Gå til innhold

Er Elixir Hydractil rich verdt pengene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har noen erfaringer eller formeninger om dette?❤️ Sliter med tørr og sensitiv hud, særlig nå på vinteren og vurderer å gå til innkjøp av denne.

Anonymkode: 4621f...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elixir er veldig bra etter min erfaring. Men ja, det ER dyrt. Har man derimot prøvd det meste anna uten hjelp, tenker jeg det er verdt det. 
 

Er ellers imponert over Cerave fra apoteket. Det er rimelig men veldig bra, både for tørr, sensitiv eller fet hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har mye silikon i seg som tetter porer og flere irriterende ingredienser som kan gi kviser. Du skal ha veldig tolerant hud for at den skal gå til deg.

Gitt den høye prisen er den ikke verdt pengene i mine øyne. Elixir er overpriset og selvom enkelte produkter har gode ingredienser så er det svært liten andel av innholdet som er disse gode ingrediensene, så da kan man få bedre produkter andre steder.

Anonymkode: 8bfb1...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB over her, kremen inneholder mange potensielt irriterende ingredienser dersom man har sensitiv hud. Du skriver ikke noe om hvilke kremer du evt. har forsøkt tidligere, men mange foretrekker jo f.eks. Decubal, Locobase og andre kremer fra apoteket. Noen kremer jeg selv har god erfaring med fra en periode jeg slet med ekstremt sensitiv hud, er disse:

Eucerin Ultrasensitive Soothing Care Dry Skin

Bioderma Sensibio Rich

Andre kremer du kan vurdere, er f.eks. 

Dr. Ceuracle Cica Regen 70 Cream

Maria Åkerberg Face Cream Sensitive

A-derma Biology Nutri ansiktskrem

Samtlige inneholder gode fuktighetsgivende og - bevarende samt beroligende, beskyttende og reparende ingredienser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter akkurat nå for tørr hud er no7 Hydraluminous serien. Kjøpte gel, nattkrem og Water consentrate. Må innrømme at jeg ikke er så inne i hvilke ingredienser som er bra og ikke, men de fungerer i hvert fall bra på min fuktfattige hud som ofte får tette porer av det meste. De er på kampanje flere steder nå ser jeg så det er mulig å teste ut for en litt billigere penge.

Jeg kjøpte no7 toner også, men der foretrekker jeg den jeg alltid har brukt fra Spotless, sammen med ansiktsvasken (også et rimelig merke). Dersom du ikke har problemer med tette porer vil nok derimot Spotless bli for hard mot huden. Lånte Cerave  av datteren min, også en god ansiktsvask som er litt mildere (har både den grønne og den blå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeloo skrev (2 minutter siden):

Mine favoritter akkurat nå for tørr hud er no7 Hydraluminous serien. Kjøpte gel, nattkrem og Water consentrate. Må innrømme at jeg ikke er så inne i hvilke ingredienser som er bra og ikke, men de fungerer i hvert fall bra på min fuktfattige hud som ofte får tette porer av det meste. De er på kampanje flere steder nå ser jeg så det er mulig å teste ut for en litt billigere penge.

Jeg kjøpte no7 toner også, men der foretrekker jeg den jeg alltid har brukt fra Spotless, sammen med ansiktsvasken (også et rimelig merke). Dersom du ikke har problemer med tette porer vil nok derimot Spotless bli for hard mot huden. Lånte Cerave  av datteren min, også en god ansiktsvask som er litt mildere (har både den grønne og den blå).

Mye bra ingredienser i Hydralumionusproduktene, med unntak av alkohol og parfyme som mange kan reagere på. Hvis de fungerer for deg, er det ingen grunn til å ikke bruke de :) Det er imidlertid forskjell på tørr hud - som mangler fett - og dehydrert/fuktfattig hud, som mangler fukt/vann, og Hydraluminous er best egnet for sistnevnte, selv om produsenten sier at serien er beregnet på tørr hud.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat denne kremen, men ja , føler ikke den gir så mye fuktighet som den bør til den prisen. Kommee ikke til å kjøpe igjen.. 

Anonymkode: e265d...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Roci said:

Mye bra ingredienser i Hydralumionusproduktene, med unntak av alkohol og parfyme som mange kan reagere på. Hvis de fungerer for deg, er det ingen grunn til å ikke bruke de :) Det er imidlertid forskjell på tørr hud - som mangler fett - og dehydrert/fuktfattig hud, som mangler fukt/vann, og Hydraluminous er best egnet for sistnevnte, selv om produsenten sier at serien er beregnet på tørr hud.  

Takk for info, reagerer heldigvis ikke, selv om alkohol sikkert ikke er bra. Det er det eneste som demper utbrudd når jeg får det. Får egentlig ikke kviser slik jeg fikk i ungdommen, men mye whiteheads om jeg ikke er nøye med å rense.

Det er definitivt fukt jeg trenger, er det antydning til fett (og sikkert kanskje silikon) så tetter porene mine seg med en gang. Jeg ser at jeg heller ikke bør bruke produkter med mattende effekt, virker som det heller ikke er bra for huden min. 

Anonymkode: 956bb...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for info, reagerer heldigvis ikke, selv om alkohol sikkert ikke er bra. Det er det eneste som demper utbrudd når jeg får det. Får egentlig ikke kviser slik jeg fikk i ungdommen, men mye whiteheads om jeg ikke er nøye med å rense.

Det er definitivt fukt jeg trenger, er det antydning til fett (og sikkert kanskje silikon) så tetter porene mine seg med en gang. Jeg ser at jeg heller ikke bør bruke produkter med mattende effekt, virker som det heller ikke er bra for huden min. 

Anonymkode: 956bb...fa2

Ja, det er så individuelt hva huden vår tolererer, så når man finner noe som fungerer, så synes jeg absolutt man skal holde seg til det! Da spiller det egentlig ingen rolle hva som generelt sett anbefales :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hydractil lite og synes den gir nok fukt til min fuktfattige hud, og samtidig er en av få fuktighetskremer som gjør det uten å forårsake kviser. Det er dyre produkter men sliter med å finne en tilsvarende billigere krem.

Anonymkode: 2e482...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bruker hydractil lite og synes den gir nok fukt til min fuktfattige hud, og samtidig er en av få fuktighetskremer som gjør det uten å forårsake kviser. Det er dyre produkter men sliter med å finne en tilsvarende billigere krem.

Anonymkode: 2e482...55a

Jeg prøvde hydrctil light, har fet hud fra før. Med hydractil light var huden min tørr og den ga ikke fukt i det hele tatt til meg hvertfall.

Anonymkode: 8bfb1...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg prøvde hydrctil light, har fet hud fra før. Med hydractil light var huden min tørr og den ga ikke fukt i det hele tatt til meg hvertfall.

Anonymkode: 8bfb1...c1b

Hm merkelig. Jeg har så fet hud at det ser ut som jeg har gnidd meg inn med olje om morgenen når jeg står opp, og synes den gir nok fukt med unntak av enkelte tørrere partier. Men man kan jo ha forskjellige opplevelser med et produkt selv om man har samme hudtype.

Anonymkode: 2e482...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en ganske problematisk hud oppigjennom ungdomsårene og tidlig voksen, og har prøvd uttallige av produkter, billige og dyre og ingenting har egentlig hjulpet meg noe særlig, til jeg fant priori sine produkter. De er ikke spesielt godt markedsført, og jeg fant ut av det da jeg googlet meg ihjel etter noe som kunne reparere hudbarrieren (hvis den er ødelagt, fører det til hvilket som helst hudproblem.) Dette er overraskende gode produkter, som er noe av de eneste som har roet ned og balansert min sensitive, tørre, men samtidige fete hud med tildels store porer i T-området og anlagt for kviser. Priori serien har rett og slett hjulpet på alle hudplagene jeg har hatt, og jeg har tidligere prøvd andre dyre merker som folk sverger til, blant annet dermalogica, elixir og ZO skin health seriene.

Kan varmt anbefale barrier restore complex, den er lett, gir masse fukt og føler meg superfresh etter å ha tatt den på og holder ekstremt godt på fuktigheten. HER finner du den. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A-derma fra apoteket sverges det til her i huset, både for små og store.

Jeg har kombinert/til tider ekstremt dehydrert hud med rosacea, og a-derma både roer og fukter. Holy grail her hjemme.

Anonymkode: 87303...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...