Gå til innhold

Hjelp! Baby med luftsmerter (?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har ei jente på fire måneder som bare blir verre og verre virker det som. Hun kan ha helt fine dager, mens andre er et sant helvete.

Det virker som hun får luft i magen og må rape, men hun gjør omtrent alt hun kan for å ikke gjøre det? Altså, hun spenner hele kroppen, til det punktet hvor beina står rett ut bakover (!) når hun blir holdt. Noen ganger virker det som hun får mer vondt når hun faktisk raper, men blir da bedre i ettertid. Noen ganger presser hun opp gulp. Ofte er hun helt desperat etter mat, men slipper puppen/flasken etter noen sug fordi hun har vondt. 

Hun legger fint på seg, mye fordi jeg og far bruker hele dagen på å bære henne rundt, sykle med beina, etc, og selv om jeg er uendelig takknemlig for det så betyr det også at vi ikke får hjelp. Helsestasjon, lege, privatlege og legevakt sier igrunnen bare at det er sånn det er å ha baby, men jeg føler at dette ikke er helt normalt. Hun skriker ut i smerte og holder på til hun omtrent svimer av fordi hun er utslitt. Virkelig grusomme skrik også, jeg får så vondt at jeg gråter med henne ofte. 

Føler at dette begynte rundt juletider, vi hadde ingen spesielle problemer med henne som nyfødt, så da kan det vel ikke være kolikk? Eller? Virker også merkelig at det skal være melkeallergi da hun kan ha dager hvor hun er avslappet og fin.

Har noen vært borti noe lignende? Har noen noen tips eller idéer? I dag har både mannen og jeg grått på skift mens den andre bærer fordi dette er helt jævlig.

På forhånd takk.

(vet ikke om det er av betydning, men kan se ut som hun har delte magemuskler uten at noen av legene har reagert på det) 

Anonymkode: 558f9...c50

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som at det kan være kolikk, det som hjalp på min lille var å gi litt sukkervann. Brukte og litt malt på tutten.

Anonymkode: 51efc...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars alle tre. Høres rart ut at dere ikke får bedre råd av helsepersonell. Et spedbarn skal ikke ha vondt i magen hele tiden. Stakkars!

Hvis hun får vondt i magen av morsmelk, så kan det hende at du burde slutte med kumelk produkter mens du ammer. Hvis hun har melkeprotein allergi vil du se en bedring en uke eller to etter at du har sluttet med melk. 

Jeg ville gått til en ny barnelege om jeg var dere.

God bedring ❤

Anonymkode: 61162...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff sånn hadde jenta mi det, men startet ikke før rundt 7-8 mnd alder. Var melkeproteinallergi … Luftsmerter, pustet mye med munnen og urolig om natten. Ble mye bedre etter vi la om til melkefritt 

Anonymkode: 6bc78...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

For meg høres det ut som at det kan være kolikk, det som hjalp på min lille var å gi litt sukkervann. Brukte og litt malt på tutten.

Anonymkode: 51efc...5b3

Tusen takk for svar! Kan det være kolikk selv når det virker som det er på det verste rundt 3-4 måneders alder? Virker som "alle" sier det er da det går over? 

Ga du sukkervann før eller etter mat? 

Anonymkode: 558f9...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Stakkars alle tre. Høres rart ut at dere ikke får bedre råd av helsepersonell. Et spedbarn skal ikke ha vondt i magen hele tiden. Stakkars!

Hvis hun får vondt i magen av morsmelk, så kan det hende at du burde slutte med kumelk produkter mens du ammer. Hvis hun har melkeprotein allergi vil du se en bedring en uke eller to etter at du har sluttet med melk. 

Jeg ville gått til en ny barnelege om jeg var dere.

God bedring ❤

Anonymkode: 61162...06d

Tusen takk for hyggelig melding! Ble nesten litt på gråten her, føler at alle sier at det bare er slik det er. Er også overrasket over tilbakemeldinger fra helsevesenet, de virker ikke interessert så lenge hun legger fint på seg. Som sagt er jeg jo kjempeglad for at hun gjør det, men det er mye fordi mannen og jeg sliter oss ut med å få i henne mat....

Vi vurderer å gå privat. Så langt har vi brukt Dr. Dropin som er rimelig, men kanskje vi må gå til Volvat eller noe. Dyrt, men kanskje vi blir tatt på alvor? 

Kan jo prøve å kutte ut melk, men vare rart dette ikke skjer hver dag om det var det. 

Tusen takk igjen ♥ 

Anonymkode: 558f9...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Huff sånn hadde jenta mi det, men startet ikke før rundt 7-8 mnd alder. Var melkeproteinallergi … Luftsmerter, pustet mye med munnen og urolig om natten. Ble mye bedre etter vi la om til melkefritt 

Anonymkode: 6bc78...d43

Tusen takk for svar ❤️ Slet hun hver dag/etter hvert måltid? Hun sover godt på natten så lenge vi bruker lang tid på å få henne til å rape i løpet av dagen. Hvis ikke vi er flinke der så er det rett og slett et h-! 

Anonymkode: 558f9...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk for hyggelig melding! Ble nesten litt på gråten her, føler at alle sier at det bare er slik det er. Er også overrasket over tilbakemeldinger fra helsevesenet, de virker ikke interessert så lenge hun legger fint på seg. Som sagt er jeg jo kjempeglad for at hun gjør det, men det er mye fordi mannen og jeg sliter oss ut med å få i henne mat....

Vi vurderer å gå privat. Så langt har vi brukt Dr. Dropin som er rimelig, men kanskje vi må gå til Volvat eller noe. Dyrt, men kanskje vi blir tatt på alvor? 

Kan jo prøve å kutte ut melk, men vare rart dette ikke skjer hver dag om det var det. 

Tusen takk igjen ♥ 

Anonymkode: 558f9...c50

Jeg ville stolt på magefølelsen og fått hjelp privat om dere har råd til det. En baby skal ikke ha det vondt hver dag. 

Vet ikke alt om melkeproteinallergi, men det kan hende du spiser/drikker mindre kumelk enkelte dager og da blir hun litt bedre? 

Ville uansett fått det bekreftet av barnelege.

Håper dere finner ut av det. Dere er veldig gode foreldre ❤️

Anonymkode: 61162...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere gir d-vitamindråper ville jeg prøvd en uke uten det. Mange babyer som får veldig vondt i magen av de dråpene dessverre 

Anonymkode: 20435...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar! Kan det være kolikk selv når det virker som det er på det verste rundt 3-4 måneders alder? Virker som "alle" sier det er da det går over? 

Ga du sukkervann før eller etter mat? 

Anonymkode: 558f9...c50

Kolikk er jo bare et begrep som man egentlig ikke vet hva er. Så jeg ville rådet deg til å undersøke det mer i dybden hvis det er slik at det er mye plager :) 

Anonymkode: a4ce2...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar ❤️ Slet hun hver dag/etter hvert måltid? Hun sover godt på natten så lenge vi bruker lang tid på å få henne til å rape i løpet av dagen. Hvis ikke vi er flinke der så er det rett og slett et h-! 

Anonymkode: 558f9...c50

Nei, gjorde ikke det. Men det tok seg opp etterhvert fordi vi ikke forstod at det var allergi (hun hadde jo ikke så mye plager, trodde vi)… prøvd minifom? Å kutt ut d vitamin dråper om du gir det, mange som reagerer på det.. minifom og sukkervann var effektivt her! 

Anonymkode: 6bc78...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ammete? Jeg merker STOR forskjell fra før og etter jeg begynte å drikke ammete morgen og kveld. Det fjerner ALL luft hos meg og hun sliter plutselig ikke med luft i fet hele tatt. Prompene kommer som perler på en snor. Det smaker høgg, men jeg hadde vurdert det. Kjøper på life el. Liknende

Anonymkode: 83abe...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...