Gå til innhold

Tørr ikke gå på isen🙈🙉🙊

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Før hadde jeg stor glede av å gå på isen.Ferskvann og saltvann. Prøvde Isfiske, skøyter mm. Men det tørr jeg ikke lenger, ikke engang om den er såkalt trygg. Synes stadig man leser og hører om folk som faller igjennom isen. Holdt på å falle gjennom selv en gang. Vil nødig ta noen reprise. Går du på isen?

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som barn gjorde jeg det daglig. Idag grøsser jeg når jeg ser folk på isen. Har friskt i minne at en havnet under isen og ble funnet da isen var borte på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis isen er trygg så. Man kan kjøre bil på isen når den er tykk nok. Og ri hest. 

Ser ingen grunn til å gå på isen når det er utrygt selv om jeg ser mange gjør det selv om det er flere cm overvann. 

Anonymkode: b8b50...824

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor pysete. Har i tillegg så dårlig koordinasjon, at blir jo svimmel bare jeg kaster blikket på et par skøyter :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (1 minutt siden):

Er altfor pysete. Har i tillegg så dårlig koordinasjon, at blir jo svimmel bare jeg kaster blikket på et par skøyter :fnise: 

Hadde du danseskøyter med 6 pigger og pus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på is over vann, nei. Føles utrygt. Ikke har jeg noe behov for å gå på skøyter heller.

Hadde jeg med egne øyne sett kjempetjukk is KUNNE jeg gått med på å pilke (isfiske) en gang kanskje. Men det skulle vært midtvinters i kaldt vær, og ingen risiko for smelting eller tynn is.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg våget meg på isen datt jeg så jævlig på rassen så jeg ikke våger meg utpå igjen. Skjer ikke mer om jeg så hadde fått 1000kr pr skritt. Hadde beina like høyt som hodet og datt i isen så det smalt. Faen heller. 

Anonymkode: b31ab...992

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  har gått igjennom isen, og "kjente" noen som dÆvva av å gå på isen....  Jeg synes det er litt skummelt selv om jeg vet det er "trygt" -  for selv da jeg var i UTROLIG god form og "plumpet" igjennom - så merket jeg hvor utrolig vanskelig det var å komme seg opp...  Om man skal ferdes påå is så burde man være veldig sikker på at isen er trygg!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...