Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Røkla skrev (32 minutter siden):

Måtte lage meg konto for å få kommentere her, for engasjementet mitt er stort😂 Dette blir langt😄

Hele programmet er jo ødelagt, slik jeg ser det. Tidligere sesonger har vært med mennesker som har mislyktes i å finne en sjelevenn, og så har dette programmet tilbudt hjelp fra eksperter på matchmaking til å finne noen som skal passe dem bra (i teorien). De har så blitt juridisk gift, og sagt seg villige til å gi forholdet en reell sjanse, og å jobbe sammen i terapi og se om de kan bygge et forhold sammen. Vi har fulgt hele prosessen, helt fra jobben ekspertene har gjort med å matche par, og vi har fulgt parene prøve å jobbe seg gjennom ulikheter og humper i veien i terapirommet. De har bodd sammen, og brukt tid alene med hverandre, og med familiene deres. 

Årets sesong er veldig lik den australske, der intriger var en sentral del, og man fikk mer følelsen av å se PH eller Ex on the beach. Klart at GVFB ble laget for å være underholdning, men det var også mer seriøst de første sesongene enn det vi ser i dag. 

Årets sesong er helt krise, i mine øyne. Det at noen av deltagerne hadde meldt seg påå Farmen, men fikk tilbud om dette programmet i stedet viser at det ikke er ute etter livslange forhold, men intriger og underholdning for oss som ser på. Det gjør vondt å se hvor investerte f.eks Kaja og Jonathan er, mens de de er gift med ikke prøver engang. Denne sesongen lovde mer romantikk enn tidligere, men det burde rettes til intriger. Dette er bare trist. Og å si at man er ikke sammen selv om man er gift viser hvor lite overgitt visse er til eksperimentet. 

Og Marius, om du leser her; jeg vil SÅ på Normal sammen med deg, jeg digger deg!🤩

Jeg vil være med dere på Normal!!! 😂💜

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røkla skrev (32 minutter siden):

Måtte lage meg konto for å få kommentere her, for engasjementet mitt er stort😂 Dette blir langt😄

Hele programmet er jo ødelagt, slik jeg ser det. Tidligere sesonger har vært med mennesker som har mislyktes i å finne en sjelevenn, og så har dette programmet tilbudt hjelp fra eksperter på matchmaking til å finne noen som skal passe dem bra (i teorien). De har så blitt juridisk gift, og sagt seg villige til å gi forholdet en reell sjanse, og å jobbe sammen i terapi og se om de kan bygge et forhold sammen. Vi har fulgt hele prosessen, helt fra jobben ekspertene har gjort med å matche par, og vi har fulgt parene prøve å jobbe seg gjennom ulikheter og humper i veien i terapirommet. De har bodd sammen, og brukt tid alene med hverandre, og med familiene deres. 

Årets sesong er veldig lik den australske, der intriger var en sentral del, og man fikk mer følelsen av å se PH eller Ex on the beach. Klart at GVFB ble laget for å være underholdning, men det var også mer seriøst de første sesongene enn det vi ser i dag. 

Årets sesong er helt krise, i mine øyne. Det at noen av deltagerne hadde meldt seg påå Farmen, men fikk tilbud om dette programmet i stedet viser at det ikke er ute etter livslange forhold, men intriger og underholdning for oss som ser på. Det gjør vondt å se hvor investerte f.eks Kaja og Jonathan er, mens de de er gift med ikke prøver engang. Denne sesongen lovde mer romantikk enn tidligere, men det burde rettes til intriger. Dette er bare trist. Og å si at man er ikke sammen selv om man er gift viser hvor lite overgitt visse er til eksperimentet. 

Og Marius, om du leser her; jeg vil SÅ på Normal sammen med deg, jeg digger deg!🤩

Og velkommen til kg 😂😂

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (34 minutter siden):

Tja, det er jo mulig han har gått inn i dette med innstilling om at han virkelig skal prøve å få dette til å fungere. 
Han ser etter ting ved henne som er positive, og forsøker å formidle dem til henne også. 

Og så langt så har hun vel ikke akkurat vist han noe særlig mer enn utseendet. Altså har han lite annet å kommentere på. 
Og siden han ønsker å forsøke å få dette til å fungere, så unngår han å si negative ting. 

Jada, det er jo ganske innlysende - spesielt siden han er den han er. Han er generelt god med mennesker, er åpensinnet og raus. Det er åpenbart at han virkelig ønsker å få det til å fungere. Men for å få det til å fungere er man jo nødt til å snakke rundt tingene som ikke fungerer også, tenker jeg. Det er uten tvil viktig å fokusere og bygge på det positive og det som er bra, men det blir mer og mer tydelig at her er det utelukkende en som gir og en som tar. Det kan man ikke ha skylapper for. Selv ikke gjennom et slikt prosjekt. Han er nødt til å renske litt mer opp i det og sette ned foten. Litt som Cecilie nevnte - satt litt på spissen. Han må også vise hva han ønsker, trenger og behøver. Nå jager han kun etter hennes behov.

Endret av frkbibelstripp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (18 minutter siden):

Kan jeg også få bli med? :P

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (1 time siden):

Så gøy!😍😂 Vi gjør det til en helaften🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det virkelig var sånn at deltagerne ble gift i dette programmet... men så leser jeg at det er ikke det!? Det var sånn tidligere, at det var ekte giftermål man så, men nå er det visst bare juks og late-som-vi-gifter-oss! Det står i alle fall her at det ikke er ekte og juridisk ekteskap:

https://www.kk.no/underholdning/da-orjan-meldte-seg-pa-gift-ved-forste-blikk-trodde-han-ikke-at-dette-kunne-skje/78647965

Endret av Million
stavefeil rettet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde det virkelig var sånn at deltagerne ble gift i dette programmet... men så leser jeg at det er ikke det!? Det var sånn tidligere, at det var ekte giftermål man så, men nå er det visst bare juks og late-som-vi-gifter-oss! Det står i alle fall her at det ikke er ekte og juridisk ekteskap:

https://www.kk.no/underholdning/da-orjan-meldte-seg-pa-gift-ved-forste-blikk-trodde-han-ikke-at-dette-kunne-skje/78647965

I denne sesongen er det ikke ekte giftemål sånn som det var i tidligere sesonger. Helt idiotisk mye de har gjort denne sesongen, synes jeg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Ja, poenget faller jo da bort, for ikke bare er de ikke gift på skikkelig, de skal også bo tett på OG feste regelmessig sammen med de andre deltagerne🤯

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki- skrev (1 time siden):

I denne sesongen er det ikke ekte giftemål sånn som det var i tidligere sesonger. Helt idiotisk mye de har gjort denne sesongen, synes jeg.

Ja, så enig at her er mye idioti ute og går. Og så det paret der begge har små barn, men de er fra hhv Bergen og Hamar (?). Hvordan har man tenkt at det skal løses?🤔

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg at man fikk ordnet en bedre match til Marius. En snill og kul fyr som setter pris på Marius som den fine fyren han er. Og at Kaja ble matchet med Jonathan. Så kunne vi fulgt dem, Maja og Sverre, mens resten av gjengen ble sendt på programmet Reisesjekken😄 Husker dere det?😂

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkla skrev (5 minutter siden):

Jeg kunne tenkt meg at man fikk ordnet en bedre match til Marius. En snill og kul fyr som setter pris på Marius som den fine fyren han er. Og at Kaja ble matchet med Jonathan. Så kunne vi fulgt dem, Maja og Sverre, mens resten av gjengen ble sendt på programmet Reisesjekken😄 Husker dere det?😂

Det hadde vært helt gull 😂 

Jeg liker både Marius og Bjørn veldig godt , men jeg kan ikke forstå hvorfor de er matchet 🙀 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er første gang jeg ser på dette programmet og kunne virkelig ønske en litt nærmere analyse/kartlegging fra ekspertenes side på hvorfor de har matchet de ulike parene. Kunne vært i de første episodene og ledet opp til vielsen. Mulig det har vært slik i tidligere sesonger siden dere som har fulgt med før sier denne sesongen er litt annerledes?

Merker for øvrig at jeg ikke savner Sandra og Kasper noe særlig, hadde helt glemt dem 🤭 (jeg ser på Discovery + så er noen episoder siden de har vært på skjermen). 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkla skrev (1 time siden):

Ja, poenget faller jo da bort, for ikke bare er de ikke gift på skikkelig, de skal også bo tett på OG feste regelmessig sammen med de andre deltagerne🤯

Velkommen til Singletown...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så utrolig irriterende å se på. Hvorfor i all verden tenkt disse som har sååå høye og spesifikk krav å melde seg på programmet??? De gidder ikke å prøve å være hyggelig, herregud jeg har hatt hyggeligere samtaler med en tilfeldig taxi sjåfør enn det Mila har med Jonathan. 

De eneste jeg har troa på er Sverre og Maja, resten har null sjanse. Men jeg kommer til å se dette ferdig kun for dramaen sin skyld. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Røkla skrev (3 timer siden):

Resten av gjengen hadde vel passet bedre på Ex On The Beach 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett Australia versjonen av det konseptet her, det var sykt drama hele veien, er nok det TVNorge ønsker også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mirenena skrev (8 timer siden):

Dette er så utrolig irriterende å se på. Hvorfor i all verden tenkt disse som har sååå høye og spesifikk krav å melde seg på programmet??? De gidder ikke å prøve å være hyggelig, herregud jeg har hatt hyggeligere samtaler med en tilfeldig taxi sjåfør enn det Mila har med Jonathan. 

De eneste jeg har troa på er Sverre og Maja, resten har null sjanse. Men jeg kommer til å se dette ferdig kun for dramaen sin skyld. 

Enig med deg 👍 Hvis noen av parene "overlever" er det Sverre og Maja, selv om jeg irriterer meg litt over at Sverre ikke kan være seriøs i mer enn 2 sek om gangen. Bli voksen, tenker jeg!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkapakka skrev (7 timer siden):

Har sett Australia versjonen av det konseptet her, det var sykt drama hele veien, er nok det TVNorge ønsker også.

Ja, det var jo det. Samtidig var det jo stort sett slik at matchene var bedre begrunnet i Australia. Der virket faktisk de aller fleste parene fornøyde i starten. (Med unntak av ett eller to.) Men disse fellesmiddagene innbyr jo til drama.) 

Mens her i Norge virker det nesten som om de har satt folk i "feil par" for å oppnå at de finner hverandre på tvers av parene. 
Og de har ikke noen god begrunnelse som seerne får vite om, som gjør at parene matches. 

Flere av parene som "skar seg" i Australia, og skapte masse drama, fikk man jo høre hvorfor var matchet. Og når bryllupsdagen kom, så se vi seere at deltagerne reagerte positivt på akkurat de tingene de var matchet for. 
At det skjærer seg etter hvert, og at de da begynner å skape drama over en eller annen hendelse/uttalelse, er ikke så uventet i et slikt konsept. 

Men denne sesongen i Norge er jo mye mer at verken vi seere eller deltagerne selv forstår hvorfor de ble matchet, Og da blir vi jo sittende og spekulere på om det er andre motiver enn det at de faktisk ønsker å skape par, som er motivasjonen.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...