Gå til innhold

Hva har du sminket deg med i dag?


flusa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er poenger med både setting pudder og spray? 

Anonymkode: da62f...008

Pudder gjør at basen "setter seg", at porene ser mindre ut, at concealer ikke legger seg i linjer, og ikke kaker seg gjennom dagen.

Settingpudder gjør at at den pudrede looken forsvinner igjen, og alt ser mer naturlig ut i ulike typer lys. Og gjør i alle fall fall for min del at basen sitter pent gjennom en lang dag, og litt aktivitet. 

Anonymkode: 96336...a63

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pudder gjør at basen "setter seg", at porene ser mindre ut, at concealer ikke legger seg i linjer, og ikke kaker seg gjennom dagen.

Settingpudder gjør at at den pudrede looken forsvinner igjen, og alt ser mer naturlig ut i ulike typer lys. Og gjør i alle fall fall for min del at basen sitter pent gjennom en lang dag, og litt aktivitet. 

Anonymkode: 96336...a63

Skjønner! Takk for svar. 

Anonymkode: da62f...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er poenger med både setting pudder og spray? 

Anonymkode: da62f...008

Setting pudder er mest for at ikke foundationen skal være så "klissete" og at ikke bronzer osv skal legge seg rart. Setting spray får sminken til å se litt finere ut, også liker jeg at sminken varer så lenge som mulig 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trish skrev (1 minutt siden):

Setting pudder er mest for at ikke foundationen skal være så "klissete" og at ikke bronzer osv skal legge seg rart. Setting spray får sminken til å se litt finere ut, også liker jeg at sminken varer så lenge som mulig 🙂

Ja, har samme opplevelse. Itillegg blir jeg ikke så "blank" igjennom dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollefyr skrev (4 minutter siden):

Ja, har samme opplevelse. Itillegg blir jeg ikke så "blank" igjennom dagen. 

Ja akkurat! Blir fortsatt blank på haka da, irriterende. så må bruke litt mer der iløpet av dagen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trish skrev (Akkurat nå):

Ja akkurat! Blir fortsatt blank på haka da, irriterende. så må bruke litt mer der iløpet av dagen 😄

Hihi. Ja, haka og nesen. Der trengs det ofte litt vedlikehold. 😅 Nesten like ofte som leppestiften, ihvertfall på fest med mye skravling og drikking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollefyr skrev (8 minutter siden):

Hihi. Ja, haka og nesen. Der trengs det ofte litt vedlikehold. 😅 Nesten like ofte som leppestiften, ihvertfall på fest med mye skravling og drikking. 

Ja! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mascara - først et lag med en vannfast brun fra Chanel. Oppå den har jeg et lag med en kobberfarget mascara fra Loreal. 

Brynfarge - brynene er farget med Refectocil kastanje permanentfarge, men i tillegg farget jeg den litt ekstra med den kobberfargede mascaraen 

Eyeliner - NYX blyant i fargen bronze shimmer

Leppefarge - fargen Essential Violet , Lip Finity fra Max Factor. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caia foundation

Rimmel bronzer

Makeup mekka blush&highlighter pallette

Loreal xxl mascara

W7 sort glitter kajal

Mary kay creamy lipstick gammelrosa med glitter.

Revolution magic mist setting spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primer: Photo Finish 

Concealer: Fra Makeupmekka 

Cc cream: Lumene i fargen Fair 

Blush: en shimmerblush fra Revolution

Highlighter: Caia glow stick i champagne 

Bronzer: Caia loose bronzer 

Pudder: Sexy mama fra The Balm 

Leppestift: NYx (rødbrun farge) 

Setting spray: That extra hour fra Caia. 
D57965A0-20F5-4AB4-82AA-D53652A51D22.thumb.jpeg.5f3fc52563b6b4f530846c9f9cfb5fd0.jpeg

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker så mye forskjellig sminke, hvor lang tid bruker dere på det på morgenen? Ser for meg at det må ta sykt lang tid.

Anonymkode: 10f6d...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere som bruker så mye forskjellig sminke, hvor lang tid bruker dere på det på morgenen? Ser for meg at det må ta sykt lang tid.

Anonymkode: 10f6d...8df

Jeg bruker 10 minutter, synes ikke det er så verst. 

Anonymkode: 470aa...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som bruker så mye forskjellig sminke, hvor lang tid bruker dere på det på morgenen? Ser for meg at det må ta sykt lang tid.

Anonymkode: 10f6d...8df

Nå sminker ikke jeg meg hver dag, men det tar rundt 30 minutter. Men lar ting "tørke/sette seg" innimellom. Da gjør jeg andre ting imens. Kan fort bruke én time på å sminke og kle meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som bruker så mye forskjellig sminke, hvor lang tid bruker dere på det på morgenen? Ser for meg at det må ta sykt lang tid.

Anonymkode: 10f6d...8df

5-10 minutter😅

Kan også bruke 30 minutter,med de samme produktene.

Har sminket meg siden jeg var 13 år, så det går unna😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som bruker så mye forskjellig sminke, hvor lang tid bruker dere på det på morgenen? Ser for meg at det må ta sykt lang tid.

Anonymkode: 10f6d...8df

10-12 minutter om jeg jobber raskt, og foundation er samarbeidsvillig (stort sett min skyld om den ikke er det, for da har jeg slurvet med vask av kost og svamp) 

Men liker å bruke 15-20 min, drikke litt kaffe, ha på en youtube video. En veldig fin stund om morgenen da sminke er en hobby. 

Anonymkode: 96336...a63

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At dere har ork og tålmodighet til dette. Hver dag! På morningen?! 

Bruker mascara, når brynene mine er ordna. Da voksa og farga hos ei jeg går til. Er så lys og kraftig i bryn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (14 minutter siden):

At dere har ork og tålmodighet til dette. Hver dag! På morningen?! 

Bruker mascara, når brynene mine er ordna. Da voksa og farga hos ei jeg går til. Er så lys og kraftig i bryn. 

Tja. vi er jo tydeligvis A-mennesker begge to? Eller, om du ikke har lagt deg ennå forstår jeg at du ikke har tid.

Her sitter jeg bare og slår i hjel tid en times tid, så jobber jeg mulig en time, før jeg hopper i dusjen, sminker meg, og kjører til kontoret.

Tid er det nok av uten barn 😅

Anonymkode: 96336...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tja. vi er jo tydeligvis A-mennesker begge to? Eller, om du ikke har lagt deg ennå forstår jeg at du ikke har tid.

Her sitter jeg bare og slår i hjel tid en times tid, så jobber jeg mulig en time, før jeg hopper i dusjen, sminker meg, og kjører til kontoret.

Tid er det nok av uten barn 😅

Anonymkode: 96336...a63

Har lagt meg for lengst, men litt herjing og tøys fra Tante angst, så sitter jeg jo her da. 

Er i tillegg hjemmeværende, så er ikke tiden det egentlig står på. Bare gidder ikke 🙈 Så der kom spørsmålet mitt om ork og tålmodigheten deres. Er mer glad i klæt, sko og håret mitt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (3 timer siden):

At dere har ork og tålmodighet til dette. Hver dag! På morningen?! 

Bruker mascara, når brynene mine er ordna. Da voksa og farga hos ei jeg går til. Er så lys og kraftig i bryn. 

Det går ganske fort,syns jeg. 5 MAX 10 min.

Jeg ELSKER å sminke meg,og liker den tiden det tar :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...