AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #61 Del Skrevet 11. februar 2023 Blåttvann skrev (1 time siden): Igjen, dette var ett eksempel på en kvinne jeg mener ser best ut uten sminke. Og som jeg sier så omgås jeg også folk og ser når de har sminke på hele huden, spesielt om det er brukt flere produkter. Og jeg synes det er penere med ujevnheter enn sminke. Tror du ikke det synes når du bruker concealer, foundation, contour, rouge, brynspenn, eyeliner, mascara og diverse? Uansett om det gjøres naturlig så synes det jo. Det synes, men ikke i den grad du beskriver det. Og det er mye penere enn å gå uten hudsminke, for de fleste. Særlig oss på ca 40 som har litt blodkar, mulig pigmentflekker og synlige porer, etterhvert. Anonymkode: 4f2ff...847 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 11. februar 2023 #62 Del Skrevet 11. februar 2023 Ingenting til hverdags. Før var det sminke hver dag, nå er jeg komfortabel med ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. februar 2023 #63 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det synes, men ikke i den grad du beskriver det. Og det er mye penere enn å gå uten hudsminke, for de fleste. Særlig oss på ca 40 som har litt blodkar, mulig pigmentflekker og synlige porer, etterhvert. Anonymkode: 4f2ff...847 Jeg synes det er veldig synlig jo og jeg synes ikke det er penere å se sminke enn blodkar, ujevnheter, kviser, osv. Jeg ser på sminke slik du ser på sprengte blodkar, altså legger vi merke til ulike ting i ulik grad. Der du reagerer på det naturlige reagerer jeg på det unaturlige. Synes det er direkte synd at det har blitt slik at vi liker sminke bedre enn naturlig hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 11. februar 2023 #64 Del Skrevet 11. februar 2023 Bruker vanligvis ikke hudsminke, men siden jeg har helt lyse vipper og bryn, sminker jeg disse daglig. Kan også bruke leppestift og øyenskygge til hverdags, men bruker ikke det like ofte. Hverdagssminke for meg er brun mascara, brynfarge i rødbrunt ( gjerne en kombinasjon av permanent farge + brynskygge) og brun eller gylden eyeliner under øynene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #65 Del Skrevet 12. februar 2023 Blåttvann skrev (12 timer siden): Jeg synes det er veldig synlig jo og jeg synes ikke det er penere å se sminke enn blodkar, ujevnheter, kviser, osv. Jeg ser på sminke slik du ser på sprengte blodkar, altså legger vi merke til ulike ting i ulik grad. Der du reagerer på det naturlige reagerer jeg på det unaturlige. Synes det er direkte synd at det har blitt slik at vi liker sminke bedre enn naturlig hud. Og det får du mene. Men da forstår jeg ikke hvorfor du er aktiv i en sminketråd? Det blir som om jeg skulle gått inn på graviditetsforumet og skrevet om at jeg ikke ønsker barn. Det er kun forstyrrende for den gode diskusjonen. Anonymkode: 4f2ff...847 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #66 Del Skrevet 12. februar 2023 Kun bryn og maskara. Så lite gjør enorm forskjell. Anonymkode: e31c8...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #67 Del Skrevet 12. februar 2023 Hjemme i permisjon nå. Bruker fundation og mascara som et minimum. Har jeg avtaler, skal på kortere reiser eller lignende, blir det gjerne lett contouring, øyenskygge og blush i tillegg. Ikke noe voldsomt, prøver å sminke meg så «usynlig» som mulig. Men har ennå mye å lære 🙈 Anonymkode: 22781...c22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 12. februar 2023 #68 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 17.00): Hva slags sminkeprodukter bruker du hver dag ? Personlig bruker jeg alltid mascara, concealer, veldig tynn foundation for å gjøre huden min mer lik farge overalt, og ofte litt blush Hva med deg ? Sminker du deg hver dag, og hvor mye, hva slags sminkeprodukter? Anonymkode: eb2ce...413 Jeg bruker ingenting.. og funker fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 12. februar 2023 #69 Del Skrevet 12. februar 2023 Ingenting til hverdags. Om jeg pynter meg. Mascara og lipgloss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #70 Del Skrevet 12. februar 2023 BB-cream, mascara og eyliner. Anonymkode: c3b0c...e45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12. februar 2023 #71 Del Skrevet 12. februar 2023 (endret) Ofte bruker jeg ingenting, bare vanlig dagkrem eller fuktighetskrem. Noen ganger tar jeg på dd cream (er det det det heter?) og litt blush i kinnene Bruker lebepomade og noen ganger med litt farge Endret 12. februar 2023 av exictence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunaia Skrevet 12. februar 2023 #72 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg er 40++ og har ganske fin hud enda (synes jeg selv🤭). Jeg bruker selvbruning året rundt, så jeg bruker bare primer, ikke foundation og concealer. Jeg bruker en blush og litt highlighter. Mascara og lipgloss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #73 Del Skrevet 12. februar 2023 Sola de skrev (3 timer siden): Ingenting til hverdags. Om jeg pynter meg. Mascara og lipgloss. Ja... for spørsmålet i topic'en var? Anonymkode: 06f0c...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 12. februar 2023 #74 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja... for spørsmålet i topic'en var? Anonymkode: 06f0c...ac3 Så hyggelig du er som er for feig til å skrive under brukernavn. Som flere andre har svart, svarte jeg og at jeg ikke bruker noe til hverdags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. februar 2023 #75 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kun bryn og maskara. Så lite gjør enorm forskjell. Anonymkode: e31c8...03f Ja, enig i dette. For personer med helt lyse vipper og bryn slik som for meg, gjør det mye. Uten sminke ser det nærmest ut som jeg mangler vipper og bryn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #76 Del Skrevet 12. februar 2023 Perelandra skrev (1 minutt siden): Ja, enig i dette. For personer med helt lyse vipper og bryn slik som for meg, gjør det mye. Uten sminke ser det nærmest ut som jeg mangler vipper og bryn. Veldig sant. Jeg foretrekker fullt ansikt, også til hverdags. Men under pandemien, når jeg plutselig måtte inn i et møte og fortsatt var usminket, så skrev jeg alltid "to min", og fikset bryn + mascara, og så concealer under øyne som tredje pri. Anonymkode: 4f2ff...847 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #77 Del Skrevet 12. februar 2023 Sola de skrev (7 minutter siden): Så hyggelig du er som er for feig til å skrive under brukernavn. Som flere andre har svart, svarte jeg og at jeg ikke bruker noe til hverdags. Poenget er vel at det å gå inn i en tråd som heter "hva slags hverdagssminke bruker du", og skrive "jeg bruker ikke sminke". Er like verdifullt som å gå inn i en tråd om graviditet og skrive "jeg er ikke gravid", eller en tråd som omhandler kjernetemperatur kylling og skrive "jeg spiser ikke kjøtt". Anonymkode: 4f2ff...847 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 12. februar 2023 #78 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Poenget er vel at det å gå inn i en tråd som heter "hva slags hverdagssminke bruker du", og skrive "jeg bruker ikke sminke". Er like verdifullt som å gå inn i en tråd om graviditet og skrive "jeg er ikke gravid", eller en tråd som omhandler kjernetemperatur kylling og skrive "jeg spiser ikke kjøtt". Anonymkode: 4f2ff...847 Finn noen andre å kverulere med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #79 Del Skrevet 12. februar 2023 Sola de skrev (1 minutt siden): Finn noen andre å kverulere med. Det var ikke jeg som "angrep" deg. Mitt svar er helt saklig, med argumenter. Hvorfor mener du typen svar jeg gir eksempler på har verdi i disse trådene? Grunnen til at jeg løfter problemstillingen er at det forsøpler ganske mye her inne, i stedet for at man holder seg til tråder der man har et bidrag til debatten. Anonymkode: 4f2ff...847 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #80 Del Skrevet 13. februar 2023 Ofte litt maskara, kanskje noe concealer Anonymkode: eb2ce...413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå