Gå til innhold

Foreldrefester - er det et oslofenomen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vært på både foreldrefester/samlinger og mammakvelder ja. Det er veldig sosialt og bidrar til en tett og god foreldregruppe. 
Utelukkende gode erfaringer. Bor i Bærum. 

Anonymkode: e2402...6a2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ofte orgier. 

Anonymkode: 7fc72...113

Det må være etter jeg har gått hjem det da. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor i Tønsberg. Her er det både mamma  og pappakvelder i tillegg til foreldrefester. Hater det som pesten, men må jo bare stille,  hvis ikke så faller man helt på utsiden.har i tillegg 3 barn i skolealder,  så blir er evig mas 😫

Anonymkode: 25c4e...5b8

Du høres utrolig sutrete ut. Ikke går hvis du ikke vil da. Du får et tilbud.

Anonymkode: e2402...6a2

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bor i Tønsberg. Her er det både mamma  og pappakvelder i tillegg til foreldrefester. Hater det som pesten, men må jo bare stille,  hvis ikke så faller man helt på utsiden.har i tillegg 3 barn i skolealder,  så blir er evig mas 😫

Du hørtes ut som et ordentlig festlig fyrverkeri. 

• Liker 3
Skrevet

Litt rart å klage på manglende samhold og foreldreengasjement og samtidig disse de som drar i gang nettopp dette? 

Dette er jo et frivillig tilbud til de som vil og aldri har jeg opplevd det som press. Spesielt for nye er det jo en gavepakke å inviteres inn i et aktivt foreldremiljø. 

Bor også i Bærum og det er helt vanlig her.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er vel et mer sånn "sammensveiset"-fenomen enn "Oslo"-fenomen, vil jeg tru. :vetikke:

Det er jo ofte folk på samme alder som har barn på samme alder, og ofte er involverte i fellesaktiviteter rundt barna og slikt. Da er det jo ikke akkurat unaturlig å ha selskaper/fest ilag heller, akkurat... 

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er både snakk om vanlige fester og hus-til-husfester. 

Anonymkode: 289e3...344

Hva er en hus-til-hus-fest? En fest der dere starter i ett hus, er der i 30 minutter, går i flokk og soser i gatene i 10-15 minutter til hele flokken ankommer neste hus, er der i 30 minutter og så videre..? Som bråkete tenåringer hvis foreldre vil ha fred?

Anonymkode: 7d31a...eec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner godt at du hater det. Men du må jo ikke stille. Hva mener du med at man faller på utsiden?

Skrevet

Bor på Oslo vest, har hørt om det (som en positiv ting)  i /fra nettopp Bærum. Så: tror det er et Bærum-fenomen. Høres gøy ut, og det er snakk om det på to av barnas fritidsaktiviteter her. Så mulig det sprer seg.

Anonymkode: 4eadb...1ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor på Oslo vest, har hørt om det (som en positiv ting)  i /fra nettopp Bærum. Så: tror det er et Bærum-fenomen. Høres gøy ut, og det er snakk om det på to av barnas fritidsaktiviteter her. Så mulig det sprer seg.

(Forts) Men, tror det funker i Bærum fordi det er en homogen, ressurssterk foreldregruppe. Det er ikke slik andre steder. Selv her vi bor (Oslo vest) er forskjellene veldig store, selvfølgelig er det flere hjem som ikke ønsker andre foreldre innom på vin og en forrett. Enten pga utenforskap grunnet økonomi (begge veier), kultur, andre nettverk…, 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Vanleg her på vestlandet der eg bur

Endret av ~~NYNORSK~~
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er en hus-til-hus-fest? En fest der dere starter i ett hus, er der i 30 minutter, går i flokk og soser i gatene i 10-15 minutter til hele flokken ankommer neste hus, er der i 30 minutter og så videre..? Som bråkete tenåringer hvis foreldre vil ha fred?

Tror det er noe med at man deles i grupper og spiser en rett på hvert sted, ny gruppe for hver rett, og man vet ikke hvor man skal på forhånd. Og så felles fest etterpå (?). Høres litt gøy ut.

Anonymkode: 289e3...344

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sikkert et nymotens ultra urbant fenomen kreert av MDG velgere som tror kuer er roten til all forurensning og at avokado, soya, kokosmelk og chiafrø er kortreist mat som høstes like sør for Kolbotn. 

Anonymkode: d8857...b4c

Kronisk norsk.

Anonymkode: 6e193...902

Skrevet

Bor i Kristiansand..vanlig i klassen til mine og synes det er hyggelig. Greit å bli på fornavn så samarbeider glir lettere når barna blir eldre.

Anonymkode: 1ad08...0b4

• Liker 1
Skrevet

Stavanger. Aldri hørt om. 

Anonymkode: cf068...e66

Skrevet

Har vært på det flere ganger. Vestfold.

Det har vært svært hyggelig og nyttig. Kan ikke skjønne hvorfor noen er negative til dette.

Anonymkode: dc1f5...b7a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er ofte orgier. 

Er det vel ikke

Anonymkode: fffdf...7c4

• Liker 1
Skrevet

Bor i Rogaland og vi har hatt flere foreldrefester. De som arrangerer er noen kreative dugnadsjeler som gjør gode avtaler på mat++. Alle betaler ett beløp for å være med på festen og overskuddet går til klassekassen. Sosial for foreldrene og en grei måte å få inn penger til kassen.

Anonymkode: c49e0...784

Skrevet
11 hours ago, Tomas77 said:

Det må være etter jeg har gått hjem det da. 

Mye ulovlig narkotika også. Sadomasokisme også. 

Skrevet

Bor i Bergen, mine to barn gikk ut av grunnskolen i fjor, en gikk på privatskole, og en gikk på offentlig skole. Har aldri hørt om dette fenomenet - og vi bor i Fana! 

Glad jeg er ferdig med småbarn, om dette blir normen. 

Anonymkode: 7ac3f...874

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...