Gå til innhold

Er så misfornøyd med armene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns de er så «blubbete», selv om jeg er normalt slank (str36/38). Til og med underarmene. Hvilke styrkeøvelser er best for å stramme opp både over-og underarmene?

Anonymkode: 8a763...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også litt grevinneheng selv om jeg også er en S/M. Jeg har lært at det i stor grad handler om kroppens elastitet og at det derfor ikke kan trenes bort - men noen øvelser kan stramme opp litt. Jeg har sett merkbar forskjell ved å ta push ups i ulike varianter, dips, biceps curls, roing og smale nedtrekk. 
Som sagt er det vanlig med litt grevinneheng, så jeg ville ikke ha tenkt så mye på det hvis du ellers er sterk. 🙂

Endret av Christina82
Endret moderert innlegg.
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, trådens mest fornuftige svar! 

Anonymkode: 8a763...1d2

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan absolutt trene øvelser som bygger muskler i armene, men det er ikke sikkert de blir mindre av den grunn. Armene våre er ulike, akkurat som fingrene våre, leggene våre, rumpa++ Øvelser kan gjøre armene fastere og mer markerte. Jeg trener mye og har veltrente armer, men kjoler eller bluser som er smale ved overarmen er ikke ideelt for mine trente armer, for venninna mi kan det være helt omvendt. 

Uansett er gode øvelser bicepscurl, franskpress, dips, tricepspress, chins og pull up. I tillegg er jo armene med i mange øvelser. 

Anonymkode: a885c...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener du med å stramme opp? Hvis du beholder den fettprosenten du har nå, og begynner med styrketrening, så vil du få større armer, men ønsker du mindre armer så har du ingen annet valg enn å slanke deg

Anonymkode: 047fe...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva mener du med å stramme opp? Hvis du beholder den fettprosenten du har nå, og begynner med styrketrening, så vil du få større armer, men ønsker du mindre armer så har du ingen annet valg enn å slanke deg

Anonymkode: 047fe...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ulike typer armhevinger for å definere de forskjellige musklene. Google ulike typer du kan gjøre. 

Grepstrener (grip trainer) trener underarmene (mellom albuen og hånda i tilfelle du mente noe annet med underarmer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...