Gå til innhold

Rett inn i nytt seriøst forhold etter brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var sammen i fire år, og det gikk egentlig veldig bra, helt til det startet en ny jente på jobben hans. De fikk en del kontakt, og i løpet av kun en måneds tid skjønte jeg at noe hadde skjedd. En uke etter gjorde han det brått og uventet slutt med meg. Senere har jeg fått vite at de fortsatte å holde kontakten, og begynte å date umiddelbart etter. Etter kun to måneder er de sammen, hun har introdusert han for familie og de har nærmest flyttet sammen. Det har gått ekstremt mye raskere enn med meg, hvor ting tok sin naturlige tid.

Jeg sitter helt knust, og det er forferdelig å se hvordan han vil gjøre "alt" for henne, som tok lang tid med meg. Han virker overhode ikke lei seg, kanskje litt de første ukene, men nå virker han bare head over heels. 

Det var ingen store problemer i forholdet, dette er tydelig et "gresset er grønnere"-tilfelle. Hun er nyere enn meg. Mest av alt er det sårest å se han behandle henne så mye bedre enn meg. Jeg følte jeg "bar" forholdet vårt, tok alt initiativ, fant på ting vi kunne gjøre, og følte ikke han gjorde så mye innsats. Han virket veldig komfortabel, likte å drive med egne greie, møte kompiser osv. Nå har han visst fullstendig droppet alle sine venner, og er bare med henne og hennes venner. 

Jeg sliter utrolig med tankene på dette, og det hadde hjulpet meg å gå videre hvis jeg hadde forstått oppførselen hans. Hvordan han kan bli SÅ seriøs så fort med noen han knapt kjenner. Noen som har lignende erfaringer? 

Anonymkode: 61e05...fc1

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du virkelig ha svar på dette? Grunnen er ganske opplagt og ikke så mye å gjøre med.

Prøv å se fremover og gå videre, kjærlighetssorg er noe dritt, men man kommer over det. 

Anonymkode: 8eff4...4c7

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sammenlignbart. Men for noen år siden møtte jeg en mann jeg ble veldig forelska i. Møtte han i desember det året, og vi datet i mange måneder.

Sommerferien kom, og han skulle besøke foreldrene sine et par uker. Jeg hadde aldri møtt dem, ble ikke invitert. Hørte lite fra han, men i august sa han at han hadde skadet ryggen, og kunne derfor ikke møtes før han følte seg bedre. Han skulle si ifra.

Hørte fra han en uke etter det. Da hadde han møtt en ny dame visstnok. Hun var datteren til noen bekjente av foreldrene hans. Så han gjorde det slutt med meg via telefonen, sa at han likte henne bedre enn han hadde likt noen. Fint for meg.

Dette var altå i slutten av august. Hun ble med og fikk møte foreldrene hans den jula, kun måneder etter at de hadde begynt å date. Alt gikk mye fortere. De ble samboere innen et halvt år.

Ja, det er trist, men man må bare tenke at vil du egentlig ha en person som er så "lunken" overfor deg? Det er ikke sunt.

Noen år etter møtte jeg min nåværende kjæreste, og kjemien er helt magisk mellom oss. Nå er jeg så glad for at det ikke ble noe mer med han fyren for mange år siden, da ville jeg jo ikke ha møtt den fantastiske kjæresten min!

I den første tiden etter bruddet, var jeg selvsagt veldig trist, og et godt tips er å se masse skrekkfilmer -får tankene over på noe annet.

Du finner nok en mann som du blir lykkeligere med. ❤️

Anonymkode: f54ad...132

  • Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid godt å forstå seg på folk. Kanskje han er mer seriøs nå/med henne(du sier han gjorde lite innsats med deg). Kanskje hun presser på (å droppe egne venner er rart). Eller noe annet (feks at han brått kaster seg inn i noe nytt). Hvem vet, og når han bare dumpa deg, hvem bryr seg.

Livet blir lettere om man lærer seg til å la ting gå. 

Anonymkode: 78b65...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ikke den rette, kanskje hun er det? 

Jeg forstår det er veldig vondt, men det nytter egentlig ikke å gruble og det spiller egentlig ikke noen verdens rolle heller, det er uansett over nå.

Anonymkode: 5e76c...e19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er vondt. Men se på det sånn, du har endelig mulighet til å finne en mann som gir deg alt du vil ha, og som OGSÅ tar initiativ og vil deg alt godt. En dør lukkes og en annen åpnes. Men bruk tiden godt alene, ting som starter så fort ender som regel like fort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var tydeligvis ikke veldig investert i forholdet med deg. Nå har han plutselig funnet drømmedama, og han har det fantastisk. Når det bare stemmer så stemmer det, og da holder man ikke igjen. 

At han sammen med deg prøvde å få til et forhold der det ikke hørte hjemme, viser bare at han er en grei fyr som gav deg en sjanse. Det var bare ikke rett for ham. 

Anonymkode: 545bc...7f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha fokus på hvordan du lever ditt liv, og la han leve sitt ❤️ Du kunne risikert at han var for feig, og heller levde et dobbeltliv. Ikke nedgrader selv for mye. Om du, selv med tiden til hjelp, sliter med å gå videre, kan en psykolog være til hjelp :klem:

Det gjør vondt når det blir slutt, og ekstra tøft når man blir forlatt. 🤞for at du får det bedre :hjertesmil:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han var tydeligvis ikke veldig investert i forholdet med deg. Nå har han plutselig funnet drømmedama, og han har det fantastisk. Når det bare stemmer så stemmer det, og da holder man ikke igjen. 

At han sammen med deg prøvde å få til et forhold der det ikke hørte hjemme, viser bare at han er en grei fyr som gav deg en sjanse. Det var bare ikke rett for ham. 

Anonymkode: 545bc...7f3

Dette skulle jeg også si.
Dessverre, var du ikke hans store kjærlighet. Men han viste ikke bedre. Trodde nok det du og han hadde sammen var normalt og fint - helt til han innså at det finnes en mer altoppslukende form for kjærlighet.

Jeg har opplevd det samme. Og selvsagt er det vondt. Men det positive i alt dette er at nå er du ikke sammen med en mann som ikke følte du var hans store kjærlighet. Nå er du singel og fri. Nå har du også muligheten til å finne din store kjærlighet. En mann som kommer til å elske deg 100% og ikke bare 50%.

Anonymkode: 6b83b...54d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok så enkelt som at dere begge to har trodd at det dere hadde var den store kjærligheten, og jobbet for å få forholdet til å vare og utvikle seg. Og så har han plutselig møtt ei som viser seg å være den store kjærligheten på en helt annen måte. 
Han har nok sett mye i forholdet med henne som han har manglet i forholdet med deg. (Men som han har tenkt at var helt naturlig at han måtte leve med at manglet.) 
Og oppleves ting naturlig, så er det ikke nødvendigvis at de har gått for fort frem, selv om det har gått MYE fortere frem enn du og han. 

Kanskje vil du også møte en etter hvert som viser deg hvor mye bedre et forhold kan være. Men det er ofte slik at den ene møter en ny før den andre gjør det. 

Jeg har nok vært på den andre siden. 
Jeg var i et forhold som var bra (eller bra nok) i mange år, før jeg møtte en som fikk meg til å innse at jeg gjorde for mange kompromisser. Det skulle ikke være nødvendig å kompromisse så mye. 
Forholdet jeg var i ble raskt avsluttet, og nytt forhold ble startet ganske fort etterpå. Vi var samboere nesten fra dag 1, og snakket om barn fra første start. 

Min Ex var knust. Han var enig i at vårt forhold ikke hadde vært bra på slutten, men håpte lenge på en gjenforening. 
Og slik var det nok i flere år. Før han møtte sin "den rette". Da innså han visst hvor dårlig vårt forhold egentlig hadde vært.

Jeg forstår at det er vanskelig å akseptere at det ble slutt, og at han har gått så fort videre. Hva er det hun har som ikke du har, på en måte. 
Men svaret er dessverre både enkelt og vanskelig. Hun passer bedre med han enn det du gjør. 
Sånn sett er det bedre at de fant hverandre nå, enn om dere hadde etablert dere og fått barn, og så møtte han den store kjærligheten...

Anonymkode: abcc9...a3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår alle svarene, men står på at vårt forhold virkelig var intenst og mye forelskelse og føltes veldig rett. Han sa mange ganger i løpet av forholdet at han aldri noen sinne hadde hatt i nærheten av slike følelser for noen andre. 

Men alt blir kjedelig etter en stund, alt blir trygt og vanlig. 

Jeg håper at det er hun som presser på at det skal bli fort seriøst. Jeg håper han går fort inn i noe nytt fordi han er redd for å være alene, men det vet jeg ikke. 

Han holder det tydelig skjult for meg, men jeg skjønte det via facebook. Heldigvis virker det som det er hun som introduserer han for familie og venner, og ikke motsatt. 

Håper virkelig IKKE at hun er "den store kjærligheten". Syntes uansett det er sykt at noen kan gå så raskt inn i noe nytt, uansett motivene. Helt uten å prosessere et brudd. 

Anonymkode: 61e05...fc1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Forstår alle svarene, men står på at vårt forhold virkelig var intenst og mye forelskelse og føltes veldig rett. Han sa mange ganger i løpet av forholdet at han aldri noen sinne hadde hatt i nærheten av slike følelser for noen andre. 

Men alt blir kjedelig etter en stund, alt blir trygt og vanlig. 

Jeg håper at det er hun som presser på at det skal bli fort seriøst. Jeg håper han går fort inn i noe nytt fordi han er redd for å være alene, men det vet jeg ikke. 

Han holder det tydelig skjult for meg, men jeg skjønte det via facebook. Heldigvis virker det som det er hun som introduserer han for familie og venner, og ikke motsatt. 

Håper virkelig IKKE at hun er "den store kjærligheten". Syntes uansett det er sykt at noen kan gå så raskt inn i noe nytt, uansett motivene. Helt uten å prosessere et brudd. 

Anonymkode: 61e05...fc1

Men han fortsatt føle det enda sterkere med henne, selv om dere to hadde noe som føltes sterkt og godt. Og du kan ha følt det sterkere enn han. Det er fort når det ikke er sterkt nok en blir lei og kjeder seg. Jeg kjedet meg mye med min eks, men har aldri komt til det punktet med min nåværende kjæreste og vi har vært og bodd sammen mye lengre.

Hvis en møter noen som en har sterkt ønske å bli sammen med så blir det mer naturlig å gå rask videre slik en ikke mister den personen. Det kan også godt være at hans følelser for deg hadde dabbet av allerede før alt dette skjedde og han ikke har så mye å sørge og prosessere over lengre.

Anonymkode: 8eff4...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er forelsket i forelskelsen og derfor går de rett inn i det når en ny forelskelse blir mer spennende enn alt annet. 

Når forelskelsen går over og ingenting er spennende lenger skal du se at de plutselig treffer en ny igjen. En evig runddans.

Anonymkode: 31762...47f

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min og far til mine barn fant seg en ny før han flyttet ut etter 7 barn sammen. Det var tungt å svelge, men jeg skjønner dette har ingenting med meg å gjøre men han. De fleste som klarer gå vdiere så raskt bearbeider ikke ting eller tar tak i sine egene pronlemer. De bare bytter ut partner istedenfor! 

Anonymkode: 3b385...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eksen min og far til mine barn fant seg en ny før han flyttet ut etter 7 barn sammen. Det var tungt å svelge, men jeg skjønner dette har ingenting med meg å gjøre men han. De fleste som klarer gå vdiere så raskt bearbeider ikke ting eller tar tak i sine egene pronlemer. De bare bytter ut partner istedenfor! 

Anonymkode: 3b385...33b

Etter 7 år skulle det stå. 

Anonymkode: 3b385...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en fyr i kanskje 6 måneder, vi var jo mer eller mindre kjærester men likevel så var vi vel ikke helt der hvor vi - eller han - brukte ordet, ville gjøre det "offisielt". Og jeg merket han begynte å trekke seg litt. Han innrømte at han hadde møtt en en annen han var interessert i å se om det kunne bli noe med, jeg var knust, det ble slutt. 

Fikk høre fra felles venner at de var kjærester og superlykkelige og blabla. Det føltes som at han var mye mer investert der, på mange måter. .

Men det tok vel et halvt års tid før han kom krypende tilbake og angret.

Ikke helt samme situasjon, men det var nok noe med grønnere gress, eller at plutselig dukket det opp to "aktuelle" damer samtidig og så klarte han ikke å la det være "uprøvd" eller noe. Han var høyt oppe på en rosa sky da jeg hadde kjærlighetssorg, men på et punkt snudde det jo og jeg var begynt å komme over han imens han kjente sorg og anger. 

Tenker at det som er nytt ofte kan være veldig gøy og intenst, men man har kjent hverandre kort og det er ikke en garanti for at noe varer selv om det er kjærlighet ved første blikk. Men det er bare sånn generelt, det trenger ikke bety at han har gjort noe feil. Men hvis han har det, så tar det tid før det vil vise seg. Forelskelsens rus må legge seg og så var kanskje ikke det nye så bra lengre, fra begges side. Hvis han er så dårlig kjæreste som du sier, så vil han nok bli det for den nye også etter hvert.

Anonymkode: 169d5...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han sa mange ganger i løpet av forholdet at han aldri noen sinne hadde hatt i nærheten av slike følelser for noen andre....

Håper virkelig IKKE at hun er "den store kjærligheten". Syntes uansett det er sykt at noen kan gå så raskt inn i noe nytt, uansett motivene. Helt uten å prosessere et brudd. 

Anonymkode: 61e05...fc1

Du, det der har mange sagt. ALLE jeg har vært sammen med, har sagt det...min siste melding fra min eks var tom "takk for i natt - elsker deg". Altså siste melding før han gikk. Så jeg brukte aitfor mye tid på analyse, inntil jeg innså at 1rste pri for et forhold faktisk er at begge vil være i det!

Jeg synes folk her spekulerer vel mye i om hun er hans såkalt store kjærlighet. Det vet vel ingen - ikke de to en gang, etter kort tid. Du må bare forholde deg til at han har valgt en ny kjæreste, enten det er dumt eller bra. Og så må du "lukke ham ute", og ikke være tilgjengelig hvis han skulle be om et siste ligg.

Anonymkode: 78b65...8ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en mulighet for at hun er "den store kjærligheten", men det er også like godt mulig at hun har nyhetens interesse, et nytt og spennende forhold, men som like raskt går over når hverdagen kommer. Veldig dumt at han kutter ut de gamle vennene sine, da får han det tøft ved et brudd. Spørs om ikke den nye dama føler at hans venner er TS sine venner også, derfor unngår hun dem.

Vil råde deg til å tvinge deg til å stoppe å følge med på dem i sosiale medier. La det fare. Dess mindre du tenker på dem, dess mindre innflytelse får de i ditt liv. Du vil sikkert ikke ta ham tilbake uansett, når du har sett hvor enkelt han kan forlate deg for noe mer spennende i øyeblikket. Hvis du prøver å vri tankene dine over på noe annet, og bare kutte dem ut, så vil det være bedre for deg.

 

Anonymkode: cfb8a...2bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjære deg, all medfølelse. Skulle ønske jeg kunne gi deg en god klem! ❤️

Det er kjempevondt med kjærlighetssorg. Kjennes ut som om ingenting blir bra igjen. Og ekstra vondt når den du elsker plutselig er kjempelykkelig med en annen. Det kjennes urettferdig og man føler seg så voldsomt lite verdt. Men det er du ikke, husk det! Det er ikke deg det er noe feil med, det må du aldri tro. Du er bra nok! En gang i fremtiden vil du møte en som synes du er verdens beste og vil gjøre alt for deg og dere. Nå vet du hva du ikke ønsker i et forhold, en som din ex. Ikke godta det du godtok med han. Du fortjener noen som elsker deg overalt og bare vil deg godt. 

Anonymkode: f5649...7bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 14.16):

Ikke helt sammenlignbart. Men for noen år siden møtte jeg en mann jeg ble veldig forelska i. Møtte han i desember det året, og vi datet i mange måneder.

Sommerferien kom, og han skulle besøke foreldrene sine et par uker. Jeg hadde aldri møtt dem, ble ikke invitert. Hørte lite fra han, men i august sa han at han hadde skadet ryggen, og kunne derfor ikke møtes før han følte seg bedre. Han skulle si ifra.

Hørte fra han en uke etter det. Da hadde han møtt en ny dame visstnok. Hun var datteren til noen bekjente av foreldrene hans. Så han gjorde det slutt med meg via telefonen, sa at han likte henne bedre enn han hadde likt noen. Fint for meg.

Dette var altå i slutten av august. Hun ble med og fikk møte foreldrene hans den jula, kun måneder etter at de hadde begynt å date. Alt gikk mye fortere. De ble samboere innen et halvt år.

Ja, det er trist, men man må bare tenke at vil du egentlig ha en person som er så "lunken" overfor deg? Det er ikke sunt.

Noen år etter møtte jeg min nåværende kjæreste, og kjemien er helt magisk mellom oss. Nå er jeg så glad for at det ikke ble noe mer med han fyren for mange år siden, da ville jeg jo ikke ha møtt den fantastiske kjæresten min!

I den første tiden etter bruddet, var jeg selvsagt veldig trist, og et godt tips er å se masse skrekkfilmer -får tankene over på noe annet.

Du finner nok en mann som du blir lykkeligere med. ❤️

Anonymkode: f54ad...132

Så oppløftende lesing!❤️

Anonymkode: 13480...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...