Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Susan Sto Helit said:

Jeg er enig i at castingen er ganske "rar". Jeg har egentlig mest trua på han med voksen datter, og hun som var litt yngre enn han. De virker som om de faktisk liker hverandre, og jeg tenker at så lenge han er åpen for nytt barnekull, så er ikke en 20-år gammel datter noe som vil påvirke dem i hverdagen. 

Men slik det ser ut i reklamene, så har de jo åpnet for at de hver uke skal kunne velge å bli eller dra. Altså kan jo en del av disse forholdene være relativt kortlevde. Jeg tviler på at norske deltagere er så veldig åpne for å bli uke etter uke, dersom partneren har valgt "dra" en gang allerede. 
Altså er det fare for at minst ett par ryker etter bare en uke eller to. Hva gjør de da? Kommer det inn flere, eller går de videre med få par? 
Det kan jo ikke bli særlig langvarig program med disse parene. Det virker jo ikke som om så mange av de opplever å ha så mye til felles. 
(I Australia matchet de en vegeterianer med en som elsket biff og grilling... Det varte ikke akkurat så lenge.) 

I Australia kom det jo inn nye par etter hvert.

Problemet jeg har med han som har en datter på 20 er at 10 års forskjell mellom kone og datter er svært lite og kona sa jo selv at hun ville starte en ny familie fra "scratch". Produksjonen har jo ikke hørt på deltagernes ønsker.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nutz skrev (12 minutter siden):

I Australia kom det jo inn nye par etter hvert.

Problemet jeg har med han som har en datter på 20 er at 10 års forskjell mellom kone og datter er svært lite og kona sa jo selv at hun ville starte en ny familie fra "scratch". Produksjonen har jo ikke hørt på deltagernes ønsker.

Ja, der hadde de nok folk å plukke av til å ta inn nye par etter hvert. Men om det har vært så dårlig utvalg at de har endt med disse parene, så er jeg bekymret for om de har noen skikkelig troverdige nye par å komme med. 

I mitt hode er en datter på 20 ute av huset når disse velger å få første barn, og vil derfor ikke påvirke så veldig mye den nye familien. Dermed kan det være de klarer å starte egen familie tilnærmet fra "scratch" på tross av at han har barn fra før. 
Sånn sett er det vel mer "skummelt" at han kan ende opp med å ha barn og barnebarn på omtrent samme alder. Og hun som bare er i 30-årene kan ende opp som "bestemor" omtrent rett etter at hun har fått barn selv. 
Så, nei, optimal match er det jo ikke. 

Hele casten bærer vel litt preg av at  mange av deltagerne ikke har søkt på programmet, men at de antagelig har fått få søkere og heller forsøkt å få tak i folk de vet har vært med i "tilsvarende programmer" før. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (5 minutter siden):

Ja, der hadde de nok folk å plukke av til å ta inn nye par etter hvert. Men om det har vært så dårlig utvalg at de har endt med disse parene, så er jeg bekymret for om de har noen skikkelig troverdige nye par å komme med. 

I mitt hode er en datter på 20 ute av huset når disse velger å få første barn, og vil derfor ikke påvirke så veldig mye den nye familien. Dermed kan det være de klarer å starte egen familie tilnærmet fra "scratch" på tross av at han har barn fra før. 
Sånn sett er det vel mer "skummelt" at han kan ende opp med å ha barn og barnebarn på omtrent samme alder. Og hun som bare er i 30-årene kan ende opp som "bestemor" omtrent rett etter at hun har fått barn selv. 

Hele casten bærer vel litt preg av at  mange av deltagerne ikke har søkt på programmet, men at de antagelig har fått få søkere og heller forsøkt å få tak i folk de vet har vært med i "tilsvarende programmer" før. 

Ørjan hadde egentlig søkt på Farmen. Leste et sted.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Motelvibes said:

Ørjan hadde egentlig søkt på Farmen. Leste et sted.

Hahaha same, same!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den plastiske kirurgen til Ørjan burde sparkes. Man ser på arret under nesa at den er åpnet og på de gamle bildene av han ser man hvordan han så ut før. Uten den smale tuppen som er mindre enn resten av nesen...

Ellers er hele programmet ødelagt slik de har lagt opp til drama og intriger. Hadde jeg vært en av "ekspertene" hadde jeg følt at jeg var lurt. Hvis de ble lurt da... ellers, pengene snakker vel, så hvis de fikk godt betalt så fristet det vel å ta jobben. Men seriøst blir de jo ikke tatt etter disse matchene.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Susan Sto Helit skrev (20 minutter siden):

Er ikke så ille å ha barn og barnebarn på samme alder 🙂 Har barn som er tante/onkel fra fødselen av 🙂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Er ikke så ille å ha barn og barnebarn på samme alder 🙂 Har barn som er tante/onkel fra fødselen av 🙂

Nei, det kan sikkert være helt fint det. 

Men jeg kan forstå at det er skummelt for ei barnløs dame i 30-åra å skulle se for seg en fremtid der hun kan bli bestemor før hun fyller 40. 
Det er en ganske brå omstilling. 
Og de fleste 30-åringer ser jo på besteforeldre som skikkelig gamlinger. Når man kommer dit er livet over, liksom. 

Det er jo åpenbart ikke slik hun har sett for seg livet sitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (58 minutter siden):

Vil man se Paradise Hotel, slår man på Paradise Hotel. De undervurderer seerne denne gangen. 

😂 Altså … kjenner da fryktelig mange folk som ikke er «akademikere» som er virkelig jordnære, ekte, uten tatoveringer og baserer sine forhold på annet enn  «matchende tatoveringer»

Alvorlig talt så høres du litt klysete og høy på deg selv( og evnt den høye utdannelsen din;)) med sånne kommentarer.

Forøvrig er eg enig at hvis en vil se Paradise så setter en på Paradise. 👍

castingen i tidligere sesonger har vært med ekte.  

Motelvibes skrev (59 minutter siden):

Ja, det blir det. Mer jordnære mennesker som baserer forholdet på annet enn matchende tatoveringer….

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (5 minutter siden):

Nei, det kan sikkert være helt fint det. 

Men jeg kan forstå at det er skummelt for ei barnløs dame i 30-åra å skulle se for seg en fremtid der hun kan bli bestemor før hun fyller 40. 
Det er en ganske brå omstilling. 
Og de fleste 30-åringer ser jo på besteforeldre som skikkelig gamlinger. Når man kommer dit er livet over, liksom. 

Det er jo åpenbart ikke slik hun har sett for seg livet sitt. 

Ja det skjønner jeg godt, er uvanlig å bli bestemor i 30 årene (sånn jeg ble) 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Ja det skjønner jeg godt, er uvanlig å bli bestemor i 30 årene (sånn jeg ble) 🙂

Jeg har fortsatt mest trua på dem som varig par enn noen som helst av de andre. For i mitt hode er dette hinderet med at han har et voksent barn, noe som kan løses ved at hun aksepterer at ting ikke ble akkurat som hun hadde tenkt seg. 
Og jeg tenker det er lettere enn at noen skal vokse opp, endre personlighet, eller magisk bli tiltrukket av hverandre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Blåttvann said:

Den plastiske kirurgen til Ørjan burde sparkes. Man ser på arret under nesa at den er åpnet og på de gamle bildene av han ser man hvordan han så ut før. Uten den smale tuppen som er mindre enn resten av nesen...

Ellers er hele programmet ødelagt slik de har lagt opp til drama og intriger. Hadde jeg vært en av "ekspertene" hadde jeg følt at jeg var lurt. Hvis de ble lurt da... ellers, pengene snakker vel, så hvis de fikk godt betalt så fristet det vel å ta jobben. Men seriøst blir de jo ikke tatt etter disse matchene.

Hvor kan man se bilde av han før operasjonen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wenda skrev (4 timer siden):

Har elsket dette programmet, men når jeg så det var tidligere realitydeltakere med i år så har jeg enda ikke klart å se på det. 
Litt av sjarmen med programmet var jo at det var helt vanlige folk med som ikke nødvendigvis har hatt et behov for å komme på tv og som man ikke kjenner til fra før av

Sååå enig! Elendig casting her. Synes ekspertene har matchet dårlig, i det minste Cecilie og Ørjan... han ville absolutt ikke ha en diva-dame, og det er akkurat det han har fått. 
Hoppet kjapt av etter gårsdagens 2 episoder (så vel bare 1,5 for ble mye svitsjing), men dette var stusselige greier altså!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillakamilla skrev (6 timer siden):

Tviler sterkt på at Cecilie er der av seriøse grunner. Hun er hyret inn for drama effekten. Dersom ikke Ørjan også er med på skuespillet, syntes jeg synd på ham. 😬

Ørjan har jo vært med på flere TVNorge programmet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sju minutter før jeg bestemte meg for at dette dritet skal jeg ikke kaste bort et minutt til av livet mitt på. De forrige sesongene har vært bra, selv om det ikke har blitt så mange par så har det vært koselig og underholdende. Jeg har aldri sett Paradise, ex on the beach eller den type reality og har ikke tenkt til å begynne med det nå. Møl. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, Cecilie burde jo aldri fått bli med på dette her! Så med mindre det er ett avtalt spill og Ørjan er med på det, så fortjener han virkelig en unskylding fra produksjonen! Sånn som hun oppfører seg går jo bare ikke an!!!

Jeg har egentlig kunn troa på to av parene: Det paret med polsk bakgrunn, og det paret med den 20 år gamle datteren, hvis dama klarer å se forbi det at han har ett barn fra før. Isolert sett bør ikke ett barn på 20 år være så fryktelig inngripende.

Har elsket denne serien fordi det har vært ekte folk og følelser, nå er jeg redd det blir for mye drama og realety🙄

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gledet meg så til dette programmet, men etter å ha sett castingen er jeg skikkelig skuffet ! Isteden for å velge folk som vil være med på eksperimentet for å finne en potensiell mann/kone, har de valgt folk som er med på hva som helst bare de kommer på tv ..! Hva er vitsen med å caste sånne mennesker til et slikt type program ? Er skikkelig skuffet !

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Ørjan i utgangspunktet hadde søkt på Farmen. Ble i stedet kontaktet av produksjonen bak GVFB..

Så man kan jo spørre seg hvem som faktisk har søkt :knegg: 

Om deltakere flyr produksjonene i mellom, så er  det jo ikke rart at vi stadig ser "kjente". Håper det blir bedre enn jeg frykter :sjenert:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet mister verdi og troverdighet når det fremstår konstruert. Folk er ikke interessert i skuespill og falskhet men EKTE mennesker med EKTE følelser. Det vil alltid bli en interessant dynamikk mellom mennesker når det er ekte. Hva skjer med at alt skal være så dramatisk og konstruert for tiden? Det er ikke det folk vil ha i et slikt program!! Da ser man heller på EX on the beach eller noe i den duren der. Det er en grunn til at F.eks Love IRL ble så populært. Fordi det var så organisk ekte autentisk og sårbart. Det ser ut som noen av parene i årets sesong kan levere dette da. Men å ta med tidligere reality deltagere var skikkelig bommert av produsjonen, syntes jeg.

• Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...