Gå til innhold

Venninne sur fordi jeg takket nei til å få arveklær for babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid. For er stund siden ble jeg spurt av en god venninne om jeg ville ha babyklær. Hun sendte meg bilder av klærne og mange av klærne hadde flekker på osv. Jeg sendte tilbake en lang melding hvor jeg takket for meldingen og omtanken, men jeg takket nei til klærne fordi jeg og samboer har hatt ønske om å kjøpe klær selv, da vi syntes det var veldig gøy å shoppe, og noen klær har vi fått fra søsteren min. Jeg skrev ingenting om flekkene, men jeg hadde uansett ikke takket ja til klærne uavhengig av kvalitet på dem fordi vi har foreløpig mer klær til babyen enn nødvendig. Hun vet at vi har god økonomi og kunne tillate oss å gå litt crazy på babyshoppingen(kjøpte mye i utlandet, så det var ikke så høye priser) Jeg tenkte ikke mer over det, men så ble jeg fortalt av en annen venninne at hun venninnen har sagt at jeg er utakknemlig, at alle vil ha arveklær, og at jeg burde ha tatt dem imot! Jeg ble helt sjokkert. Hvordan kan jeg være utakknemlig hvis jeg sier nei takk til noe jeg ikke trenger? Og jeg skrev jo en lang melding hvor jeg takket for omtanken? Hva mer skulle jeg ha gjort liksom?🙄🙄 

 

Har noen av dere vært i en lignende situasjon? Jeg vurderer å nesten bare ignorere henne, men mannen min mener jeg bør ta det opp med henne.

Anonymkode: acf35...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge hun ikke sier noe direkte så er det heller ingenting å ta opp. Ville nok vært litt forsiktig med hva jeg sa i nærheten av hun du fikk høre det av.

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ta det opp med henne, si at du hørte at hun mente du var utakknemlig osv.. Ellers så synes jeg du ikke virker utakknemlig, utfra hva du har skrevet her. 

Anonymkode: dda1e...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det ligge. Hun har jo bare latt falle en bemerkning om at hun oppfattet deg som utakknemlig. Ikke skap konflikt av en ubetenksom kommentar. 

Anonymkode: d05a3...a75

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke utakknemlig. Men du ser det ikke fra hennes ståsted hvor hun ville blitt takknemlig og hun ser det ikke fra ditt ståsted fordi dere har god økonomi.

Ikke ta det så alvorlig og det er vel ingenting å ta opp heller. Let it go..som barn ofte vræler i lysblå ballkjoler. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du burde ta det opp med henne, si at du hørte at hun mente du var utakknemlig osv.. Ellers så synes jeg du ikke virker utakknemlig, utfra hva du har skrevet her. 

Anonymkode: dda1e...af0

neineinei. For alt vi vet har den ts fått høre det av smurt på historien her...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gjør noe som helst. Du er ikke utakknemlig, men dette er ikke noe å lage konflikt av. Husk at du har hørt av noen at hun skal ha sagt at du var utakknemlig, hun har ikke sagt det til deg. Den som fortalte det til deg kan ha overdrevet, eller "sitatet" kan være tatt helt ut av sammenheng. Kanskje hun spøkte også, men hun som sa det videre skjønte det ikke.

Bare glem hele greia.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mye av det som allerede er svart.

Man føler man gjør en fin ting, bruker tid på å ta bilder. Da føler man seg gjerne litt avvist uansett hvor hyggelig svaret er. Og kommer kanskje med en bemerkning til en annen venninne. Som igjen lett misforstår, eller forteller videre på feil måte. 

Eneste tipset til neste gang er vel egentlig å ikke skrive opp og ned om noe slikt. Og særlig ikke poengtere at du vil kjøpe nytt, når hun sender bilder av noe som tydelig er flekkete (da skjønner hun jo hva du egentlig sier). "Åh, så hyggelig, det setter jeg pris på. Vi har mer enn nok, så det er sikkert noen som trenger dette mye mer enn meg", holder i massevis, og gir ingen mulighet til å lese mellom linjene, herunder at du ikke vil ha brukt (som hun mulig måtte?), at dere har god økonomi (noe hun mulig ikke har?) 

Anonymkode: b8e16...1e7

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha spurt om det faktisk er sant. 
Er det sant at hun har sagt det, så kan du svare at du faktisk ikke synes noe om at hun snakker deg ned til andre. 
Er det ikke sant, så er det den andre venninnen som prøver sette første i dårlig lys. 

Her har du to venninner hvor den ene er kjip. Jeg ville likt vite hvem av dem... 

Anonymkode: fa3eb...ada

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ha spurt om det faktisk er sant. 
Er det sant at hun har sagt det, så kan du svare at du faktisk ikke synes noe om at hun snakker deg ned til andre. 
Er det ikke sant, så er det den andre venninnen som prøver sette første i dårlig lys. 

Her har du to venninner hvor den ene er kjip. Jeg ville likt vite hvem av dem... 

Anonymkode: fa3eb...ada

Eller hun mister to venninner.

Hun som i en uskyldig setning har nevnt at du ikke ville ha klærne, og nå føler dette er en urettferdig konfrentasjon. Og hun som føler at du hiver henne under bussen med å sladre om hva hun har sagt, og mulig kun brukte et uheldig ord i øyeblikket. 

Anonymkode: b8e16...1e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eller hun mister to venninner.

Hun som i en uskyldig setning har nevnt at du ikke ville ha klærne, og nå føler dette er en urettferdig konfrentasjon. Og hun som føler at du hiver henne under bussen med å sladre om hva hun har sagt, og mulig kun brukte et uheldig ord i øyeblikket. 

Anonymkode: b8e16...1e7

Jeg ville tatt den sjansen, framfor å gå rundt å lure på om det er gode venninner eller ikke. 
Men jeg hater å ikke vite om jeg kan ha tillitt til vennene mine da. 
Helt greit om det er noe som er klønete sagt, men burde man ikke i så fall oppklare det? 
Sistnevnte har absolutt ingen grunn for å være sur dersom TS sladrer, når hun selv har sladret da... 

Anonymkode: fa3eb...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ville tatt den sjansen, framfor å gå rundt å lure på om det er gode venninner eller ikke. 
Men jeg hater å ikke vite om jeg kan ha tillitt til vennene mine da. 
Helt greit om det er noe som er klønete sagt, men burde man ikke i så fall oppklare det? 
Sistnevnte har absolutt ingen grunn for å være sur dersom TS sladrer, når hun selv har sladret da... 

Anonymkode: fa3eb...ada

Du høres ut som en dramatisk person ;)

Gi vennene dine litt slakk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (5 minutter siden):

Du høres ut som en dramatisk person ;)

Gi vennene dine litt slakk.

Er vel heller allergisk mot drama, og liker derfor bare oppklare ting raskt og enkelt, framfor at man skal gå å lure på det... 
Og lurer man så mye på det at man må lage en tråd på KG, så er det bedre å ta det direkte med venner. Det trenger på ingen måte være dramatisk... 

Anonymkode: fa3eb...ada

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen gir fra seg babyklær med flekker på, det er bare ekkelt.

Jeg ble omtrent påtvunget å kjøpe en sprinkelseng til babyen min av ei veninnen av barnefaren og jeg sa høflig ja.

Han hentet sengen og kom hjem med en babyseng som luktet parafin, og som jeg hadde betalt alt for mye for.

Da jeg kommenterte til henne etterpå at sengen luktet parafin og at vi måtte hive madrassen og kjøpe ny pga lukten ble hun sur.

Barnefar måtte svare for hvorfor han hadde kjøpt babyseng som luktet parafin fordi det hadde ligget i en bod der det også stod en gammel parafinovn, og som var overpriset!

Anonymkode: 97df6...a1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også snakket om da jeg ikke ville ta i mot babyklær fra en nabo. Andre kunne ikke forstå hvordan jeg kunne takke nei til så mye fint. Men i mine øyne var det ikke fine klær. De var heller ikke så praktiske, myke og behagelige som jeg ønsket for mitt barn. Jeg tenkte mitt da jeg hørte det ble snakket om, men har ikke ofret en kalori på det utover det. Ikke har det dukket opp som tema på noen måte senere heller. Bare la det ligge.

Anonymkode: db769...ffe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg ville tatt den sjansen, framfor å gå rundt å lure på om det er gode venninner eller ikke. 
Men jeg hater å ikke vite om jeg kan ha tillitt til vennene mine da. 
Helt greit om det er noe som er klønete sagt, men burde man ikke i så fall oppklare det? 
Sistnevnte har absolutt ingen grunn for å være sur dersom TS sladrer, når hun selv har sladret da... 

Anonymkode: fa3eb...ada

Man vet jo om venninner er gode eller ikke. 

Det er ikke en kommentar eller hendelse som plutselig avslører at de er en "ond" person. 

Om det var to venninner av meg ville jeg bare blåst det av som en misforståelse. Skal man lage en sak ut av slikt for å avsløre om folk er "gode venninner" så står man raskt igjen uten noen. 

Anonymkode: b8e16...1e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret ego, hun føler seg avvist og at det hun ikke ville gi dere ikke er godt nok, i stede for å tenke at dere har og klarer dere selv så tenker hun at det er hun som ikke er god nok. 

Anonymkode: dab98...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskoledrama 🙄🤯 A har sagt at B har sagt C om deg... What u gon' do about it?! Hilsen D... Jo mer du gjør ut av dette, jo mer Real Housewives blir det.

Jeg hadde ignorert dette, som så mye annet man ignorerer.

Javel, så følte hun seg litt snurt, jeg hadde latt det gå i glemmeboka. Man kan ikke henge seg opp i alt av venners reaksjoner og følerier. Kjenner du henne godt, finner du kanskje noen forklaringer/knagger å henge reaksjonen hennes på, lærer deg hvordan hun tenker til en annen gang. 

Anonymkode: 68008...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

men så ble jeg fortalt av en annen venninne at hun venninnen har sagt at

Dette er det reelle problemet her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...