Gå til innhold

Drittlei av kommentarer på vektnedgang!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igjen kommer det en jævla kommentar! Fra ei i den eldre garde og som jeg nesten ikke kjenner… «Du er så tynn! Også du som har fått barn! Nå blir du jo snart bare en strek» Nei, jeg er ikke tynn, jeg er smack down i midten av normalvekt. Fader at ikke folk kan la være å kommentere andres vekt! 

Da jeg la på meg under fødselsdepresjon var det ingen som sa noe, men nå som jeg har gått det av meg igjen og er sunn og frisk, da skal alle komme med «bekymringer»… 

Anonymkode: bccb6...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.7.2024 den 23.38):

Det med at ansiktet ser sykt ut når man blir tynnere har jeg opplevd. Ser ikke ut på bilder og videoer og følte meg som et uhyre. Spiste jo ikke så kroppen fikk ikke det den skulle og jeg følte jeg så så mye eldre ut også og fikk store komplekser for ansiket mitt. Det gjorde at jeg begynte å spise mer enn jeg burde ha gjort når jeg fikk matlysten igjen fordi jeg ville så gjerne ikke se sånn ut, så nå er jeg nå er rundere enn jeg vil, fordi jeg ikke vil ha det ansiktet igjen. Men nå er det kroppen jeg har komplekser for 😅 Trening er sikkert veien å gå, ikke lurt med sulting. 

Anonymkode: a4963...ad4

Det er vel sånn at over en viss alder må du velge, enten er du ei ku eller ei geit. Kua har stor mage og rundere fjes, geita er spenstig i kroppen og dratt i ansiktet😂

Anonymkode: 9a292...dfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Igjen kommer det en jævla kommentar! Fra ei i den eldre garde og som jeg nesten ikke kjenner… «Du er så tynn! Også du som har fått barn! Nå blir du jo snart bare en strek» Nei, jeg er ikke tynn, jeg er smack down i midten av normalvekt. Fader at ikke folk kan la være å kommentere andres vekt! 

Da jeg la på meg under fødselsdepresjon var det ingen som sa noe, men nå som jeg har gått det av meg igjen og er sunn og frisk, da skal alle komme med «bekymringer»… 

Bar svar litt frekt tilbake igjen. Som ;kanskje du og skulle gått ned noen kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_4916.jpeg

Anonymkode: dda26...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 21.53):

Bar svar litt frekt tilbake igjen. Som ;kanskje du og skulle gått ned noen kilo?

Skulle gjerne og jeg prøver å bygge litt mer pondus, men jeg er veldig sjenert av meg med stor intimsone og litt konfliktsky på toppen.

Jeg har en kollega som har lagt merke til at jeg har gått ned depresjonsvekten min, men hun har aldri nevnt noe spesifikt og det er så befriende. Hun kan si "Du ser så fin ut i dag, elsker den blusen til deg" innimellom med et lite blunk som for å si at det er litt mer mellom linjene, men aldri direkte noe om vekt. Jeg blir så flau og satt ut når andre kommenterer vekt åpenlyst og i andres nærvær at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 1.18):

Jeg har vært misfornøyd med vekta i mange år og har i løpet av 1 år gått fra en BMI på 23,7 til 19,7. Er veldig fornøyd, men så lei av kommentarer på flere om «åh, så tynn du har blitt! Går det bra?» osv. Greia er at jeg blir veldig fort smal i ansiktet, som sikkert er det dem mest ser på og ikke kroppen min. Jeg er absolutt ikke for tynn, men tror nok greia er at de er vant til å se meg på en høyere vekt. 
Hvorfor er det greit å kommentere kroppen til andre sånn? Ikke er det positivt det dem sier heller, unntatt noen få som sier jeg er fin og bra jobba. 

Anonymkode: fa1f9...04e

Har vært på grensen til undervektig i mer eller mindre grad i snart 10 år og det stikker ubehagelig i meg hver eneste gang jeg får kommentar på kroppen. Syns det er vanskelig å svare noe som jeg føler de har noe med. Pleier å si at jeg vet selv jeg er i tynneste laget. Heldigvis slår noen seg til ro med det. At jeg altså da viser at jeg innser det selv. Men like mange begynner da å maser om ‘hvorfor jeg ikke spiser mer da?’ osv. Håpløst.

Tenk hvordan det hadde hørtes ut om det var en lett overvektig som ble kommentert sånn:

«Ser du er litt godt i hold…spiser du litt mye du?

« Ja…jeg vet jeg er noen kg i overkant…spiser nok noen kalorier for mye ja...

«Men hvorfor spiser du ikke mindre da?!»

😳🙈

Anonymkode: 644cd...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har BMI på 28 og får hele tiden høre at jeg ikke må ned i vekt og er nydelig sånn som jeg er blabla. Enormt frustrerende, gjerne sammen med litt spisepress.

har endelig en kjæreste som støtter meg i min vektnedgang og det er veldig deilig å ha en på laget mitt- som forstår at ja jeg syntes jeg er flott men ja jeg vil ned 14 kilo. 

Nå har jeg ikke hatt bmi under 24 siden jeg var under 20 år da men uansett hvordan jeg har sett ut er det kommenterer. Så det er kanskje bare sånn at det er fritt fram? 

Anonymkode: ef24d...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig med slike kommentarer, og jeg vet aldri hvordan jeg skal svare. Kommer bare med klønete svar siden jeg synes det hele er ubehagelig.

Anonymkode: c7aa5...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...