Gå til innhold

Foreldrefester - er det et oslofenomen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut fra venner/kolleger som bor i Asker og Oslo nord/vest har jeg fått inntrykk av at det er vanlige med fester for foreldre med barn i samme klasse, i tillegg til egne mamma- og pappakvelder. Kan ikke huske å ha hørt om dette tidligere eller fra andre som bor andre steder, så er litt nysgjerrig på om dette er mest vanlig i og rundt Oslo eller om alle driver med dette? 
Det er både snakk om vanlige fester og hus-til-husfester. 

Anonymkode: 289e3...344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om. Bor på Sørlandet. 

• Liker 5
Skrevet

Ikke vanlig her, nord i Nordland 

Anonymkode: 56a35...632

• Liker 2
Skrevet

Bor på Østlandet men ikke Oslo/Bærum, hadde sånne kvelder her.  Lurt!

Anonymkode: fffdf...7c4

• Liker 4
Skrevet

Aldri hørt om - bor utenfor i vest

Anonymkode: ff294...310

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde årlige foreldrefester og mammavinkvelder frem til våre var ferdig på ungdomsskolen. Foreldrefestene var ofte skikkelig gøyale ordentlig hæla i taket. Mammakveldene med ost og vin var noe mere dempede. Dette var i Bærum

Anonymkode: 9f6d7...428

Skrevet

Sikkert et nymotens ultra urbant fenomen kreert av MDG velgere som tror kuer er roten til all forurensning og at avokado, soya, kokosmelk og chiafrø er kortreist mat som høstes like sør for Kolbotn. 

Anonymkode: d8857...b4c

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri vært borti, bor på Indre Østland.

Anonymkode: 83a03...853

• Liker 2
Skrevet

Aldri hørt om. Bor i Finnmark. 

Har vært med på foreldre- og barn "fester" i regi av barnehagen og skolen. Men rene foreldrefester eller mammafester/pappafester? Nei, det har jeg ikke hørt om og hadde jeg hørt om det tror jeg neppe det er noe jeg hadde tatt meg bryderiet med å delta på

Anonymkode: 45190...176

• Liker 6
Skrevet

Har ikke hørt om det (bor i Trøndelag), men er førstegangsmamma til en på 1,5 år så det er godt mulig de med skolebarn gjør det :) 

Anonymkode: dc1d4...538

Skrevet

Har hørt om det (bor i Oslo, jobber med fler fra Oslo vest)

Skrevet

Gamle Hedmark fylke her. Har hatt det med ene barnet, ikke andre.

Anonymkode: 7f601...22a

Skrevet

Var masse sånt i Bærum. Ble noen lange år, jeg var/er ikke standard Bærumsfrue akkurat…

Anonymkode: 49310...c18

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert et nymotens ultra urbant fenomen kreert av MDG velgere som tror kuer er roten til all forurensning og at avokado, soya, kokosmelk og chiafrø er kortreist mat som høstes like sør for Kolbotn. 

Anonymkode: d8857...b4c

Sør for Kolbotn er ganske langt herfra, bor i en av de vestlige bydelene i Oslo? Vi har foreldrefester og mammakvelder og stemmer MDG og har matboks i bambus. 

Anonymkode: 3bfb0...cd1

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Spredningstiden til Hønefoss, Hamar og Moss er ca fem år, og så sprer det seg videre derfra i vifte. Små barn i Sandnessjøen i dag vil sannsynligvis arrangere dette for sine barn.

I Asker og Bærum vil man da ha felles spaturer med mødre og døtre til Nice. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det samme gjengen som serverer alkohol i barnas konfirmasjonsselskap ? 😃😃

Anonymkode: 83600...c45

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var både foreldrefester og mammakvelder da jeg gikk på skolen (jeg er 25), men ingen pappakvelder. Hendte noen pappaer fikk være med på mammakveldene, da. Dette var i Akershus.

Anonymkode: 812a8...13a

Gjest CatPerson123
Skrevet

Bor i Bærum. Aldri hørt om det her. Foreldrene møtes iblant, men ikke fester. Untatt om de er venner, så hae de kanskje fester,  men det er jo ikke med mange foreldre i klassen.

Skrevet

Veldig vanlig i Ålesund..

Anonymkode: 858ae...278

Skrevet

Skole i Lillestrøm. Har hatt mamma og pappa-kvelder hver år på alle trinn fra 1-10.

Foreldrefest har vi aldri hatt.

Anonymkode: 2803e...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...