Gå til innhold

Hva slags hverdagsminke bruker du ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vippeextensions så bruker kun dagkrem, bruker av og til øyenbrynblyant. 
Før kjørte jeg på med full sminke, men føler meg ukomfortable med det nå.

Anonymkode: 456b8...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker mascara, concealer, tynn foundation på nesen og rundt, men dekker ikke fjeset mitt helt. Ofte litt  blush :)

Endret av CatPerson123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 7.2.2023 den 19.36):

Dette var da ikke mye? 😅🤷‍♀️

Hadde selv brukt kanskje 10 min på det.

Basen blir jo helt naturlig med de produktene, bortsett fra om msn velger en knall farge på leppene. 

Ser det ikke ut som man har på seg lag på lag med sminke? 

Anonymkode: 7ec8b...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (På 7.2.2023 den 13.32):

På et rent og vasket ansiktet: 

image.png.fd3a5d6aea42d4ef71c63af564636cef.pngimage.png.b3ce5a6bb265c368938a3e83dab78c88.pngimage.png.e83d710eb27af64c25d9bf177514c183.png

image.png.8796344189ea4b59422db46839583d71.pngimage.png.7de04450f638152f73ccaaa5702e5756.pngimage.png.dff3ecc83e0c5fc6c98b4f35b8de2cd1.png

image.png.7d7e7e7aee30d0b17b3854948794060e.pngimage.png.a5689356c3c64de8dc53eee58a282c7a.pngimage.png

image.png.454cbc673a89888b83ae07f86d73b8c5.pngimage.png.f38ed9fde8924a3ccaab0a7237fea4b9.png image.png

image.png.e950d8b849a6b573c5dd02a8dfea4359.png

  • Chanel - Les Beiges Eau de Teint (veldig lett foundation som gir litt glød)
  • Chanel - Les Beiges Fluide Enlumineur Belle Mine (flytende highlighter)
  • Urban Decay - Eyeshadow Primer Potion (og øyensminken sitter som støpt på mine oljete øyelokk)
  • Chanel - Stylo Sourcils (øyenbryns"blyant" for å fylle opp og ut og inn øyenbrynssyndene fra tidlig 2000-tall)
  • Chanel - La Palette Sourcils (øyenbrynspudder for å gi det hele et noenlunde naturlig resultat)
  • Chanel - Le Gel Sourcils (øyenbrynsgele slik at alt holder seg på plass i løpet av dagen)
  • Chanel - Le Crayon Yeux (kajal som jeg bruker som eyeliner og duser ut)
  • NARS - High-Pigment Longwear Eyeliner (kajal for nedre vippekant)
  • L'Oreal - Perfect Slim Eyeliner (den beste (og billigste) eyelineren jeg vet om når arbeidet skal være raskt og presist)
  • Armani - Black Ecstasy Mascara (får så fine og lange øyevipper atte. Rene dådyrblikket)
  • Bobbi Brown - Pot Rouge (veksler mellom denne og Laura Mercier, alt etter hva jeg finner først i sminkepungen)
  • Laura Mercier - Tinted Moisturizer Blush (får så fine og røde kinn. Som om jeg har vært ute og gått en tur i frisk luft)
  • Chanel - Le Crayon a levres (for å få litt farge på mine ellers heller bleke lepper. Utifra humøret blir det enten den på bildet - 224 Harmonie - eller denne: 154 - Experimenteimage.thumb.png.293fc914e9ba7001a2e424386b683995.png

 

Mye snadder her. Den foundationen fra Chanel er heaven 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke sminke meg hver dag. Men hvis jeg har tid tar jeg på en naturlig foundation fra Chanel, colour corrector og concealer til de søkkene under øynene, litt blush og en lip tint. Til spesielle begivenheter kjøres det full face men da er lista så lang at jeg orker ikke ramse opp. Trenger all hjelp jeg kan få. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker alltid concealer og blush. I tillegg mascara, øyenskygge og pudder hvis jeg har tid. Leppestift til fest.

Anonymkode: 27139...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser det ikke ut som man har på seg lag på lag med sminke? 

Anonymkode: 7ec8b...717

Lag på lag? 

Nevnte hun ikke ett enkelt lettdekkende baseprodukt? 
 

Les beiges til Chanel er såvidt jeg erindrer veldig lettdekkende. 
 

Man legger ikke blush, highlighter eller lipglossen over hele ansiktet :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Lag på lag? 

Nevnte hun ikke ett enkelt lettdekkende baseprodukt? 
 

Les beiges til Chanel er såvidt jeg erindrer veldig lettdekkende. 
 

Man legger ikke blush, highlighter eller lipglossen over hele ansiktet :P 

Siterte feil! 😅 

Anonymkode: 7ec8b...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 7.2.2023 den 19.36):

Dette var da ikke mye? 😅🤷‍♀️

Hadde selv brukt kanskje 10 min på det.

Basen blir jo helt naturlig med de produktene, bortsett fra om msn velger en knall farge på leppene. 

Det brukeren nevner er mer enn jeg bruker på fest. 😬😅

Synes det er så fælt at unge mennesker dekker til den fine huden sin med produkter. Jeg forstår ikke hvorfor. Og jo eldre man blir jo verre ser det ut, når sminken fremhever linjer og rynker. Greit å ta bittelitt concealer på steder der man er rød f.eks., men å dekke hele huden med sminke? Nope.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (12 minutter siden):

Det brukeren nevner er mer enn jeg bruker på fest. 😬😅

Synes det er så fælt at unge mennesker dekker til den fine huden sin med produkter. Jeg forstår ikke hvorfor. Og jo eldre man blir jo verre ser det ut, når sminken fremhever linjer og rynker. Greit å ta bittelitt concealer på steder der man er rød f.eks., men å dekke hele huden med sminke? Nope.

Nei, men da lar DU være med det.

Jeg er 42 år snart, og sminker meg fortsatt. Kommer til å gjøre det om jeg skulle bli 90 år og, og jeg gir blaffen i om noen andre velger noe annet. 
 

Du skjønner vel at det finnes et hav av produktutvalg og dekningsgrader? Det er nok mye sminke der ute du ikke ser. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hverdagssminke består av:

Armani luminous silk foundation. Dekker godt,  men gir allikevel et naturlig resultat.

Sisley concealer under øynene.

Anastasia brow wiz til øyebrynene.

Mac fluidline i brun som eyeliner. 
Maybelline hvit kajal til vippekanten nede.

Maybelline the rocket mascara.

Tom Ford solpudder og highlighter.

NARS orgasm rouge stick. 
Guerlaine kiss kiss leppestift. 

 

Anonymkode: 9d05f...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 9.02):

Loreal tinted serum og litt mascara. Noen ganger brynspenn 

Anonymkode: b0330...852

Tinted serum har ikke jeg hørt om før.. funker det bra?

Anonymkode: 3c820...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Nei, men da lar DU være med det.

Jeg er 42 år snart, og sminker meg fortsatt. Kommer til å gjøre det om jeg skulle bli 90 år og, og jeg gir blaffen i om noen andre velger noe annet. 
 

Du skjønner vel at det finnes et hav av produktutvalg og dekningsgrader? Det er nok mye sminke der ute du ikke ser. 

😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (9 timer siden):

Det brukeren nevner er mer enn jeg bruker på fest. 😬😅

Synes det er så fælt at unge mennesker dekker til den fine huden sin med produkter. Jeg forstår ikke hvorfor. Og jo eldre man blir jo verre ser det ut, når sminken fremhever linjer og rynker. Greit å ta bittelitt concealer på steder der man er rød f.eks., men å dekke hele huden med sminke? Nope.

Da har du aldri lært å sminke deg skikkelig.

Sminke ser mer unaturlig ut, og kaker seg lettere, om du ikke bruker "lag" som du kaller det. Og med alderen kreves andre produkter, mer moderasjon under øyne, og mer fukt. 

Uten base går foundation dårligere på. Uten transparent pudder vil foundaton lettere kake seg og se unaturlig ut gjennom dagen, og porene blir raskt fremtredende. Uten rouge og contour blir ansiktet veldig endimensjonalt. Og settingspray gjør at man ikke får det pudrete uttrykket, og alt ser ut som naturlig hud igjen. 

Det ser mye mer unaturlig ut å kladde litt concealer her og der, da vil du jo få fargeforskjeller, særlig i ulike typer lys selv om du selv ikke ser det foran baderomsspeilet. 

Anonymkode: 4f2ff...847

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du aldri lært å sminke deg skikkelig.

Sminke ser mer unaturlig ut, og kaker seg lettere, om du ikke bruker "lag" som du kaller det. Og med alderen kreves andre produkter, mer moderasjon under øyne, og mer fukt. 

Uten base går foundation dårligere på. Uten transparent pudder vil foundaton lettere kake seg og se unaturlig ut gjennom dagen, og porene blir raskt fremtredende. Uten rouge og contour blir ansiktet veldig endimensjonalt. Og settingspray gjør at man ikke får det pudrete uttrykket, og alt ser ut som naturlig hud igjen. 

Det ser mye mer unaturlig ut å kladde litt concealer her og der, da vil du jo få fargeforskjeller, særlig i ulike typer lys selv om du selv ikke ser det foran baderomsspeilet. 

Anonymkode: 4f2ff...847

Det er ikke på meg jeg snakker om, jeg bruker jo ikke slike produkter. Hadde jeg prøvd så hadde jeg garantert ikke fått det til, helt riktig.

Men jeg omgås folk og jeg ser sminkevideoer på ulike sosiale medier der kvinner med perfekt hud legger lag på lag med sminke. Og det ser ikke bra ut, synes jeg.

Et eksempel er Martine Lunde. En av Norges vakreste kvinner. Hun hadde ikke trengt noen produkter overhodet.

https://images.app.goo.gl/YM22mat9Kr1kCiww8

https://images.app.goo.gl/bQgKADTi5x7cTRrh7

Noen mener videoene med no makeup makeup look ser naturlig ut, men det gjør jo ikke det. Man ser veldig lett dersom folk har flere produkter på huden. Spesielt ute i naturlig lys, eller når man står nærme nok til å ha en normal samtale.

Og highlighter og contour er veldig enkelt å se, det er ikke vanlig å skimre i ansiktet på utvalgte plasser. Og contour legger man så nærme hårlinjen at det ofte synes i håret.

Men det er forskjell på hva man foretrekker tror jeg. Noen synes kanskje dette er pent og derfor ikke ser det, mens jeg foretrekker ujevnheter, kanskje litt ringer under øynene, blek hud og det naturlige og ser fort om noen har dekket huden.

Det som ser verst ut er de som skal gi seg selv litt farge i ansiktet så de bruker produkter for dette. Det blir sjeldent jevnt og ut over dagen blir det verre og verre. På sommeren blir det gjerne krise når det blir flekkete pga svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (11 minutter siden):

Det er ikke på meg jeg snakker om, jeg bruker jo ikke slike produkter. Hadde jeg prøvd så hadde jeg garantert ikke fått det til, helt riktig.

Men jeg omgås folk og jeg ser sminkevideoer på ulike sosiale medier der kvinner med perfekt hud legger lag på lag med sminke. Og det ser ikke bra ut, synes jeg.

Et eksempel er Martine Lunde. En av Norges vakreste kvinner. Hun hadde ikke trengt noen produkter overhodet.

https://images.app.goo.gl/YM22mat9Kr1kCiww8

https://images.app.goo.gl/bQgKADTi5x7cTRrh7

Noen mener videoene med no makeup makeup look ser naturlig ut, men det gjør jo ikke det. Man ser veldig lett dersom folk har flere produkter på huden. Spesielt ute i naturlig lys, eller når man står nærme nok til å ha en normal samtale.

Og highlighter og contour er veldig enkelt å se, det er ikke vanlig å skimre i ansiktet på utvalgte plasser. Og contour legger man så nærme hårlinjen at det ofte synes i håret.

Men det er forskjell på hva man foretrekker tror jeg. Noen synes kanskje dette er pent og derfor ikke ser det, mens jeg foretrekker ujevnheter, kanskje litt ringer under øynene, blek hud og det naturlige og ser fort om noen har dekket huden.

Det som ser verst ut er de som skal gi seg selv litt farge i ansiktet så de bruker produkter for dette. Det blir sjeldent jevnt og ut over dagen blir det verre og verre. På sommeren blir det gjerne krise når det blir flekkete pga svette.

De sminkevideoene er helt forferdelige, og de ser ikke ut i dagslys/kontorlys. 

Så nå får du ikke overføre det til oss som sminker oss naturlig, tross mange produkter. 

Start å leve i det virkelige liv, ikke på SoMe. 

Anonymkode: 4f2ff...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De sminkevideoene er helt forferdelige, og de ser ikke ut i dagslys/kontorlys. 

Så nå får du ikke overføre det til oss som sminker oss naturlig, tross mange produkter. 

Start å leve i det virkelige liv, ikke på SoMe. 

Anonymkode: 4f2ff...847

Igjen, dette var ett eksempel på en kvinne jeg mener ser best ut uten sminke. Og som jeg sier så omgås jeg også folk og ser når de har sminke på hele huden, spesielt om det er brukt flere produkter. Og jeg synes det er penere med ujevnheter enn sminke. Tror du ikke det synes når du bruker concealer, foundation, contour, rouge, brynspenn, eyeliner, mascara og diverse? Uansett om det gjøres naturlig så synes det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...