Gå til innhold

Bli sammen med en kriminell

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lang dom har han fått pga narkotika? Og hvor lang for volden?

Anonymkode: 99bba...946

12 måneder fikk han for volden og narkotika. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det hadde jeg ikke i dette tilfellet😨 Hvor gamle er dere? Tenk om det etter hvert kommer små barn inn i bildet? Hadde aldri tatt sjangsen altså🥺

Anonymkode: c7039...62f

Han er midt i 20 årene, jeg litt over 30.

Skrevet

Tenker jeg hadde gitt han en sjanse hvis han ikke hadde voldtatt, drept eller vært pedofil. Ellers Neitakk uansett hvor snill og hyggelig han fremstår.

Skrevet
Queen94 skrev (1 minutt siden):

Tenker jeg hadde gitt han en sjanse hvis han ikke hadde voldtatt, drept eller vært pedofil. Ellers Neitakk uansett hvor snill og hyggelig han fremstår.

Nei han har ikke gjort noe av det.

Skrevet

Min ex hadde en kriminell bakgrunn. Der var det snakk om narkotika oppbevaring, selging og stjeling. Han fortalte dette på vår første date. 
Jeg ga han en sjanse siden han sa at dette var fortid. 
Fra dating fasen til den dagen vi ble sammen snudde det med en gang. Viste seg at han fortsatte med de kriminelle handlingene. Kom meg til helvete vekk fra han med en gang. 

Nå sier jeg ikke at han du har i kikkerten er slik som han, men du skal være jævelig observant! 

Anonymkode: 076bc...31f

Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

Nei han har ikke gjort noe av det.

Da hadde jeg gitt han en sjanse ja

Skrevet

Alle kriminelle sier at de vil endre seg men de gjør det ikke. Du kaster bort livet ditt om du blir sammen med en sånn mann, og du kommer emosjonelt ødelagt ut av det som hindrer deg i å få nye gode relasjoner med menn.

Du føler nok at han er anderledes enn de andre, at han virkelig mener det og kommer til å endre seg. Det tror man alltid, for kriminelle er som oftest mennesker som er svært gode på å manipulere og lyve og overbevise andre.

Brukte selv mange år av livet på en kriminell, på to kriminelle faktisk. Ene havnet i fengsel og jeg ventet et år og det første som skjedde når han kom ut var feiring med gutta og utroskap, andre levde et kriminelt liv som påvirket forholdet og hverdagen vår fordi han plutselig kunne bli borte, holdt ikke avtaler, var ofte stressa når han var på besøk og tekstet mer med kompisene sine enn å være med meg, dro plutselig oosv.Vi kranglet ofte og han lovte å slutte men det skjedde aldri,jeg var dum som trodde han men han var så overbevisende og visste virkelig hvordan å få meg til å føle meg spesiell og verdsatt de gangene han slo til på stortromma og gjorde fine ting for meg.

Han gjemte noe i leiligheten min som jeg ikke visste om, en dag kom politiet. Jeg ble dømt til fengsel fordi jeg ikke ble trodd på at jeg ikke visste om det.... Vi skulle fortsette forholdet på betingelse at han skulle kutte kontakt med de kriminelle vennene sine, jeg trodde at nå måtte han virkelig mene alvor fordi han påstod hvor dårlig samvittighet ham hadde over at jeg fikk konsekvenser for det han gjorde. Men nei... År senere "skulle bare" han hele tiden, måtte bare en gang til for å få penger til det og det, skulle bare litt til for å ha nok penger til å leve på en stund og guuud så fint vi skulle få det sammen i eventyret hans. Det tok aldri slutt, løgnene, kriminaliteten og utroskapen. Sånne menn er notorisk utro, det er en del av livsstilen du bare må godta. Mange er voldelige også pga de må ruse seg for å klare å ikke være redd for politiet osv

Vil du ødelegge livet ditt?

Deler ikke dette bare pga mine enkeltstående erfaringer, men ALLE damer jeg kjenner og har blitt kjent med som har vært med kriminelle menn har blitt bedratt og holdt for narr og manipulert. Jeg kjenner mange kriminelle og mange damer som har vært med kriminelle og mennene endrer seg aldri.

Anonymkode: 917d9...650

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle kriminelle sier at de vil endre seg men de gjør det ikke. Du kaster bort livet ditt om du blir sammen med en sånn mann, og du kommer emosjonelt ødelagt ut av det som hindrer deg i å få nye gode relasjoner med menn.

Du føler nok at han er anderledes enn de andre, at han virkelig mener det og kommer til å endre seg. Det tror man alltid, for kriminelle er som oftest mennesker som er svært gode på å manipulere og lyve og overbevise andre.

Brukte selv mange år av livet på en kriminell, på to kriminelle faktisk. Ene havnet i fengsel og jeg ventet et år og det første som skjedde når han kom ut var feiring med gutta og utroskap, andre levde et kriminelt liv som påvirket forholdet og hverdagen vår fordi han plutselig kunne bli borte, holdt ikke avtaler, var ofte stressa når han var på besøk og tekstet mer med kompisene sine enn å være med meg, dro plutselig oosv.Vi kranglet ofte og han lovte å slutte men det skjedde aldri,jeg var dum som trodde han men han var så overbevisende og visste virkelig hvordan å få meg til å føle meg spesiell og verdsatt de gangene han slo til på stortromma og gjorde fine ting for meg.

Han gjemte noe i leiligheten min som jeg ikke visste om, en dag kom politiet. Jeg ble dømt til fengsel fordi jeg ikke ble trodd på at jeg ikke visste om det.... Vi skulle fortsette forholdet på betingelse at han skulle kutte kontakt med de kriminelle vennene sine, jeg trodde at nå måtte han virkelig mene alvor fordi han påstod hvor dårlig samvittighet ham hadde over at jeg fikk konsekvenser for det han gjorde. Men nei... År senere "skulle bare" han hele tiden, måtte bare en gang til for å få penger til det og det, skulle bare litt til for å ha nok penger til å leve på en stund og guuud så fint vi skulle få det sammen i eventyret hans. Det tok aldri slutt, løgnene, kriminaliteten og utroskapen. Sånne menn er notorisk utro, det er en del av livsstilen du bare må godta. Mange er voldelige også pga de må ruse seg for å klare å ikke være redd for politiet osv

Deler ikke dette bare pga mine enkeltstående erfaringer, men ALLE damer jeg kjenner og har blitt kjent med som har vært med kriminelle menn har blitt bedratt og holdt for narr og manipulert. Jeg kjenner mange kriminelle og mange damer som har vært med kriminelle og mennene endrer seg aldri.

Takk for svar. Det at det skal gjemmes noe i boligen min, og at jeg skal bli straffet for det og måtte i fengsel er noe av det jeg frykter aller mest. Fikk du streng straff? Jobber i helsevesenet så det hadde ødelagt alt for meg. Er sikkert naiv når jeg tror han vil endre seg nå. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Det at det skal gjemmes noe i boligen min, og at jeg skal bli straffet for det og måtte i fengsel er noe av det jeg frykter aller mest. Fikk du streng straff? Jobber i helsevesenet så det hadde ødelagt alt for meg. Er sikkert naiv når jeg tror han vil endre seg nå. 

Jeg fikk streng straff og det har fått store konsekvenser for fremtidig arbeidsmuligheter. Det er flere land jeg aldri vil slippe inn i heller.. Utrolig nok er ikke det det som var værst med det, men politiet på døren, funn, arrest, rettsak, bli behandlet som en kriminell, fengsel og ikke minst sviket var værst. Det kostet meg mange år i terapi etterpå... Tror aldri jeg kommer til å klare å stole på noen igjen

Skrevet

Hva ellers i livet har han gjort da? Hvis han f eks har en krevende utdanning eller har klart å holde på en jobb i noen år og fått lønnsheving, så er det vel tegn på at han kan få til ting. Har kan kort lunte? Og hva slags "mindset" har han? Kriminell tankegang hvis han alltid ser etter "snarveier" og tror at regler ikke gjelder ham, styr i så fall unna.

Anonymkode: 8ce59...9b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjenner meg så igjen i det du skriver! 

Du blir manipulert trill rundt og de lover alltid at livet skal bli så flott, og dere skal få det så fint sammen. Dessverre så er det ikke det som skjer. Du blir manipulert og  lyvet til rett opp i trynet! 
Du skal være kjempe forsiktig der! 

Anonymkode: 076bc...31f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde dere gjort det? Han er en utrolig fin person, han har gjort feil, men føler han ønsker endre på det. Han sier det at han bil leve et rolig, vanlig liv. Han har hatt en tøff oppvekst, og vært gjennom mye. 

Jeg liker han veldig godt, og vi har det veldig fint når vi er sammen. Han er veldig åpen med meg, og tar vare på meg når vi er sammen.

Hva ville dere her inne gjort? 

Anonymkode: bf0fd...c5c

Aldri,aldri,aldri ha omgang med,være i samme krets ha noenting å gjøre med kriminelle. Ikke på noen måte. Gjør du det så får du problemer på et eller annet vis en eller annen gang. Plutselig så vet du noe eller har hørt noe du ikke bør vite eller høre. Det er mer enn nok i noen kriminelle miljø. Med kriminelle følger økonomiske problemer,vold og et ustabilt liv på alle måter. Styr unna. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er et veldig dårlig tegn at han fortsatt har kontakt med det gamle miljøet. Det viser etter min mening liten reell evne/ønske om endring. Hvis man har et rusproblem er det omtrent umulig å holde seg ren om man omgås folk som bruker og selger dop.

Det er også et dårlig tegn at han ønsker å omgås folk som er kriminelle. Om han selv ikke er det nå, så synes han tydeligvis ikke at det er galt å være kriminell. I sånne miljø er det mye drit som skjer. Dette er omgangskretsen hans. Hvem vet hva du  kan rote deg borti da.

Han er også dømt for vold. Det er "lenge siden". Du kan jo ikke vite det sikkert, men det er en del uheldige personlighetstrekk som kan kobles til folk som ruser seg, selger dop og er voldelige. Disse går ikje nødvendigvis over når han tilsynelatende har slutta. I tillegg nevnes Du bør ikke la deg overrraske for mye om han er:

Impulsiv på en usunn måte - gjør ting uten å tenke nøye over dem.

Har vansker med å utsette behov (eksempel: vet han burde avslutte fesren fordi han har en avtale om å møte deg, men der og sa frister det mer å drikke videre der og da, så han gjør det.)

Kjeder seg lett - søker spenning (lett å ta dårlige valg da)

Kan ha et avslappet forhold til sannheten og lav respekt for regler og normer. Kan være vant til å lyve. Det er ikke sikkert du kan forvente at han er ærlig mot deg.

I noen kriminelle miljø mener man at vild er ok når man skal "forsvare" en kompis. Å "forsvare" en konpis kan betyv å "forsvare" en kompis sammen med 8 andre kompiser mot en enkeltperson som sa et eller annet "provoserende" eller så rart på kompisen.

Kan ha problemer med å ta selvkritikk. Det er alltid noen andres feil når de gjør noe galt. Det er liksom aldri et et resultat av valg de har tatt. 

I tillegg nevner du at han hadde en vabsjekig barndom. Det kan kanskje forklare noen av de dårlige valgene han har tatt, og på samme måte kan de gi ham en dårligere ballast til å være i sunne parforhold. 

Det kan jo være at han ikke er slik. Jeg ville ikke tatt sjansen på det. Jeg snakker av erfaring. Var sammen med en med veldig lik historie. Bare at han glemte å fortelle meg hele greia og at han ikke hadde slutta med noe av det. 

Anonymkode: 05c33...6c6

Skrevet (endret)

Men atte....  "Fortid er jo fortid", her på KG! :klo:  "Let bygones be bygones, Nsuch..." 

Fortid sier ikke noe om nåtid. Det er iaf. det som sies her på KG, oftetestest :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet
Anonym-bruker skrev (3 timer siden):

12 måneder fikk han for volden og narkotika. 

Da var det han gjorde så alvorlig at jeg ikke hadde villet ha noe med ham.

Dessuten, så lenge han ikke har brutt med narkomiljøet har han ikke endret seg. Ingen av de som har brukt og/eller dealet greier å komme seg ut av det om de fortsetter å henge i samme miljøet.

Ønsker du å få ødelagt livet ditt - fortsett med ham. Han er ikke oppriktig med deg så lenge han fortsetter i samme miljøet.

Og selv om han kuttet ut de han henger med, så vil du alltid vite at han er i stand til å utføre ganske så alvorlig vold. Som bagatelliseres av ham selv med å si at han er ute av alt... selv om han henger med dopmiljøet.

Redd deg selv!

Anonymkode: 8b70d...582

• Liker 2
Skrevet

Vold er utelukket. Aldri i livet.

Men jeg personlig ser ikke på narkotikavirksomhet som noe kriminelt. Det er staten som er kriminell som nekter folk bestemmelsesrett over egen kropp.

Anonymkode: 9ea10...3e6

Skrevet

Aldri igjen! Eksen min hadde sittet inne i ca 1 år for import og salg av narkotika. Fortalte det ganske tidlig. Han hadde i følge seg selv kun brukt hasj selv, sluttet med alt og aldri vært voldelig på noen som helst måte. Tenkte at alle fortjener en ny sjanse, om man virkelig vil endre seg og det virket jo virkelig som han ville det. 

Viste seg at han ikke hadde sluttet med noen ting, at han brukte alt på fest så lenge det ikke var sprøyter og at det bare var flaks han ikke hadde sittet inne for vold også. Han hadde også hatt en vanskelig barndom han ikke fortalte om til å begynne med. Forholdet var preget av både psykisk og fysisk vold. 

Skrevet

Aldri aldri aldri!!! Jeg ble sammen med en med lignende historie som deg. ALT forandret seg i løpet av det første året vi var sammen. Han ruset seg masse og utsatte meg  for psykisk og fysisk vold, selvom han virket som verdens snilleste fyr i starten. Han stjal også over 60.000kr av meg  (lån som ikke ble tilbakebetalt) Etter mange tunge år hvor jeg blant annet forsøkte å ta livet mitt for å komme meg unna han, klarte jeg endelig å komme meg ut av forholdet. (Etter dette stalket og forfulgte han meg i 2 år, over 100 brudd på besøksforbudet i løpet av det første året)

Det hele endte med en stor rettssak og han sitter nå i fengsel for vold mot meg. Det viser seg at han også har vært voldelig og stalket en annen eks før meg. 

kom deg unna!! Ta deg selv på alvor! 

Anonymkode: b0be8...17c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...