AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Del Skrevet 6. februar 2023 Kjenner det veldig i korsryggen under øvelsen når jeg trener rumenske markløft tungt nok. Ikke sånn at jeg har vondt etterpå, men under selve øvelsen kjennes det godt. Som at det «river» litt. Er dette normalt, eller tegn på at jeg gjør øvelsen feil? Anonymkode: f777e...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Del Skrevet 6. februar 2023 Hadde samme problemet. Spurte min PT om dette og fant ut at jeg bøyde knærne for mye. Kan fremdeles kjenne det bittelitt i korsryggen når jeg gjør øvelsen med tunge vekter men blir ikke like ille lenger. Anonymkode: 57766...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Del Skrevet 6. februar 2023 Når man har de tyngste løftene så går det ofte litt ut over teknikk og man det går fort utover det «svakeste» punktet. Det er ikke nødvendigvis så feil, men ett tegn på at belastningen er stor. Færre sett med tyngre vekter er bedre for min rygg. Har du belte på? Jeg opplever at det føles bedre etter jeg hadde prolaps for noen år siden. Det hjelper meg å være mer bevist på å være stabil og holde jevnt buk trykk, som igjen hjelper på ryggen. Anonymkode: 26960...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Del Skrevet 6. februar 2023 Spørs hvor tungt du løfter, kanskje du gjør andre ting som mark etc...kan bli for mye på en dag. Ikke nødvendig å gå så langt ned heller...kanskje ca 10-15cm under underkant av kneskåla. Anonymkode: 45e0d...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Del Skrevet 6. februar 2023 Takk for svar! Da skal jeg prøve å bøye knærne mindre, og ikke gå så langt ned. Ts Anonymkode: f777e...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå