TheaH Skrevet 27. desember 2010 #41 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg bor sør i Møre og Romsdal og her er det mest vanlig med ribbefett til svineribbe. Men både min familie og mannens familie har alltid brukt brunsaus til julematen. Det er forresten ganske vanlig her oppe at det blir servert både svineribbe og pinnekjøtt på julaften, i tillegg bruker de aller fleste svinemør, som er en slags pølse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. desember 2010 #42 Del Skrevet 27. desember 2010 Her bruker vi begge deler på julaften, den brune sausen er laget med ribbefett som basis. Fra Oppland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 27. desember 2010 #43 Del Skrevet 27. desember 2010 V har alltid brukt brun saus, der ribbefettet er en del av ingrediensene. Fra Oppland. Samme her. Også fra Oppland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #44 Del Skrevet 27. desember 2010 Bor på Østlandet, men har mamma fra Narvikområdet. Her har det kun vært ribbefett. Samtidig så er jeg vant til at ribbe steikes opp i forkant for så å varmes i ovnen julaften. Ergo stekeskorpe på alle bitene. Har selv introdusert skysaus + ribbefett. Skysausen var pga et barn bare ville spise poteter med ordentlig saus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #45 Del Skrevet 27. desember 2010 Vi bruker saus laget på ribbefettet som basis. Det blir ikke ordentlig julemiddag uten skikkelig saus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håhå Skrevet 27. desember 2010 #46 Del Skrevet 27. desember 2010 Vi bruker saus laget på ribbefettet som basis. Det blir ikke ordentlig julemiddag uten skikkelig saus. her å.. - hedmark.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 30. desember 2010 #47 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg er fra Drammensområdet og er vant til at vi har ribbefett. Jeg har lagt merke til at når man bestiller juletallerken ute på restaurant i Drammen får man brun saus, de kaller det ofte for julesaus på menyen, men har inntrykk av at de fleste jeg kjenner bruker ribbefett hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå