Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool

NordicViking

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (13 minutter siden):

Å så suuuuuur Norge er nå fordi bidraget deres ikke vant 😂

Hvor leser du det?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrøkenFri skrev (1 minutt siden):

Hvor leser du det?

På kg, fb og avisene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

På kg, fb og avisene

Hun er ikke sur, men det er lov å sette et spørsmålstegn ved juryens makt. Hun synes mest synd på Finland, som tapte pga. juryen.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 minutter siden):

På kg, fb og avisene

Ja vel, jeg leser både her og i avisene at folk er fornøyde med 5. plassen. 
Kritikken gjelder fagjuryen, ikke at Norge ikke vant. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (31 minutter siden):

På kg, fb og avisene

Jeg hadde aldri Norge som favoritt, jeg, er fagjuryen jeg er «sur» på.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Ardwinna said:

Dette er jo ikke bare litt likt... 

Sjokkert. Føler meg lurt, jeg heia på Sverige. 

Angående tilbakemeldinger på stemming, jeg fikk svar 2-4 minutter etter jeg hadde stemt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smurfii skrev (6 timer siden):

Burde vært opp til folket ene og alene å avgjøre..😓 spesielt etter å ha hørt publikum rope høyt og tydelig «Cha Cha Cha»

Det hadde vært kult om de ropte "Cha cha cha" MENS hun sang vinnerlåta en gang til...

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Å så suuuuuur Norge er nå fordi bidraget deres ikke vant 😂

De aller fleste klager på fagjuryen og at Finland ikke vant (de vant i følge folket). Det er det som er saken i media også. 

Og så er selvsagt folk litt irritert over at Loreen har direkte kopiert store deler av låta til en ukrainsk artist. Og samtidig satt de svenske kommentatorene og fniste over at vår låt ligner så mye på en svensk låt, som den overhodet ikke ligner på. Lignende rytme og lignende kostyme under framførelsen, men ellers to vidt forskjellige låter. 

• Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget med jury. De ble gjeninnført da man syntes at publikum stemmer kun for naboland og dermed politisk. Og hva gjør juryene? Joda, stemmer for sine naboland. Jeg var nesten mest sjokkert at Hellas ikke ga 12 til Kypros som de alltid gjør.

Fjern jurysystemet igjen, det er ikke bare overflødig men skader. Tror ikke at EBU er tjent med at folkets stemme blir overstemt gang på gang.

United by Music, Divided by Jury.

Endret av Daraya
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (1 time siden):

Hun er ikke sur, men det er lov å sette et spørsmålstegn ved juryens makt. Hun synes mest synd på Finland, som tapte pga. juryen.

Hvem er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (24 minutter siden):

De aller fleste klager på fagjuryen og at Finland ikke vant (de vant i følge folket). Det er det som er saken i media også. 

Og så er selvsagt folk litt irritert over at Loreen har direkte kopiert store deler av låta til en ukrainsk artist. Og samtidig satt de svenske kommentatorene og fniste over at vår låt ligner så mye på en svensk låt, som den overhodet ikke ligner på. Lignende rytme og lignende kostyme under framførelsen, men ellers to vidt forskjellige låter. 

Sverige har tatt til seg mange skikker gjennom kulturtilstrømningen. De begynner å bli en datterstat av Tyrkia hvor de gjør ting på svært urettferdig vis til fordel for de få. Regn med bare mer og mer fra den gården. Norge må for all del bygge en mur rundt seg selv med de få overlevende rettferdige landene I Europa, som Danmark og  Finland. Vi må bli en makt mot det moralske forfallet i Europa. Vi må bli en makt som står klar til å forsvare våre verdier når galskapen i Sverige vokser. La deres svineri ikke smitte over på våre land. Ingen korrupsjon, penger under bordet, tyrkiske tilstander i våre gater!

Endret av 900
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finland fikk altså 18 12-ere fra folket, Sverige ingen! 😳

• Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (49 minutter siden):

Hvem er hun?

Jeg forsto det som du mente Alessandra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (49 minutter siden):

Finland fikk altså 18 12-ere fra folket, Sverige ingen! 😳

Juryen har drept konkurransen i årevis. Gidder ikke dette mer før noe endrer seg. Hadet!

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest431 skrev (8 timer siden):

Hvem hadde vi i 2019? keeino?

Jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Finland vant folkets hjerte❤️og er den ekte vinneren.

Ikke Sverige. Mange raser fordi det er så urettferdig at jury skal ha så mye makt at juryen bestemmer hvem som skal vinne. Trodde ESC var for folket og at folket skal ha mest å si hvem som vinner. Sånn er det ikke mer. De kommer til å miste mange seere inkludert meg når det skal være esc for jury og ikke folket mer, og så urettferdig vinner som i år. Er det kun for å få Loreen til å bli den første kvinnen som vant to ganger? Det er for dumt. 

Aldri sett og hørt så mye negativitet mot årets vinner før som i år og sorry men det er full fortjent. For dette er ikke noe rettferdig seier i det hele tatt. Dette er jury (noen få antall mennesker i hvert land) sin favoritt.

Det blir fortsatt cha cha cha på mine ører, i min vakre tesla, i min kule leilighet❤️og ser på de som ekte vinnere🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daraya skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke poenget med jury. De ble gjeninnført da man syntes at publikum stemmer kun for naboland og dermed politisk. Og hva gjør juryene? Joda, stemmer for sine naboland. Jeg var nesten mest sjokkert at Hellas ikke ga 12 til Kypros som de alltid gjør.

Fjern jurysystemet igjen, det er ikke bare overflødig men skader. Tror ikke at EBU er tjent med at folkets stemme blir overstemt gang på gang.

United by Music, Divided by Jury.

😂👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (4 minutter siden):

Finland vant folkets hjerte❤️og er den ekte vinneren.

Ikke Sverige. Mange raser fordi det er så urettferdig at jury skal ha så mye makt at juryen bestemmer hvem som skal vinne. Trodde ESC var for folket og at folket skal ha mest å si hvem som vinner. Sånn er det ikke mer. De kommer til å miste mange seere inkludert meg når det skal være esc for jury og ikke folket mer, og så urettferdig vinner som i år. Er det kun for å få Loreen til å bli den første kvinnen som vant to ganger? Det er for dumt. 

Aldri sett og hørt så mye negativitet mot årets vinner før som i år og sorry men det er full fortjent. For dette er ikke noe rettferdig seier i det hele tatt. Dette er jury (noen få antall mennesker i hvert land) sin favoritt.

Det blir fortsatt cha cha cha på mine ører, i min vakre tesla, i min kule leilighet❤️og ser på de som ekte vinnere🤩

Det er 5 (!!!!) jurymedlemmer som bestemmer fra hvert land. Det er helt hinsides. I tillegg til at de svært ofte stemmer på land de har en tilknytning til. Latvia som stemmer på Estland for eksempel. Det er bare tull 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (6 minutter siden):

Det er 5 (!!!!) jurymedlemmer som bestemmer fra hvert land. Det er helt hinsides. I tillegg til at de svært ofte stemmer på land de har en tilknytning til. Latvia som stemmer på Estland for eksempel. Det er bare tull 

Norge som stemmer på Sverige eller Finland? Ikke det samme, nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Cha cha cha" on repeat fra nå av! La han slå alle Spotify rekorder! ❤

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...