Gå til innhold

Kraftig fullmåne nå, hva påvirkes? 🌝


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi blir jo veldig påvirket av fullmåner, og idag er den ekstra kraftig. Noen som har merket noe på kroppen? Jeg har vært ekstremt trøtt og slapp de siste dagene, har hatt masse ekstraslag på hjertet, og er tung i hodet. Merker også at batteriet på telefonen min renner ut sjokkerende fort, og lurer på om det kan ha noe å gjøre med de kraftige energiene nå? Hva tenker dere? Bare en spontan tanke😄

Anonymkode: df33f...cf6

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har problemer med å sove når det er fullmåne, også får jeg vondt i hodet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen en uke før tiden, men det kan vel være mange andre ting også. Har sovet helt elendig de siste to nettene, men utover det har jeg ikke merket noe spesielt. Strengt tatt trenger jo ikke dette ha noe med månen å gjøre heller.

Anonymkode: adca4...239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Om ett par timer kjenner tennene klør og pelsen vokser sakte ut :) 

🤣

Anonymkode: df33f...cf6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Om ett par timer kjenner tennene klør og pelsen vokser sakte ut :) 

Husk å logge ut før du løper ut for å hyle til månen. 

Husk også at det ikke er noen skam å snu ... hvis du savner KG så mye at du må tilbake før natta er over. ;) 

Anonymkode: a0882...f27

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Husk å logge ut før du løper ut for å hyle til månen. 

Husk også at det ikke er noen skam å snu ... hvis du savner KG så mye at du må tilbake før natta er over. ;) 

Anonymkode: a0882...f27

Takk for tipset det skal jeg gjøre :) hehe nei det er ingen skam og snu reiser til lysløypa og får utløp for mitt hyl der sånn kanskje jeg har en liten lomme på pelsen sånn at jeg får mobilen oppi så kan jeg sitte i skogen og hyle og taste  :ler:

Endret av Maskinfører
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store problem med søvn når det er fullmåne,  og det har jeg hatt siden jeg var barn.

Anonymkode: 65d22...a95

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ekstra emosjonell rundt fullmåne. Slår aldri feil. "Hvorfor er jeg så deppa og lettrørt uten grunn? Åja, må sjekke hvilken fase månen er i"

Fullmåne hver eneste gang :ler:

Anonymkode: 3efc0...f0e

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg blir ekstra emosjonell rundt fullmåne. Slår aldri feil. "Hvorfor er jeg så deppa og lettrørt uten grunn? Åja, må sjekke hvilken fase månen er i"

Fullmåne hver eneste gang :ler:

Anonymkode: 3efc0...f0e

Bortsett fra alle gangene det er fullmåne og du ikke er emosjonell, og derfor ikke tenker på å sjekke.

Confirmation bias kalles det som dere alle her i tråden beskriver. Fullmånen påvirker oss enten ingenting eller ekstremt, ekstremt lite.

Det eneste man har klart å finne når man har forsket på dette, er at fullmånen kanskje muuuuligens hos noen mennesker har en bitteliten påvirkning på søvnkvalitet. Og dataene på det er svært usikre. Alt annet er innbilning, sammentreff og confirmation bias :)

Anonymkode: ad415...785

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bortsett fra alle gangene det er fullmåne og du ikke er emosjonell, og derfor ikke tenker på å sjekke.

Confirmation bias kalles det som dere alle her i tråden beskriver. Fullmånen påvirker oss enten ingenting eller ekstremt, ekstremt lite.

Det eneste man har klart å finne når man har forsket på dette, er at fullmånen kanskje muuuuligens hos noen mennesker har en bitteliten påvirkning på søvnkvalitet. Og dataene på det er svært usikre. Alt annet er innbilning, sammentreff og confirmation bias :)

Anonymkode: ad415...785

Og det faktum at månen bruker ca 29 dager på å gå rundt jorda, som fint kan sammenfalle med en menssyklus som gir dertil emosjonelt ubehag... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bortsett fra alle gangene det er fullmåne og du ikke er emosjonell, og derfor ikke tenker på å sjekke.

Confirmation bias kalles det som dere alle her i tråden beskriver. Fullmånen påvirker oss enten ingenting eller ekstremt, ekstremt lite.

Det eneste man har klart å finne når man har forsket på dette, er at fullmånen kanskje muuuuligens hos noen mennesker har en bitteliten påvirkning på søvnkvalitet. Og dataene på det er svært usikre. Alt annet er innbilning, sammentreff og confirmation bias :)

Anonymkode: ad415...785

Jeg har lest det motsatte, at politiet i mange storbyer forbereder seg ekstra ved fullmånehelger fordi de vet det blir flere episoder. 

Anonymkode: f51b3...ec5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lagt merke til noe spesielt rundt fullmåne. Men ser ikke bort ifra at noen kan ha "reaksjoner", mtp de enorme påvirkningen månen har på jorda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har lest det motsatte, at politiet i mange storbyer forbereder seg ekstra ved fullmånehelger fordi de vet det blir flere episoder. 

Anonymkode: f51b3...ec5

Dette stemmer, og det er forsket på. Månene styrer flo og fjære. Vi mennesker er 70-80% vann. Så da kan man jo tenke seg. Månen styrer følelser, derav ordet "lunefull" (luna=måne) Det er rett og slett mer potent energi ved fullmånen. Månen påvirker også vekstfasen til planter. Legger man en ert i vann ved fullmåne vil den spire over natten. Derfor har mange problemer med søvnen i denne perioden, og man ser f.eks kriminaliteten øker. At månen påvirker oss og verden rundt  er det overhodet ingen tvil om. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Warrior

Merker aldri noe når det er fullmåne. Eneste jeg merket på kroppen i dag er at jeg plutselig fikk hjertebank utenom trening. Gikk fort over og har fått det før så tviler på det har med fullmåne å gjøre.
Jo også kanskje litt kåtere enn vanlig haha😂Om det er månen sin feil tviler jeg på😅

Sover like godt jeg om det er fullmåne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsrivelse fra gamle dårlige mønsteret. Fullmåne er tiden man skal være sentrert i seg selv og bygge seg opp mot nymåne. Gi slipp på gamle energier som ikke gagner deg. Meditasjon er fint, skrive manifestering liste. Merker mye kommer til overflaten. Mensen, og pleier å få veldig økt energi 2 dager før fullmånen. 

Anonymkode: a3830...bd4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mrs Robinson said:

Og det faktum at månen bruker ca 29 dager på å gå rundt jorda, som fint kan sammenfalle med en menssyklus som gir dertil emosjonelt ubehag... 

Ikke i mitt tilfelle. Jeg kom i veldig tidlig overgangsalder og har ingen menssyklus.

Anonymkode: 3efc0...f0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...