyttig og bli godt kjent med de andre foreldrene! Anbefales absolutt for miljøet! 

Glemte å si; Jeg vokste opp i Asker, og min mor hadde også mammakvelder da,  på 90 tallet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

I barnehagen også? Av en eller annen grunn synes jeg nesten det er enda rarere. Det er jo vanskelig nok å skaffe barnevakt til skolebarn liksom for at mor og far skal dra på fest med de andre foreldrene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bor i Tønsberg. Her er det både mamma  og pappakvelder i tillegg til foreldrefester. Hater det som pesten, men må jo bare stille,  hvis ikke så faller man helt på utsiden.har i tillegg 3 barn i skolealder,  så blir er evig mas 😫

Anonymkode: 25c4e...5b8

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg trener med de andre mammaene 1 gang i uka, men takk og lov ikke noe festpress.

Anonymkode: 91f70...ba5

Skrevet

Har vokst opp i Akser, når jeg var liten hørte jeg aldri om foreldre fester, men det hendte at det var noen kvelder mødrene møttes for å prate om alt. Har fått med meg nå at foreldrefester er en ting som har begynt her, noen av de tar visstnok ganske av også. Ble helt sjokkert først når jeg hørte om tingene der, men måtte le av det samtidig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det samme gjengen som serverer alkohol i barnas konfirmasjonsselskap ? 😃😃

Anonymkode: 83600...c45

Ja, det er nok oss😊 vi synetes begge deler er veldig koselig😁

hilsen Osloborger

Anonymkode: 8b388...b5c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I barnehagen også? Av en eller annen grunn synes jeg nesten det er enda rarere. Det er jo vanskelig nok å skaffe barnevakt til skolebarn liksom for at mor og far skal dra på fest med de andre foreldrene.

Vi har det i barnehagen også, veldig koselig☺️ fint å bli godt kjent med de andre foreldrene og er med på å skape et godt samhold i gruppa. 

Anonymkode: 8b388...b5c

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ut fra venner/kolleger som bor i Asker og Oslo nord/vest har jeg fått inntrykk av at det er vanlige med fester for foreldre med barn i samme klasse, i tillegg til egne mamma- og pappakvelder. Kan ikke huske å ha hørt om dette tidligere eller fra andre som bor andre steder, så er litt nysgjerrig på om dette er mest vanlig i og rundt Oslo eller om alle driver med dette? 

Det er ofte orgier. 

Anonymkode: 7fc72...113

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er hus til hus fest

Anonymkode: ab958...35b

• Liker 2
Skrevet

Ganske standard her ja. Oslo. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...