Gå til innhold

Maskinførers Dagbok


Maskinfører

Anbefalte innlegg

Klokken 20:00 i kveld så tror jeg at jeg skal ta meg en Bacon Pølse med ost inni på Cirkle K og deretter kjøre en tur til Slagen Kirkegård  og gå meg en Tur :D 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Klokken 20:00 i kveld så tror jeg at jeg skal ta meg en Bacon Pølse med ost inni på Cirkle K og deretter kjøre en tur til Slagen Kirkegård  og gå meg en Tur :D 

:klem3::klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Klokken 20:00 i kveld så tror jeg at jeg skal ta meg en Bacon Pølse med ost inni på Cirkle K og deretter kjøre en tur til Slagen Kirkegård  og gå meg en Tur :D 

Apropos pølse, jeg fant endelig Ringdalpølser i går 😁

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pal Fungi skrev (36 minutter siden):

Apropos pølse, jeg fant endelig Ringdalpølser i går 😁

:spise::spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pal Fungi skrev (56 minutter siden):

Apropos pølse, jeg fant endelig Ringdalpølser i går 😁

Du gjorde det ja så fint :D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig meteorologen bekrefte vinter,n er over 😀 men kan han stoles på 😉 både ja og nei 27 Februar 2021 satt min kjære umistelige  far utenfor sykehjemmet i sola og uten snø i morgen er det 27 Februar 😉

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nå har jeg stått her i 30 minutter og skal hente maling makan te dårlig service skal man lete lenger etter nytter ikke og rope heller når musikken er så høy ringeklokka er gåen også pling sier det når du går inn døra pling sier det når du går ut ingen av gangene reagerte folk heller ikke 😡😡😡😡

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var låskasse montert ble litt inngrep i døra men det gikk til slutt beklager så mye pappa 

IMG_20240226_173516_753.jpg

IMG_20240226_173455_720.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser en gammel Bodakasse ut innvendig i motsetning til Assa Abloy så kan den tas opp uten at du må gå og plukke deler her og der denne er nå pensjonert etter 46 års trofast tjeneste og legges i kassa sammen med andre bygningskomponenter fra de fårna dager som min kjære far alltid pleide og si 😉 intet kastes men taes vare på kanskje den kan brukes ett annet sted på eiendommen en gang eller repareres med nye fjærer så blir den så god som ny jeg tviler på at nye kasser varer så lenge som 46 år 😉

IMG_20240226_174610_717.jpg

Endret av Maskinfører
Glømte bilde
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Sånn nå har jeg stått her i 30 minutter og skal hente maling makan te dårlig service skal man lete lenger etter nytter ikke og rope heller når musikken er så høy ringeklokka er gåen også pling sier det når du går inn døra pling sier det når du går ut ingen av gangene reagerte folk heller ikke 😡😡😡😡

Det er vel ofte ungdommer som ikke nødvendigvis er kvalifisert for jobben som arbeider på sånne steder. Opplevde det hos en rørleggerbutikk en gang, ung jente bak disken som ikke hadde peiling på hva vi snakkert om. Ansatte bør være mer enn bare et pent ansikt. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pal Fungi skrev (1 minutt siden):

Det er vel ofte ungdommer som ikke nødvendigvis er kvalifisert for jobben som arbeider på sånne steder. Opplevde det hos en rørleggerbutikk en gang, ung jente bak disken som ikke hadde peiling på hva vi snakkert om. Ansatte bør være mer enn bare et pent ansikt. 

Nei dette er ett skikkelig utsalg så  her er det voksne folk som jobber har begynt og kjøpe maling til sommer prosjektene nå maling av vinduer ytterdøra skal males til våren også glemte og spørre pappa om hvem brunfarge ytterdøra er malt i fant en boks under benken i kjeller,n Jotun Oxan Fargekode 051 Gulvbrun aner ikke om det var den men døra er det eneste som er brunt på denne eiendommen som da må det vel være den da henter boksen med maling hos butikken og skal til og spørre om Beckers Perfekt Plus kan blandes til oppgitt kode og spør om den kan det da må han hente hu jente som blander maling hun snakket jo engelsk noe jeg ikke gjør jeg bare tar hånda til bremmen og sier perfekt og tommelen min opp og går 😉 nei da får vi gå inn da på nettbutikken og skrive inn Jotun 051 Gulvbrun i feltet for bestilling  så får vi se om bestillingen går igjennom eller avslås 😉 men malingen er i alle fall billig 104,- kroner for en 1 liters ja hos rørleggerbedrifter er det mye rart de har ikke noe greie på sånt disse de erfarne sitter gjerne på bakrommet (kontoret) og det er som du sier med ansiktet når det gjelder VVS (Vann Varme Sanitær) så benytter jeg bare Megaflis her har de faglærte som dessverre ble lei faget sitt det er godt og trygt 😉 Tools Tønsberg er også ett kapittel for sjøl   nå husker Tønsberg Maskinforretning du ga den gamle mannen skruen han tok skyvelæret og gikk rett bort til skuffen og fant det du skulle ha idag er det nei det har vi ikke dette må bestilles ukurante gjenger etc etc etc når Tools overtok så kastet de alt som var det var rørdeler kom en gammel dame inn og skulle ha en pakning kom ut med ny kran Maskinforretninga ville hatt det 😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten pinlig å legge det ut men får svelge den kamelen :) Etter mye styr med låsen viste det seg at låsekassa var utslitt  Fant en på Biltema  som passet og har fått montert ny sylinder og det er greit Men dørhåndtaket måtte løftes opp for å åpne døra 😫 dette ordnet jeg ved å snu låskassa 😉

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det så veldig fint ut jeg og virker den som den skal i tillegg = SUPER jobb av deg! :klappe: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Syns det så veldig fint ut jeg og virker den som den skal i tillegg = SUPER jobb av deg! :klappe: 

Ja det så fint ut ble bra også  :klappe: er vel SS (Svensk Standard) på kassa sikkert i Norge har vi jo (NS) Norsk Standard dette er det jo nå slutt på hadde en plankebit av NS  48X98 i kjeller,n fra 1978 og den jeg kjøpte på Byggmax stod det EU på 😉 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er i trygge hender og flinke fingre. Hode på gutten er det også = :klappe: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Huset er i trygge hender og flinke fingre. Hode på gutten er det også = :klappe: 

Ja de er trygge var det når pappa hadde huset også men han var mere glad i å sitte foran tv,n så var jeg som tok i ett tak det var jo jeg som skulle arve så 😉 ja jeg har hode på rett plass og kunnskapen i hendene :klappe:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blir et godt parti for den som er så heldig å få din interesse...om en liten stund. :nikke: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...