AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #101 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 1.51): Det er veldig vanskelig. Toxic as fuck Anonymkode: f6af3...17a Hva er det som er så toxic? Anonymkode: aef95...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 8. mai #102 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 10.30): Borderline er i samme "problemkategorien" som psykopater og narsissister. Cluster B. Dette er en personlighetsforstyrrelse. Skal du være i et forhold, så er personligheten noe som bør være på stell. Jeg sier ikke at psykopater og andre skal være singel for alltid, men de som er sammen med folk med personlighetsforstyrrelser bør ha enormt sterke grenser og vite hva de går inn i. Anonymkode: Borderline skiller seg en del fra narsissister og psykopater. De har blant annet mye empati, ift. de to andre kategoriene. Borderline kommer i forskjellige utgaver og alvorlighetsgrader også, fra mild til ekstrem. Viktig å ikke skjære alle under én kam, men finne individuelt tilpassede løsninger. Et stabilt og godt forhold kan kanskje være akkurst dét en borderline trenger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #103 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 21.49): Jeg lever med en med kptsd og borderline, og har et godt samliv med ham. Kommer nok mye an på hvor stabil vedkommende stort sett klarer å være, hvilke triggere vedkommende har og hvor lett/vanskelig det er å få personen i balanse igjen når dette gir utslag. Jeg kjenner min manns triggere godt, de er stort sett enkle å styre klar av, og jeg vet veldig godt hva som må til for å få ham i balanse igjen om han utagerer. Det er ikke som at jeg må liste meg rundt og passe på hvert ord jeg sier. Han har en ekstrem redsel for å bli forlatt, så jeg kan ikke tulle eller true med brudd, men det er jo ærlig talt ikke noe ok uansett. Det er ikke et savn å kunne slenge slikt ut uten konsekvenser. Heller ikke å provosere han på andre triggere. Det er stort sett slikt man uansett ikke bør oppføre seg ovenfor andre. Hvorfor skulle jeg ønske å slenge til ham at jeg synes han er dum, eller at jeg ikke orker å være med ham lenger? Slikt er jo generelt ufint å slenge til noen uten å egentlig mene det. Han går i behandling, og jeg er jevlig med, så vi får diskutert ting og har fått god hjelp angående å takle dette. Det ligger alvorlige traumer fra barndom og ungdom bak dette, så mest går han i behandling for å bearbeide det. Jeg kan ikke si at jeg anbefaler noen å gå inn i forhold med en med borderline, men jeg lever et godt liv med min partner. Det krever god innsikt i det fra oss begge, og en del velvilje, men det kreves i de fleste forhold. Jeg synes vi begge to takler dette godt, og han er iallefall verdt det for meg. Anonymkode: 24b1a...f26 Dette var veldig fint å lese. Du er god 🙏❤️ Anonymkode: cb313...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #104 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 1.30): Jeg har det. Har slitt mye med det. Det går til helvette på ukentlig basis med meg og samboeren, men vi elsker hverandre og velger hverandre hver dag. Vi har vært hos parterapaut sammen, det var veldig nyttig. Anonymkode: c9475...c60 Stakkars samboeren din, han utsettes vel basicly for vold. Anonymkode: 3cc66...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå