Gå til innhold

kan du vise noe du har strikket eller heklet til hjemmet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe interiørgreier ; pute, pledd,kurver o.l.? Var det mye arbeid? Hvilke farger?

Anonymkode: e4e38...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strikket både puter, pledd og sitteunderlag. Har strikket i ulike farger. Det kam være mye arbeid eller litearbeid, avhengig av størrelse på produktet, mønster, pinnetykkelse og  garnvalg.

Et enkelt sitteunderlag i f.eks. dobbel tråd Vams på tykke pinner som skal toves, går fort og greit. Et stort sengeteppe med avansert flettemønster på tynne pinner tar veldig lang tid.

Anonymkode: cef6e...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har strikket både puter, pledd og sitteunderlag. Har strikket i ulike farger. Det kam være mye arbeid eller litearbeid, avhengig av størrelse på produktet, mønster, pinnetykkelse og  garnvalg.

Et enkelt sitteunderlag i f.eks. dobbel tråd Vams på tykke pinner som skal toves, går fort og greit. Et stort sengeteppe med avansert flettemønster på tynne pinner tar veldig lang tid.

Anonymkode: cef6e...d45

ok, takk for svar. Vurderer hekle et sikksakkpledd, men aner ikke hvilket garn...vil ha ull. ts

Anonymkode: e4e38...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ok, takk for svar. Vurderer hekle et sikksakkpledd, men aner ikke hvilket garn...vil ha ull. ts

Anonymkode: e4e38...c03

Hvor stort skal pleddet være? Det er utrolig mange fine garn du kan hekle i, spesielt om pleddet skal være lite, f.eks. babypledd. Om du skal hekle et stort pledd, er det viktig at garnet er lett og luftig slik at pleddet ikke blir for tungt. Du kan f.eks. bruke Finull fra Rauma. 

Jeg ville ruslet en tur til garnbutikken og kikket der. Kjenn på kvalitetene og se på fargene. Det er helt sikkert flere muligheter.

Anonymkode: cef6e...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor stort skal pleddet være? Det er utrolig mange fine garn du kan hekle i, spesielt om pleddet skal være lite, f.eks. babypledd. Om du skal hekle et stort pledd, er det viktig at garnet er lett og luftig slik at pleddet ikke blir for tungt. Du kan f.eks. bruke Finull fra Rauma. 

Jeg ville ruslet en tur til garnbutikken og kikket der. Kjenn på kvalitetene og se på fargene. Det er helt sikkert flere muligheter.

Anonymkode: cef6e...d45

Takk for gode råd. Kanskje jeg skal prøve et babypledd først. Kikket litt på nettet, kanskje garnet Lille Lerke? Ts

Anonymkode: e4e38...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...