Gå til innhold

Hva har du sminket deg med i dag?


flusa

Anbefalte innlegg

Middag med noen familievenner i kveld, så ble en noe enklere look, bare sånn at jeg så sånn halvveis levende ut. 😂

- Foundation: Pure Radiant Tinted Moisturizer fra Nars. Gir fantastisk fin glød, klistrer seg ikke til de tørre partiene mine, og har en lett dekkevne. En av de beste tinted moisturizerne jeg vet om.

- Bryn: Gimme Brow+ Eyebrow Gel fra Benefit. ELSKER denne! Gir farge, fylde og form til brynene mine på bare et par sveip, og det ser veldig naturlig ut.

- Lip gloss: Lip Gloss i fargen «Honey Diamond» fra Anastasia Beverly Hills. Veldig god, sitter greit på til gloss å være, tørker ikke inn i leppene, og har gullglitter i seg, noe som gir den «det lille ekstra». 
 

Concealer/pudder/bronzer/highlighter/mascara og setting spray er de samme som i mine tidligere innlegg.

SPF, blush, eyeliner og lip liner droppa jeg helt, hadde lyst på en så naturlig look som mulig, og SPF så jeg ikke helt poenget med å bruke, da vi bare var her hjemme. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden sist har jeg ikke brukt noe baseprodukt i ansikt - covid = ikke gidden 🤧

Så jeg har stort sett brukt:

🦠 Farget solkrem, blander den ut med vanlig solkrem siden jeg er blek

🦠 Nyx bare with me concealer under øynene

🦠 Rare beauty liquid blush i Joy

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens:

20230317_115321.thumb.jpg.aad00394002827ad3c26005e8740b313.jpg

Vanligvis bruker jeg ikke foundation, eller annen hudsminke, men på en grå dag som i dag, trengte jeg ekstra for å føle meg fin. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Base:

Litt concealer fra Make the Make i fjes fremfor annen base. Bare litt dots her og der etter inspo fra hun derre Katie Janes Hughes, men min concealer er åpenbart hakket for tørr. 

Og en annen til under øynene. 
 

Maybelline 4 i 1 glow perfector som bronzer

MAC glow play blush 

Etter 2-3 timer synes jeg basen så litt småkjip ut, ville ikke ha på settingpudder så tok bittelitt Jane Iredale pressed mineral powder. 
 

Øyne:

Her ble det bare rot og vas. Begynte med å bare ta Nars matte bronzer+litt blush fra Hourglass. 
 

Denne ble for varm etter jeg hadde på leppestift fra MAC i syrup og en åpenbart kaldtonet mauve lipliner fra Normal. 
 

Så jeg tok av med papir og la på litt kremskygge fra IT Cosmetics + Laura Mercier i en lys mauve tone. 
 

Blir SPRØ av å kjenne skimrende kremskygger i globalen når jeg blunker, så der la jeg litt settingpudder fra Hourglass. 
 

Mascara+ en farget brow glue fra Nyx. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeup mekka krem blush/higglighter palette.

Rimmel waterproof bronzer.

Loreal xxl mascara.

Lancome brungrå øyenskygge.

Sort kajal med glitter på våtkanten oppe og nede.

Lip glosd fra mary kay med mye shimmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keeping in simple today ;

Foundation fra Dior , øyenbryndpomade fra Makeup Mekka og leppomade fra Blistex 🤗

image.png.8555264cb2e00707e1dde0abc1be736c.png

 

image.png.0c26dd9df233707fe90cb053126b8913.png

image.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musse- og sussestevnemøte - eller "Frokost på café" - med Hjertepiraten. 'Kunne jo ikke stille opp helt usminket, så det ble:

  • Chanel - Les Beiges Eau de Teint
  • Urban Decay - Eyeshadow Primer Potion 
  • Chanel - Stylo Sourcils
  • Chanel - La Palette Sourcils
  • Chanel - Le Crayon Yeux 
  • L'Oreal - Perfect Slim Eyeliner 
  • Armani - Black Ecstasy Mascara 
  • Bobbi Brown - Pot Rouge 
  • Clinique - Black Honey 
  • Nyvaska hår og nypussede tenner

+ Et veldig stort smil og masse latter (strengt tatt den beste sminken som finnes og som ikke tømmer pengepungen)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (15 minutter siden):

Musse- og sussestevnemøte - eller "Frokost på café" - med Hjertepiraten. 'Kunne jo ikke stille opp helt usminket, så det ble:

  • Chanel - Les Beiges Eau de Teint
  • Urban Decay - Eyeshadow Primer Potion 
  • Chanel - Stylo Sourcils
  • Chanel - La Palette Sourcils
  • Chanel - Le Crayon Yeux 
  • L'Oreal - Perfect Slim Eyeliner 
  • Armani - Black Ecstasy Mascara 
  • Bobbi Brown - Pot Rouge 
  • Clinique - Black Honey 
  • Nyvaska hår og nypussede tenner

+ Et veldig stort smil og masse latter (strengt tatt den beste sminken som finnes og som ikke tømmer pengepungen)

Er ikke chanel dyrt?som dior

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, flusa said:

Keeping in simple today ;

Foundation fra Dior , øyenbryndpomade fra Makeup Mekka og leppomade fra Blistex 🤗

image.png.8555264cb2e00707e1dde0abc1be736c.png

 

image.png.0c26dd9df233707fe90cb053126b8913.png

image.png

Er du fornøyd med Dior foundation?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddy25 skrev (25 minutter siden):

Er du fornøyd med Dior foundation?

VELDIG !!

Den er helt amazing🩷

Veldig lightweight,merkes ikke på huden,dekker veldig godt,golder huden min matt HELE dagen og sitter HELE dagen!! Veldig behagelig,lukter ingenting og veldig enkel å smøre ut både med fingre,kost og svamp.

Jeg fikk den for 100kr på taxfree,men den er sørenmeg verdt 590 kr som den opprinnelig koster..

Endelig har jeg funnet MIN foundation(har ikke tall på hvor mange jeg har prøvd i løpet av 30 år..)

Endret av flusa
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, flusa said:

VELDIG !!

Den er helt amazing🩷

Veldig lightweight,merkes ikke på huden,dekker veldig godt,golder huden min matt HELE dagen og sitter HELE dagen!! Veldig behagelig,lukter ingenting og veldig enkel å smøre ut både med fingre,kost og svamp.

Jeg fikk den for 100kr på taxfree,men den er sørenmeg verdt 590 kr som den opprinnelig koster..

Endelig har jeg funnet MIN foundation(har ikke tall på hvor mange jeg har prøvd i løpet av 30 år..)

Tusen takk for svar🙂 Nå ble jeg fristet....kanskje vente til vi reiser utenlands😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, flusa said:

Er ikke chanel dyrt?som dior

Ja, det er relativt dyrt, og ligger i samme prissjikt som f.eks. Dior som du nevner. 

Det er et merke jeg har brukt i mange år og hvor jeg finner pris/nytte-forholdet forsvarlig. I tillegg er jeg noe bedagelig anlagt, så når jeg først har funnet noe som fungerer for meg, så holder jeg meg gjerne til det produktet. Utover det så brukte jeg ikke noen nevneverdige summer på kosmetikk mellom 2018 og 2021 (sykdoms- og pandemi-betinget), og først i fjor "løsnet" det og jeg fant igjen lysten til å sminke meg. 

Og siden jeg sjeldent kjøper klær og sko, ikke har barn, ikke fester, og heller ikke reiser særlig, så bruker jeg heller de pengene på (sikkert overdrevent) dyr sminke. 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere sminke om dere skal sitte inne en dag?

 

Anonymkode: 4947d...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruker dere sminke om dere skal sitte inne en dag?

 

Anonymkode: 4947d...6e8

Det er gjerne de dagene jeg kan teste noe nytt 😆

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bruker dere sminke om dere skal sitte inne en dag?

 

Anonymkode: 4947d...6e8

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (7 timer siden):

Det er gjerne de dagene jeg kan teste noe nytt 😆

Nettopp! Det er da man tør å teste og eksperimentere, ingen krise om du ender opp med et dårlig resultat da😄

Kjøpte nylig en foundation fra Bare Minerals som jeg var spent på å prøve. Påførte den før jeg dro på jobb, og til min overraskelse var den veldig orange, og det oppdaget jeg på jobb😄

Anonymkode: 850e8...1da

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddy25 skrev (På 20.3.2023 den 21.24):

Tusen takk for svar🙂 Nå ble jeg fristet....kanskje vente til vi reiser utenlands😊

Syns prisen er veldig stiv..

Men verdt det🩷

Fy flate,den er god🥲

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...