Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Syns det er kleint å insistere på å vise sin mulige kjærestes kropp nært frem til far og bror og etter ansiktsuttrykkene å dømme var en ikke langt unna røde hektiske roser i deres kinn og et behov for hver sin smekke å sikle i. Jupp, megakleint. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosakatt skrev (16 minutter siden):

På tross av det Mila sa om menn som gråter, så liker jeg henne. Å er noen av dere litt rasistiske mot øst europeiske damer? 

Det jeg ikke liker er de ekspertene som virker så pressende, som om folk MÅ ende opp med følelser? Å at de skal sitte å utlevere forran alle om de vil videre eller ikke? Så dramatisk å unødvendig, teit program

Jeg er ingen rasist, men har kommentert at Mila har øst-europeiske trekk. 

Etter episoden i dag (streaming) så synes jeg faktisk hun kommer seg. Hun smiler, virker mer avslappet og det ser ut som hun begynner å trives i Jonathan sitt selskap. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (38 minutter siden):

Er det siste episode neste tirsdag? Begynner å bli langdryg dette her. 

Hvis du ser det på tv så er det iallfall ikke siste episode. Jeg ser på Discovery+ og ligger en uke foran, og har inntrykk av at det er flere episoder igjen.. 

Det jeg syns gjør det litt langdrygt er måten programmet er lagt opp på. Det er for liten tid med 1 time èn gang i uka for å følge så mange par. Når det er fellesmiddager og seremonier, er det ikke nok tid til å vise hvordan de har det og hvordan de er rundt hverandre. Jeg kunne tenkt meg to programmer i uka. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette rett å slett kjeeedelig å se på… Ekspertene skal presse frem følelser og det blir bare fjollete å se på. Det er kun et par som har følelser for hverandre, resten har falt av for lengst. Joachim prater konstant rundt grøten. Tror søren ikke jeg gidder å se mer.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (20 minutter siden):

Syns det er kleint å insistere på å vise sin mulige kjærestes kropp nært frem til far og bror og etter ansiktsuttrykkene å dømme var en ikke langt unna røde hektiske roser i deres kinn og et behov for hver sin smekke å sikle i. Jupp, megakleint. 

Det virket som at her skulle det skrytes over trofé kona. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lalaB skrev (11 minutter siden):

Hvis du ser det på tv så er det iallfall ikke siste episode. Jeg ser på Discovery+ og ligger en uke foran, og har inntrykk av at det er flere episoder igjen.. 

Det jeg syns gjør det litt langdrygt er måten programmet er lagt opp på. Det er for liten tid med 1 time èn gang i uka for å følge så mange par. Når det er fellesmiddager og seremonier, er det ikke nok tid til å vise hvordan de har det og hvordan de er rundt hverandre. Jeg kunne tenkt meg to programmer i uka. 

Jeg tror nok ikke dette konseptet fenger meg lenger 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joakim, skjerp deg!

"Du er jo fin å snakke med. Og du har jo humor, når du trår til... Har ikke lyst til å skyte fuglen direkte, må prøve å holde det litt tett til kroppen også."

Han ville gjerne tilbake til hytta. Kaja spør om det er pga hytta eller henne. Han svarer totalpakka. 😬

Og den kommentaren til mor da, om å se om det er noe futt i'a (Kaja). Hæææææ!? Og mor synes han bare er sååå flott. Mamma liker badboys.

Og spørsmålet han stilte Benjamin: når er nok nok, når setter vi strek? For så å si til Kaja at han ønsker at hun er mer tilstede her og nå... Snakk om å legge feller. Han legger så perfekt opp til usikkerhet. Lurer på om han er klar over at han har dette giftige personlighetstrekket.

...........

Har fått skikkelig sansen for Ørjan.

Cecilie synes selv hun kler seg classy og det virker som hun synes Ørjan er harry. Dette gir hun uttrykk for samtidig som hun selv ser ut som en parodikarakter fra Lene Kongsviks serie om Kongsvika der vi følger et knippe mennesker på campingferie.

.............

Mila er med på GVFB for å få en modellkarriere, nå er jeg ikke lenger i tvil. Snakker så ufattelig tregt.

Jonathan begynner å kjede meg ekstremt. Zzzz.

............

De to i arkitekthytta er søte sammen.

............

Dette programmet burde vært sendt 2 ganger i uken over halvparten så lang periode. Man faller jo helt av slik som det er nå.

Endret av Blåttvann
  • Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (57 minutter siden):

Enig, med tanke på det beskjedne engasjementet i tråden her etter dagens episode, kan det se ut som flere har «falt av»

Det har nok også litt med å gjøre at det blir diskutert to forskjellige episoder. Det ble veldig rotete når noen diskuterer tv-episoden og andre diskuterer streaming-episoden som ligger en uke foran. Det blir spoiling for de som ligger bak, og det er kjipt for de som ligger foran å diskutere en  «gammel» episode.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (6 timer siden):

Dagens episode var litt skuffende, basert på tidligere innlegg fra andre her inne venter jeg fortsatt på at Cecilie skal «klikke» på noen 😅

selvom hun ikke klikket fikk jeg likevel vondt av Ørjan, han skal virkelig ha for at han prøver og har tilsynelatende uendelig med tålmodighet når det gjelder henne. 

Joakim prøver å rette opp det dårlige inntrykket vi alle har ab han, uten stort hell. Skjønner ikke hvorfor den ene eksperten ga valget som hun gjorde etter seremonien, tror det hadde vært best for begge parter å slippe det valget (dere skjønner hva jeg mener når dere ser).

Den største overraskelsen i episoden var likevel Mila, hun er en helt annen person, så er spent på hva som skjer neste episode. Syntes litt synd på Jonathan som prøvde å hinte til de i familien at alt ikke var rosenrødt, uten å få særlig støtte for det (tilsynelatende). 

kaja og mannen hennes (husker ikke navnet) er kanskje det minst spennende paret, men tilgjengelig det jeg har mest tro på :) 

Jeg er enig. Det valget burde de ikke ha blitt gitt. Og det bør "ekspertene" egentlig forstå selv, at de ikke burde gi.

Jeg er også enig med flere om at dette programmet i sin "nye" form, har blitt intetsigende og kjedelig. Det forsøker å være mange ting på en gang, og havner litt midt imellom alt. Men slik er det jo ofte når noen skal kopiere et program og samtidig tilpasse det til sitt konsept.
Noen ganger fungerer det ikke i det hele tatt.
Programmet lar oss ikke bli særlig kjent med hvert enkelt par. De klarer ikke å skape noe reelt drama, men mer konstruerte intriger som går mot programmets kjerne. De endrer regler for å ligne Australia, men har ikke ressursene som skal til for å gjøre det helt og fullt. (Australia har flere par, tar inn nye par underveis, er lenge nok til at noen faktisk kan prøve en stund, og så gi seg, og de har ordentlige "temauker" der parene får utfordret seg og forholdet sitt.)
Det norske "konseptet" er for kort til at det å ha parmiddager og seremonier egentlig har noen verdi. De rekker knapt å gjøre noe mellom seremoniene, og etter 4 uker så er de jo ferdige uansett. Og det er få som gir opp helt etter 2 uker, liksom. Og etter 3 uker er det jo ikke så farlig, siden de uansett bare har en uke igjen.

Poenget mitt er at disse seremoniene ikke har noen reell verdi for programmet eller oss seere, men de tar veldig mye av programtiden.
Ikke brukes disse til at parene blir så utfordret heller. Dermed blir det ikke en gang noe særlig drama ut av det.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 timer siden):

Håper ikke det. 

Til og med 16.mai, så her skal ting drøyes max…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faren til Jonathan gjennomskuet Mila tro? 😉Virker litt sånn på siste episode. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer virkelig ingenting i denne sesongen. Det er som å se «Hurtigruten minutt for minutt». Her må produksjonen ta lærdom til en ev. neste sesong.

Cecilie skal ha for underholdningsverdien, da. Hun hopper fra det ene til det andre i en og samme setning, fullfører sjelden en setning på normalt vis, snakker like mye engelsk som norsk, og jeg får litt parodi-vibber av hele greia 😅

Joakim er også underholdende i og med at jeg stadig blir overrasket over hvor mye dumt han kan si og gjøre. Han kjøper blomster fordi ekspertene har sagt han skal gjøre det, durer inn hjemme og roper «SE HVA JEG HAR, A». Han gir dem til henne og skryter litt av hvor fine de er, før han bare «ble du satt ut nå?» Såå stolt over den (gyselige) buketten, og tror oppriktig at det er en helt fantastisk gest fra hans side 😂 Litt som når et barn gir deg en tegning med tre streker og en prikk.

Men så er det veldig synd for sånne som Kaja og Jonathan da, som er med på eksperimentet av de riktige grunnene, når andre deltakere er så useriøse.

Mila blir vel bare lengst mulig for mest mulig eksponering = flere følgere. Tipper det hun driver med nå er omdømmereparering før showet kommer til veis ende. Hun må være litt god og elskelig nå sånn at hun ikke blir husket som «hun som dolket snille Jonathan i ryggen for et sidesprang». 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Motelvibes skrev (7 minutter siden):

Har faren til Jonathan gjennomskuet Mila tro? 😉Virker litt sånn på siste episode. 

Tenkte det samme. I hvert fall hvis man legger sammen det han sa i dag om «men så stopper det der» med det han har sagt tidligere, som kunne oppfattes som et hint til å være for opptatt av egen karriere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (1 minutt siden):

Tenkte det samme. I hvert fall hvis man legger sammen det han sa i dag om «men så stopper det der» med det han har sagt tidligere, som kunne oppfattes som et hint til å være for opptatt av egen karriere.

Det hadde egentlig vært så fint om de kobla Jonathan og Kaja sammen. De to syns jeg ville ha passet godt sammen, det ville ha blitt et fint par.

Så kunne Joakim og Mila blitt koblet sammen. De to virker litt like…

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men jeg tror ikke Kaja var så gira på å møte noen med barn fra før, hvis jeg husker rett. Joakims datter er voksen, da blir det kanskje litt annerledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daisy_B skrev (6 timer siden):

Enig. Men jeg tror ikke Kaja var så gira på å møte noen med barn fra før, hvis jeg husker rett. Joakims datter er voksen, da blir det kanskje litt annerledes.

Trist hun blir koblet med Joakim da, som faktisk oppfører som et barn 🙄

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til Jonathan virker som er fin og klok mann😍 Hadde vært gøy å høre betraktningene hans om Kaja og Joakim 😄

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (11 timer siden):

1. har kommentert at Mila har øst-europeiske trekk. 

2. Etter episoden i dag (streaming) så synes jeg faktisk hun kommer seg. Hun smiler, virker mer avslappet og det ser ut som hun begynner å trives i Jonathan sitt selskap. 

1. Hun har det. 

2. Jeg tror hun bare har bestemt seg for at det ikke blir noe mellom dem og slapper mere av i situasjonen. 
    Rett og slett bare smiler og surfer over tv-målstreken, på jakt etter mannemannen sin et annet sted. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært så kjekt om Jonathan ga slipp på mila og lot henne og Ørjan date. Da lunne det jo kanskje vært gøy å se på. Selv om jeg ikke tror de to hadde fungert i lengden. Neste sesong. Sett 8 single mennesker i samme hus, se hva som skjer. 

Dette er kjedelig, må se ferdig nå. Men kommer ikke til å se neste sesong om det er like langdryg 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...