Gå til innhold

Hva har du sminket deg med i dag?


flusa

Anbefalte innlegg

Maestro skrev (2 timer siden):

Har lagt meg for lengst, men litt herjing og tøys fra Tante angst, så sitter jeg jo her da. 

Er i tillegg hjemmeværende, så er ikke tiden det egentlig står på. Bare gidder ikke 🙈 Så der kom spørsmålet mitt om ork og tålmodigheten deres. Er mer glad i klæt, sko og håret mitt. 😊

Jeg sliter mye med angst og depresjon,og hudpleie og sminke hjelper meg når jeg har det som verst.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maestro skrev (4 timer siden):

Har lagt meg for lengst, men litt herjing og tøys fra Tante angst, så sitter jeg jo her da. 

Er i tillegg hjemmeværende, så er ikke tiden det egentlig står på. Bare gidder ikke 🙈 Så der kom spørsmålet mitt om ork og tålmodigheten deres. Er mer glad i klæt, sko og håret mitt. 😊

For meg er det ikke noe jeg må gjøre, men noe jeg liker å gjøre.

Vet ikke hvorfor, men sminke og hudpleie har alltid vært litt sånn «yoga» for min del. 
 

Jeg prioriterer det høyt, fordi det gir meg mye positivt helsemessig også. Kan ikke helt forklare hvorfor, har bare alltid vært sånn. Tenker ikke over hvorvidt andre synes det er fint/verdt tiden eller penger - jeg gjør det for meg selv. 
 

Når det er sagt: jeg ser ikke «sminkedokke» ut, og har ikke et tjukt lag sminke. 

——————————

Men ja - i dag:

🌟Make the make flawless filter foundation (herregud denne slo Nars nedi støvlene så det synger for min del iallefall)

Og jeg må nevne børsten fra samme merke - fingertip brush. Den er den beste jeg har prøvd! Caia sin er veldig god til ganske flytende produkter - men denne her er seriøst EEEEELLLLSSSSKKKKK 🥰🥰

🌟 NYX serum concealer 


🌟Make the make liquid bronzer (stor favoritt særlig på sommeren)

🌟 Rare Beauty soft pinch blush i Joy

🌟 2 kremskygger fra Smashbox i vanilla/rose - rose ble ikke varm nok mot blushen så jeg la på bittelitt Mac pigment i Tan

🌟 KAT von D liner (en slags pinne i gelform) i brun

🌟 Essence lash primer&Maybelline Lash Sensational (de to er fast året rundt uansett)

 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (1 time siden):

 

Jeg ELSKER å sminke meg,og liker den tiden det tar :D

 

 

AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

For meg er det ikke noe jeg må gjøre, men noe jeg liker å gjøre.

Vet ikke hvorfor, men sminke og hudpleie har alltid vært litt sånn «yoga» for min del. 

 

 

Så gøy med likesinnede, i stedet for negativiteten man ofte blir møtt med her inne. 

Den stunden jeg får med kaffekoppen, youtube og sminke. Eller en time på badet med ansiktsmasker, peeling, med mer. Da koser jeg meg maks, slapper av, og nyter tiden og det jeg gjør. 

Det at jeg føler jeg ser bedre ut er bare en bonus jeg får ut av en av mine favoritt-hobbyer. 

Anonymkode: 96336...a63

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

 

 

Så gøy med likesinnede, i stedet for negativiteten man ofte blir møtt med her inne. 

Den stunden jeg får med kaffekoppen, youtube og sminke. Eller en time på badet med ansiktsmasker, peeling, med mer. Da koser jeg meg maks, slapper av, og nyter tiden og det jeg gjør. 

Det at jeg føler jeg ser bedre ut er bare en bonus jeg får ut av en av mine favoritt-hobbyer. 

Anonymkode: 96336...a63

Jaa,så sant🤗😍

Jeg sminker meg hovedsaklig for at jeg skal føle meg vel, og for å få det bedre med meg selv.

Når jeg tar på meg sminke og kler meg i noe annet enn pysj~ eller joggebukse

,så føler jeg meg automatisk mye bedre❤️

Jeg heller mot det å være anynom ute blant folk,så liker generelt ikke at folk kikker på meg.

I dag er det en drittdag, går fortsatt i 'pysj'~buksen min,har pusset tennene og vasket meg.

Renset huden og massert inn serum,olje,krem med sånn rullesten.

Men ingen sminke idag.Har for mye angst idag til at jeg orker noe som helst.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminket meg litt..

 

image.thumb.png.d0f136ad218da82af754155c1e35bb61.png

 

Og selvfølgelig yndlingsparfymen min🩷

image.png.4910d01f92142d3de0dc10acc70c42be.png

image.png

Endret av flusa
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lipgloss,selvfølgelig!!!!

Bruker det mange ganger om dagen😁

Elsker makeup mekka sin lip oil, i GULL🤎

image.png.9a2c79ebf2d52ac27084bf3e649ae6a1.png

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmekontor i dag, da dropper jeg ofte noen steg, og bruker også mer av produkter jeg ikke er så fornøyd med;

IT cosmetics CC krem (ikke favoritt, for tørr)

Elisabeth arden double wear concealer (ikke favoritt, for tykk)

Chanel transulent pudder i t-sone (ikke favoritt, synes blant annet LM er mye bedre)

KVD kontour (kun raskt, kinn panne)

Mac bryngel

Morphe 350 øyeskygge (ikke fornøyd med kvalitet, sett mot for eksempel Natasha Denona og KVD) 

Mac Macstack mascara (fikk denne i kalender, foretrekker Diorshow over alt annet jeg har brukt) 

Clairns lip oil i Rasberry 

Kiehls aloe vera facial mist

Anonymkode: 96336...a63

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mascara - Isadora Stretch Lash i fargen burgundy + Artdeco Waterproof Maker topcoat.  Jeg liker godt fargen på denne mascaraen, men den sitter dårlig. Bruker derfor en topcoat som gjør den tilnærmet vannfast. 

Øyenskygge - primer Lumene Nordic Chic Eyeshadow  + øyenskygger fra denne paletten fra Nyx. Ultimate Eyeshadow Palette Brights  Jeg brukte de to i gult og orange på nederste rad. 

Eyeliner -  Nyx Slim Eye Pencil i fargen Auburn 

Leppefarge - Max Factor lipfinity i fargen  Frivolous 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos voksne damer og at sminke ser så tørt og rynkete ut - denne dukket opp i feeden på IG og jeg kom på disse trådene hvor sminke alltid kritiseres som krigsmaling og tonn av lag med sparkel i rynker 😅

 

Instagram

 

7D41FDFE-3682-47C7-A165-57DD203B54CF.thumb.jpeg.21967f63990f99d3009146f4bb7bcdbc.jpeg

 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt bare serum og krem. Men skal ut til lunsj, så da kan jeg jo planlegge litt; 

Diorshow i NC 2,5

LM + fenty concealer under øynene

LM settingpudder

Morphe blush og contour palett

Mac brynspenn + gel i fling

UD naked reloaded (føler jeg er en av de få som virkelig elsker denne) 

Diorshow Mascara

UD all night setting spray

Clairins lip oil rasberry (har så tørre lepper at jeg ikke gidder prøve meg på leppestift en gang) 

Anonymkode: 96336...a63

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeup mekka cc cream

Rimmel bronzer

Litt gråbrun øyeskygge fra Lancome

Sort kajal

Leppepomade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så langt bare serum og krem. Men skal ut til lunsj, så da kan jeg jo planlegge litt; 

Diorshow i NC 2,5

LM + fenty concealer under øynene

LM settingpudder

Morphe blush og contour palett

Mac brynspenn + gel i fling

UD naked reloaded (føler jeg er en av de få som virkelig elsker denne) 

Diorshow Mascara

UD all night setting spray

Clairins lip oil rasberry (har så tørre lepper at jeg ikke gidder prøve meg på leppestift en gang) 

Anonymkode: 96336...a63

Jeg endte opp med Charlott tilbury flawless foundation i stedet. Og har virkelig glemt hvor fantastisk god denne er. Eneste jeg hater er påføringsapplikatoren, som er en slik svamp på pinne. Føles uhygienisk og styrete. Foretrekker pumpe. 

Anonymkode: 96336...a63

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg brukt følgende produkter til å stelle og sminke meg:

• Lancôme Teint Idole Ultra Wear Foundation • NARS bronzer i fargen Laguna

• MAC øyeskyggepalette i fargene Cork, Sable og Espresso

• Bobbi Brown Long-Wear Gel Eyeliner i fargen Black Ink

• Lancôme Hypnôse Volumizing Mascara

• Chanel Rouge Coco Shine Lipstick i fargen Boy

Parfyme: Jo Malone English Pear & Freesia Cologne

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påførte litt ekstra bronzer nettopp, husker ikke hva den heter og gidder ikke gå inn på badet å ta bildr av den nå🙈skal prøve huske å ta bilde av den etterpå å legge ut.

Er iallfall en firkantet boks med flerfarget bronzer, med masse skimmer i. Veldig fin på, gir naturlig farge og selvfølgelig MASSE skimmer😅😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...