AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #21 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn som du opplevde det føler jeg også på nå, at jeg burde legge på meg for å få folk til å holde kjeft og det er ikke noe særlig siden jeg nå endelig er på en vekt jeg trives med. Ts Anonymkode: fa1f9...04e Stol på deg selv, du kjenner din kropp best, jeg sluttet å bry meg, og kommentarene ble heldigvis borte etterhvert Anonymkode: 185da...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #22 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mest sannsynlig ser du syk ut men er for blendet av behovet for å være tynn så du ikke ser det selv. Anonymkode: 9f00a...b63 Tror du sånne kommentarer hjelper? Jeg fikk samme kommentarer som TS, og det når bmi bare bikket under 24, så langt ifra veldig tynn. Ser jeg på bilder tilbake så så jeg helt normal og frisk ut. Men for en del så var jeg tydeligvis veldig tynn siden jeg gikk ned 20 kg Anonymkode: 185da...584 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #23 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mest sannsynlig ser du syk ut men er for blendet av behovet for å være tynn så du ikke ser det selv. Anonymkode: 9f00a...b63 19,7 er verken tynn eller syk, det er helt normal bmi. Problemet er vel heller at folk flest er overvektige, og vurderer andre ut ifra det. Anonymkode: 73f32...2ab 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #24 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tuller du? Er det en ting folk kommenterer i øst og vest er at man har lagt på seg eller er stor. Anonymkode: 48abb...ec2 Det er søren meg ikke sant! Aldri har jeg opplevd å høre noen kommentere andres overvekt. Men min egen lave vekt (ikke undervekt, men nært på ja) er blitt snakket om opp og ned i mente i sosiale lag og foran mange mennesker. Kjempekult. Man føler seg litt som fritt vilt. Skulle ønske jeg hadde hatt guts til å kommentere deres vekt tilbake! Anonymkode: f8b93...290 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #25 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er søren meg ikke sant! Aldri har jeg opplevd å høre noen kommentere andres overvekt. Men min egen lave vekt (ikke undervekt, men nært på ja) er blitt snakket om opp og ned i mente i sosiale lag og foran mange mennesker. Kjempekult. Man føler seg litt som fritt vilt. Skulle ønske jeg hadde hatt guts til å kommentere deres vekt tilbake! Anonymkode: f8b93...290 Det at du ikke har opplevd det som er tynn, betyr ikke at det ikke skjer... Anonymkode: 48abb...ec2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 6. februar 2023 #26 Del Skrevet 6. februar 2023 Etter et særdeles stygt brudd så gikk jeg veldig raskt ned i vekt. Veide rundt 52, 53 kilo. Veier normalt sett 65. Da var det flere som kommenterte vekttapet. Kollegaer også. Men tror det var av ren omsorg 🥰 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilmus Skrevet 6. februar 2023 #27 Del Skrevet 6. februar 2023 På mitt største var bmi på 27. da hørte jeg aldri noen kommentere negativt om kroppen min eller spisevanene mine. Nå, med bmi på 19 får jeg stadig høre at jeg er spinkel, ser syk ut, må passe på helsa mi, må spise mer etc. både fra familie, kolleger, og til og med i datingsituasjoner. Synes det er helt hårreisende at folk tillater seg å kommentere andres kropper på den måten - spesielt på jobben, høyt og tydelig så alle rundt får det med seg. Forferdelig kleint! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #28 Del Skrevet 6. februar 2023 Wilmus skrev (4 minutter siden): På mitt største var bmi på 27. da hørte jeg aldri noen kommentere negativt om kroppen min eller spisevanene mine. Nå, med bmi på 19 får jeg stadig høre at jeg er spinkel, ser syk ut, må passe på helsa mi, må spise mer etc. både fra familie, kolleger, og til og med i datingsituasjoner. Synes det er helt hårreisende at folk tillater seg å kommentere andres kropper på den måten - spesielt på jobben, høyt og tydelig så alle rundt får det med seg. Forferdelig kleint! Oi, stakkars deg! Hva skal man svare til slike? Anonymkode: 5f70f...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 6. februar 2023 #29 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 19,7 er verken tynn eller syk, det er helt normal bmi. Problemet er vel heller at folk flest er overvektige, og vurderer andre ut ifra det. Anonymkode: 73f32...2ab Normal bmi er 20 - 24, så det er lett undervektig, men ikke farlig undervektig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #30 Del Skrevet 6. februar 2023 Grüner skrev (35 minutter siden): Normal bmi er 20 - 24, så det er lett undervektig, men ikke farlig undervektig. Hvor leser du det? Overalt jeg ser, står det normalvekt 18,5-24,9. Anonymkode: c2457...144 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #31 Del Skrevet 6. februar 2023 Dersom du ser syk ut, så blir jo folk bekymret... Det er nok ikke vondt ment. Anonymkode: b520c...edd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #32 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 9.53): Det er rart det der. At det skal være fritt fram å kommentere når man er slank/tynn, men en dødssynd å kommentere om man er stor eller har lagt på seg. Anonymkode: a5f46...a84 Synes du virkelig det er rart? helt ærlig? hvis du tar innover deg den offentlige debatten og folks felles verdier og fordommer? Jeg synes det er veldig rart når folk som er slanke synes det er rart at det kommenteres. Anonymkode: 3e589...0e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #33 Del Skrevet 7. februar 2023 jeg hadde en BMI på 32 og er nå nede i 21,5 og joda folk påpeker det, spesielt de jeg ikke har sett på en stund eller de som føler det er greit å påpeke slikt, men jeg ignorerer.. Skulle jeg la andres meninger gå inn på meg, tykk eller tynn ville jeg ikke hatt det så bra, og mitt fokus er at jeg skal ha det bra. Anonymkode: ca5ca...44d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #34 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er søren meg ikke sant! Aldri har jeg opplevd å høre noen kommentere andres overvekt. Men min egen lave vekt (ikke undervekt, men nært på ja) er blitt snakket om opp og ned i mente i sosiale lag og foran mange mennesker. Kjempekult. Man føler seg litt som fritt vilt. Skulle ønske jeg hadde hatt guts til å kommentere deres vekt tilbake! Anonymkode: f8b93...290 Da hører du rett og slett ikke etter. Jeg beklager, men det er nødt til å være forklaringa. Anonymkode: a732c...23d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #35 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor leser du det? Overalt jeg ser, står det normalvekt 18,5-24,9. Anonymkode: c2457...144 Ja, de siste årene er normalspekteret blitt utvidet. Men i de gode gamle dager hvor alle liksom var så mye tynnere enn nå - da var BMI under 20 undervekt. Anonymkode: a732c...23d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archduke_Autopsy Skrevet 7. februar 2023 #36 Del Skrevet 7. februar 2023 Kjenner meg godt igjen her, ts. Sitter på 18 selv til dags dato. De mener det godt vil jeg tro, selv hvor irriterende det kan være der og da🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #37 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg tror slike kommentarer hverken er godt ment eller at de kommer av misunnelse. Det har med den sjokkeffekten mange rundt deg opplever når de er vant med å se deg på en høyere vekt, og du nå har en vekt i nedre del av normalen. Den samme reaksjonen kommer når en person som man er vant med å se på en lavere vekt plutselig blir veldig store. Men pga samfunnsnormer så lar man vær å kommentere sistnevnte. Man kan jo enkelt la være å kommentere all vektendring. Men det er tydelig vanskelig for enkelte. Men nei, de "mener ikke godt". Det er sikkert. Anonymkode: e202f...d4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilmus Skrevet 7. februar 2023 #38 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes du virkelig det er rart? helt ærlig? hvis du tar innover deg den offentlige debatten og folks felles verdier og fordommer? Jeg synes det er veldig rart når folk som er slanke synes det er rart at det kommenteres. Anonymkode: 3e589...0e8 Misforstår jeg helt, eller synes du det er rart at slanke folk ikke setter pris på å få negativt ladde kommentarer om kroppen sin? (Eller mente du det i en annen sammenheng, har ikke lest hele diskusjonen) dette har jeg lurt mye på nemlig, når spesielt folk med større kropper kommenterer hvordan jeg ser ut. Forstår de virkelig ikke at det er ubehagelig/upasselig? Tenker de at de som er tynne syns det er helt uproblematisk? Jeg forstår ikke den tankegangen. Det er da ikke greit å kommentere negativt på andres kropper uansett hvilken str de er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #39 Del Skrevet 7. februar 2023 Wilmus skrev (Akkurat nå): Misforstår jeg helt, eller synes du det er rart at slanke folk ikke setter pris på å få negativt ladde kommentarer om kroppen sin? (Eller mente du det i en annen sammenheng, har ikke lest hele diskusjonen) dette har jeg lurt mye på nemlig, når spesielt folk med større kropper kommenterer hvordan jeg ser ut. Forstår de virkelig ikke at det er ubehagelig/upasselig? Tenker de at de som er tynne syns det er helt uproblematisk? Jeg forstår ikke den tankegangen. Det er da ikke greit å kommentere negativt på andres kropper uansett hvilken str de er? du misforstår. Jeg synes det er rart at dere synes det er rart at folk ikke er like tilbakeholdne med å kommentere på vekt som er innenfor et normalvektspenn på BMI, enn de er på å kommentere overvekt. Jeg tror ærlig talt ikke noe på at dere synes det er rart. Irriterende, ja, men ikke rart. Anonymkode: 3e589...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #40 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 17.49): Det er søren meg ikke sant! Aldri har jeg opplevd å høre noen kommentere andres overvekt. Men min egen lave vekt (ikke undervekt, men nært på ja) er blitt snakket om opp og ned i mente i sosiale lag og foran mange mennesker. Kjempekult. Man føler seg litt som fritt vilt. Skulle ønske jeg hadde hatt guts til å kommentere deres vekt tilbake! Anonymkode: f8b93...290 Det er ikke hyggelig av dem å kommentere, men trøst deg med at de er misunnelige og/eller tillegger deg nesten utelukkende positive egenskaper som viljestyrke, osv. Anonymkode: 20f76...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå