Røkla Skrevet 10. mars 2023 #401 Del Skrevet 10. mars 2023 Krutthøna skrev (4 minutter siden): Enig med deg 👍 Hvis noen av parene "overlever" er det Sverre og Maja, selv om jeg irriterer meg litt over at Sverre ikke kan være seriøs i mer enn 2 sek om gangen. Bli voksen, tenker jeg! Ja, Maja er mer moden enn Sverre, og hun er raus med ham, samtidig som vi har sett at hun setter noen grenser. Jeg håper at Sverre roer seg litt, og ser Maja mer, ellers vil hun bli veldig sliten av ham om noen år. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Røkla Skrevet 10. mars 2023 #402 Del Skrevet 10. mars 2023 Susan Sto Helit skrev (2 minutter siden): Ja, det var jo det. Samtidig var det jo stort sett slik at matchene var bedre begrunnet i Australia. Der virket faktisk de aller fleste parene fornøyde i starten. (Med unntak av ett eller to.) Men disse fellesmiddagene innbyr jo til drama.) Mens her i Norge virker det nesten som om de har satt folk i "feil par" for å oppnå at de finner hverandre på tvers av parene. Og de har ikke noen god begrunnelse som seerne får vite om, som gjør at parene matches. Flere av parene som "skar seg" i Australia, og skapte masse drama, fikk man jo høre hvorfor var matchet. Og når bryllupsdagen kom, så se vi seere at deltagerne reagerte positivt på akkurat de tingene de var matchet for. At det skjærer seg etter hvert, og at de da begynner å skape drama over en eller annen hendelse/uttalelse, er ikke så uventet i et slikt konsept. Men denne sesongen i Norge er jo mye mer at verken vi seere eller deltagerne selv forstår hvorfor de ble matchet, Og da blir vi jo sittende og spekulere på om det er andre motiver enn det at de faktisk ønsker å skape par, som er motivasjonen. Veldig sant. Jeg håper bare ikke den norske versjonen kommer med lignende oppgaver som den australske, som at de måtte legge bilder av alle deltagerne av motsatt kjønn i rekkefølge etter hvor attraktive de var. Dette er jo en måte å lage usikkerhet på, ikke noe som skaper mer trygghet. Og så skal man feste med damer/menn man vet er mer sim ektemakes smak..🤯😩 Jeg synes det er så kynisk å utnytte sårbare mennesker for å underholde. Konseptet har endret seg markant fra tidlligere, håper bare at de påmeldte fikk info om at programmet skulle utvikles mer i retning typiske realityserier med intriger og drama. Men når jeg ser Kaja og Jonathan så tviler jeg på det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. mars 2023 #403 Del Skrevet 10. mars 2023 Mperle skrev (9 timer siden): Det er første gang jeg ser på dette programmet og kunne virkelig ønske en litt nærmere analyse/kartlegging fra ekspertenes side på hvorfor de har matchet de ulike parene. Kunne vært i de første episodene og ledet opp til vielsen. Mulig det har vært slik i tidligere sesonger siden dere som har fulgt med før sier denne sesongen er litt annerledes? Merker for øvrig at jeg ikke savner Sandra og Kasper noe særlig, hadde helt glemt dem 🤭 (jeg ser på Discovery + så er noen episoder siden de har vært på skjermen). Det er akkurat dette som har vært de første episodene i tidligere programmer. Vi har fått se dem i intervjuer, ekspertene har vært på hjemmebesøk, og ting har vært klippet slik at det er lett å se hvorfor to personer har blitt matchet. Det har egentlig vært lagt opp litt slik at i første episode sitter seerne selv og "gjetter" på hvem de tror blir matchet, ut fra hva som fortelles og vises. Etterpå har ekspertene sittet sammen og snakket om potensielle matcher, og hvorfor de velger nettopp dette paret og ikke matche dem med noen andre. Jeg savner å høre hva som er begrunnelsen for at matchen mellom Ørjan og Cecilie er bedre enn matchen mellom Ørjan og Mila. For det må jo være en grunn til at det var akkurat Cecilie han ble matchet med og ikke Mila. Det er jo akkurat dette jeg synes har vært fint/fascinerende med dette programmet. At vi seere ofte har sett godt hvorfor to ble matchet, også når de ikke ser det selv. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 10. mars 2023 #404 Del Skrevet 10. mars 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 10. mars 2023 #405 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg har vært med på et program på tv norge før, så har litt erfaring fra castingen deres. Og jeg kan forstå hvorfor de valgte Jonathan og Mila. Mila har nok vært ganske stille og rolig på intevjuene, og da passer hun sammen til Jonathan sin energi. Jeg trur ikke hun har vært tydelig nok på hva hun ønsket. Også har hun nå bare bestemt seg for at dette vil hun ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 10. mars 2023 #406 Del Skrevet 10. mars 2023 Galanga skrev (På 19.2.2023 den 9.05): Det er jo ikke det at hun ikke ville kysse som var problemet. Det var hvordan hun reagerte som var problemet. Måten hun stormer avgårde i krangler og oppfører seg som en hormonell elleveåring som er problemet. Problemet var at flere begynte og pushe på! Hun sa i fra på en ganske grei måte flere ganger, uten at det ble respektert. Og når det da rant over for hun så ble hun problemet. Jeg syns tydelig HAN var problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 10. mars 2023 #407 Del Skrevet 10. mars 2023 #Sunrise skrev (14 minutter siden): Problemet var at flere begynte og pushe på! Hun sa i fra på en ganske grei måte flere ganger, uten at det ble respektert. Og når det da rant over for hun så ble hun problemet. Jeg syns tydelig HAN var problemet. Greit nok at det var han som var problemet. Men et voksent menneske oppfører seg faktisk ikke slik. Det er bare flaut. Det finnes tusen måter å reagere på, og hun kunne også gått fra bordet uten å si noe mer, men det dramaet og det språket hun brukte er bare flaut, og fikk sympatiene over på han. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 10. mars 2023 #408 Del Skrevet 10. mars 2023 Synes det er ufint å kommentere negativt utseende til Mila, litt janteloven. Hun er en flott og pen jente som de andre også er. Jeg tror Mila er ganske lukket av en grunn. Hun har en stor vegg rundt seg og det ser ut til at det er noe smertefult bak denne veggen. Det ser ut til at hun jobber hardt for å holde tilbake. Da er det lettere å forholde seg til det overfladiske, for det er ikke like smertefult. Jonathan er virkelig en fantastisk person. Han er voksen, reflektert, forståelsesfull og omsorgsfull. Men tror ikke Mila er helt klar for dette og faller tilbake til det overfladiske. Det er to verdener som kolliderer akkurat nå. Jeg tror Mila egentlig vil, men klarer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 10. mars 2023 #409 Del Skrevet 10. mars 2023 Sirisiri10 skrev (7 minutter siden): Synes det er ufint å kommentere negativt utseende til Mila, litt janteloven. Hun er en flott og pen jente som de andre også er. Jeg tror Mila er ganske lukket av en grunn. Hun har en stor vegg rundt seg og det ser ut til at det er noe smertefult bak denne veggen. Det ser ut til at hun jobber hardt for å holde tilbake. Da er det lettere å forholde seg til det overfladiske, for det er ikke like smertefult. Jonathan er virkelig en fantastisk person. Han er voksen, reflektert, forståelsesfull og omsorgsfull. Men tror ikke Mila er helt klar for dette og faller tilbake til det overfladiske. Det er to verdener som kolliderer akkurat nå. Jeg tror Mila egentlig vil, men klarer ikke. Men hvorfor har Mila da meldt seg på? Tenker at om man melder seg på til et slikt program, så må man være villig til å gjøre en innsats, prøve. Ikke prøve hardt å holde tilbake hele tiden. Det har jeg ikke inntrykk av at Mila ønsker. Forsåvidt ikke så mange av de andre heller, men 🤔🙄 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 10. mars 2023 #410 Del Skrevet 10. mars 2023 Leonaen skrev (13 minutter siden): Men hvorfor har Mila da meldt seg på? Tenker at om man melder seg på til et slikt program, så må man være villig til å gjøre en innsats, prøve. Ikke prøve hardt å holde tilbake hele tiden. Det har jeg ikke inntrykk av at Mila ønsker. Forsåvidt ikke så mange av de andre heller, men 🤔🙄 Hun er nok ikke så vandt med menn som Jonathan og levd rundt og med andre overfladiske mennesker. Det er jo ikke alltid at man får til det man ønsker heller. Har man mye vondt bak denne muren er det ikke alltid så lett å åpne seg. Mange trenger åresvis med terapi, litt avhengig av hva som ligger bak. Alt jeg ser er ihvertfall en jente som ikke har det så godt og ikke klarer å slippe opp. Men prøver hardt å kontrollere livet sitt igjennom trening, kosthold og utseende samtidig som hun holder hardt tilbake. Ikke så unormalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 10. mars 2023 #411 Del Skrevet 10. mars 2023 (endret) Vi må huske på at vi ikke kan sette oss i situasjonen til disse deltagerene, det kan umulig være veldig enkelt å skulle være oppå noen du kanskje ikke føler kjemi med, man får jo nærmest panikk av slikt. Attpåtil er det kameraer der, og ikke sikkert det er like enkelt å være avslappet. ( selv om det ser ut som flesteparten elsker oppmerksomheten) Men jeg tenker vi må også ha en forståelse for at det ikke er bare bare. Endret 10. mars 2023 av Christina82 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10. mars 2023 #412 Del Skrevet 10. mars 2023 Susan Sto Helit skrev (4 timer siden): Det er akkurat dette som har vært de første episodene i tidligere programmer. Vi har fått se dem i intervjuer, ekspertene har vært på hjemmebesøk, og ting har vært klippet slik at det er lett å se hvorfor to personer har blitt matchet. Det har egentlig vært lagt opp litt slik at i første episode sitter seerne selv og "gjetter" på hvem de tror blir matchet, ut fra hva som fortelles og vises. Etterpå har ekspertene sittet sammen og snakket om potensielle matcher, og hvorfor de velger nettopp dette paret og ikke matche dem med noen andre. Jeg savner å høre hva som er begrunnelsen for at matchen mellom Ørjan og Cecilie er bedre enn matchen mellom Ørjan og Mila. For det må jo være en grunn til at det var akkurat Cecilie han ble matchet med og ikke Mila. Det er jo akkurat dette jeg synes har vært fint/fascinerende med dette programmet. At vi seere ofte har sett godt hvorfor to ble matchet, også når de ikke ser det selv. Jeg tror kanskje baktanken kan ha vært at de begge er tøffe, dominante typer som trenger en tøff type som tør å utfordre dem og si ifra. En sånn match kan slå positivt ut, men kan også bli full eksplosjon. Angående Mila og Ørjan så tror jeg at det først og fremst dreier seg om fysisk tiltrekning. De kunne nok hatt en flørt, men noe langvarig forhold mellom dem har jeg ikke noe tro på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 10. mars 2023 #413 Del Skrevet 10. mars 2023 Altså, Ørjan og Cecilie.. Det skulle ikke forundre meg at de blir sammen til slutt. Slår opp. Blir sammen igjen. Slår opp. Blir sammen igjen. Blir gravid. Slår opp. Blir sammen igjen. Blir gravid igjen. Slår opp. De minner meg litt om et sånt par fra bygda. Med kun mye drama, men likevel er sammen. Krangler i fylla og kanskje litt utroskap, men alltid finner sammen til hverandre. I alle fall til en eller begge blir "voksen". Cecilie er jo selvsagt ung enda. Tviler egentlig på at Cecilie vil ha barn, men uhell kan skje. Synes Cecilie stort sett er slem med Ørjan. Ørjan virker jo veldig snill, men klart - kan være feil tolkning fra min side. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 10. mars 2023 #414 Del Skrevet 10. mars 2023 shab skrev (10 minutter siden): Altså, Ørjan og Cecilie.. Det skulle ikke forundre meg at de blir sammen til slutt. Slår opp. Blir sammen igjen. Slår opp. Blir sammen igjen. Blir gravid. Slår opp. Blir sammen igjen. Blir gravid igjen. Slår opp. De minner meg litt om et sånt par fra bygda. Med kun mye drama, men likevel er sammen. Krangler i fylla og kanskje litt utroskap, men alltid finner sammen til hverandre. I alle fall til en eller begge blir "voksen". Cecilie er jo selvsagt ung enda. Tviler egentlig på at Cecilie vil ha barn, men uhell kan skje. Synes Cecilie stort sett er slem med Ørjan. Ørjan virker jo veldig snill, men klart - kan være feil tolkning fra min side. Mye mulig du får rett her 🙈😅 Jeg synes Cecilie virker umoden og lite smart. Veldig overfladisk og lite erfaren med livet generelt. Hun er såpass ung, at jeg tenker hun ikke er klar for noe ekteskap helt enda. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marpe Skrevet 10. mars 2023 #415 Del Skrevet 10. mars 2023 Christina82 skrev (På 7.2.2023 den 22.45): Tenker det er rart det er enkelte ting de ikke har tatt hensyn til. Eks aldersforskjell og preferanser. Hun som er "dødsallergisk" mot hund og han har hund. Orker ikke å se på nytt, så håper det er greit at jeg spør 😅 hvem var det som hadde hund igjen? Var det Sander? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. mars 2023 #416 Del Skrevet 10. mars 2023 Krutthøna skrev (12 minutter siden): Mye mulig du får rett her 🙈😅 Jeg synes Cecilie virker umoden og lite smart. Veldig overfladisk og lite erfaren med livet generelt. Hun er såpass ung, at jeg tenker hun ikke er klar for noe ekteskap helt enda. Det er vel problemet med mange av deltagerne i årets sesong. De er ikke klare for ekteskap ennå. Det har jo vært det som var greia i starten, at folk som slet med å finne "den rette" selv, men som ønsket seg et parforhold og det å være gift, søkte og ble med. Jeg tipper det er kun 3-4 av årets deltagere som hadde vært med, om programmet fortsatt betydde at de giftet seg juridisk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 10. mars 2023 #417 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg like ikke Mila. Jeg skulle gjerne giftet med med Jonathan om jeg ikke var skeiv. Maja ❤️ Så vakker. Håper det ordner seg for de to. Jeg husker ikke hva partneren hennes heter. Jeg synes de er en god match. Maja er ordentlig, nydelig og romantisk. Han er liksom slik klossete og tullete. Men snill. Jeg er litt slik som han selv. Kaja er også nydelig. Håper det ordner seg med henne og Joakim. Selv om jeg tror kanskje Joakim er litt for glad i å se på andre damer. Marius og sin partner. Synes egentlig ikke de passer sammen, men håper det ordner seg likevel! Marius er en veldig snill og god fyr. Bare positiv hele tiden og alltid snill med andre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 10. mars 2023 #418 Del Skrevet 10. mars 2023 Marpe skrev (3 timer siden): Orker ikke å se på nytt, så håper det er greit at jeg spør 😅 hvem var det som hadde hund igjen? Var det Sander? ja, riktig. Og Sandra var allergisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 10. mars 2023 #419 Del Skrevet 10. mars 2023 Sirisiri10 skrev (6 timer siden): Hun er nok ikke så vandt med menn som Jonathan og levd rundt og med andre overfladiske mennesker. Det er jo ikke alltid at man får til det man ønsker heller. Har man mye vondt bak denne muren er det ikke alltid så lett å åpne seg. Mange trenger åresvis med terapi, litt avhengig av hva som ligger bak. Alt jeg ser er ihvertfall en jente som ikke har det så godt og ikke klarer å slippe opp. Men prøver hardt å kontrollere livet sitt igjennom trening, kosthold og utseende samtidig som hun holder hardt tilbake. Ikke så unormalt Du har nok rett. Og jeg syns du har en god refleksjon med utgangspunkt i å se det gode i mennesker 💐 Jeg undrer likevel på tanken hennes ved å delta på et slikt program. Som du sier er nok terapi og tid veien å gå før hun møter den rette. Så hun får nok verktøy for å åpne seg og vist hvem hun er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 10. mars 2023 #420 Del Skrevet 10. mars 2023 Susan Sto Helit skrev (5 timer siden): Det er vel problemet med mange av deltagerne i årets sesong. De er ikke klare for ekteskap ennå. Det har jo vært det som var greia i starten, at folk som slet med å finne "den rette" selv, men som ønsket seg et parforhold og det å være gift, søkte og ble med. Jeg tipper det er kun 3-4 av årets deltagere som hadde vært med, om programmet fortsatt betydde at de giftet seg juridisk. Kanskje det bare var deltagerene som var de eneste søkerene 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå