AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #21 Del Skrevet 4. februar 2023 Av de tre, Mille. Men liker Emma, Ella, Mae, Maise, Lina... Anonymkode: 4477d...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #22 Del Skrevet 4. februar 2023 Martine er finest! Maja er også fint. Anonymkode: ff513...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #23 Del Skrevet 4. februar 2023 1: Martine 2: Maja 3: Mille Anonymkode: b98ac...3d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #24 Del Skrevet 4. februar 2023 Mille er IKKE et navn på noe annet enn en hund eller katt....... Kanskje for en 2-åring med talefeil. Anonymkode: 1d33a...aa5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #25 Del Skrevet 4. februar 2023 Milli kanskje. Men ikke Mille. Men personlig liker jeg ingen av navnene. Anonymkode: 63d5d...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 4. februar 2023 #26 Del Skrevet 4. februar 2023 Mille 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #27 Del Skrevet 4. februar 2023 Synes Mai er fint jeg da Anonymkode: c97b9...912 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #28 Del Skrevet 4. februar 2023 Milla! Mykere enn Mille, Mille er litt pompøst Anonymkode: df5f4...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #29 Del Skrevet 4. februar 2023 Tusen takk for tilbakemeldinger så langt ☺️ Det er veldig spennende å høre tankene deres rundt navnene. Det virker som de fleste liker Maia (Maja) og Martine best så langt. Grunnen til at vi vurderer å skrive navnet Maia med i, er at jeg liker at navnet stammer fra måneden mai, som er oppkalt etter gudinnen Maia. Måneden mai er også min personlige favoritt i året (spesielt kirsebærtreblomstringen som er da 🥰)🌸 Liker dessuten bedre i-lyden en J-lyden. vanskelig dette her med å landet navn altså 🤭😅 Anonymkode: a343c...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #30 Del Skrevet 4. februar 2023 Maia, helst Maya 😊 Anonymkode: 4aae3...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #31 Del Skrevet 4. februar 2023 Maja Kan ikke fordra navnet Martine. Anonymkode: 871af...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #32 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg har ei Maia, så synes selvfølgelig det er finest. Hun har ikke vondt i vilja som en annen bruker over her sa. 😂 Tvert imot er hun en hardtarbeidende vgs-elev. Jeg synes det er penest med i, men vi har hele livet gått og omtalt henne som Maia med i fordi alle tror det staves Maja - eller fordi det er en annen Maja/Maya tilstede i f.eks klassen. Anonymkode: 1f01f...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #33 Del Skrevet 4. februar 2023 3 hours ago, Eloise12345 said: Jeg ville ikke brukt noen av de navnene, men det er en smakssak. :). Jeg liker veldig godt navn som Victoria, Madeleine osv. Internasjonale navn. Jeg har ei fransk venninne som heter Martine. Ville forøvrig valgt det navnet, Mille passer ikke et voksent menneske. Maja går an, men er også litt for barnslig for min smak. Anonymkode: e63f2...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #34 Del Skrevet 4. februar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Vær så snill, husk at barnet bare er barn og søt liten bebis en liten stund, det skal leve hele sitt voksne liv med navnet dere velger. Derfor; styr unna Mille. Det er sånn sukkersøtt dukkenavn som rett og slett ikke passer på et voksent og seriøst menneske. Anonymkode: b6c35...690 Tror du Mille-Marie Treschow var enig? Anonymkode: 526b2...f9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #35 Del Skrevet 4. februar 2023 Av de tre ville jeg valgt Mille eller varianten Milla. Koselig. Ja, det er søtt og barnslig. Men det er så mange slike navn nå, at det vil være helt vanlig at voksne heter det snart. Martine er helt ok. Maja vet jeg om utrolig mange som heter. De jeg vet om går på vdg nå. Derfor ville jeg valgt unna. Og med stavemåten Maia blir det nok veldig lett at man blir «Maia med i» Anonymkode: a8944...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #36 Del Skrevet 4. februar 2023 43 minutter siden, AnonymBruker said: Av de tre ville jeg valgt Mille eller varianten Milla. Koselig. Ja, det er søtt og barnslig. Men det er så mange slike navn nå, at det vil være helt vanlig at voksne heter det snart. Anonymkode: a8944...a4a Det er gamle navn, og når de går av moten en stund og så kommer tilbake, synes folk gjerne de er barnslige og ikke passer på voksne. Noen tror til og med navn er oppdiktet når de har vært i lite bruk en periode. Anonymkode: 526b2...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 4. februar 2023 #37 Del Skrevet 4. februar 2023 (endret) Liker Maia/Maja og Mille. Martine er for "voksent" i dag, og da vil den lille jenta oppleve det samme som jeg gjorde i min barndom og ungdom. Jeg er født på begynnelsen av 1980-tallet, og har ikke tall på hvor mange mødre og tanter til folk jeg gikk i klasse med som het det samme som meg. Hadde også to lærere med samme navn. Traff aldri noen andre med samme navn som meg, annet enn en og annen gang på barneleir. Å ha et mer "gjennomgående" navn som f.eks. Ingrid ville vært noe helt annet og bedre. Jeg vil absolutt styre unna Martine. Athena Freyja skrev (På 4.2.2023 den 10.15): Maia men ville skrevet Maja. Flere måter å skrive det på. Virker som det er avhengig av hvor i landet man bor. Det skrives jo også Maya for noen. Jeg foretrekker også Maja. Endret 5. februar 2023 av Millimani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 4. februar 2023 #38 Del Skrevet 4. februar 2023 Liker Maja best, lykke til med navnevalget 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #39 Del Skrevet 4. februar 2023 Ingen. Miriam er finere. Anonymkode: 49fc5...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #40 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har ei Maia, så synes selvfølgelig det er finest. Hun har ikke vondt i vilja som en annen bruker over her sa. 😂 Tvert imot er hun en hardtarbeidende vgs-elev. Jeg synes det er penest med i, men vi har hele livet gått og omtalt henne som Maia med i fordi alle tror det staves Maja - eller fordi det er en annen Maja/Maya tilstede i f.eks klassen. Anonymkode: 1f01f...ccd Så fint navn hun har 🥰 Godt å høre at hun er hardtarbeidende og ikke har vondt i vilja, til tross for navnet da 🥰😄Jenta vår har et etternavn som hun kommer til å måtte stave uansett, så om hun må si Maia med i, så går nok det fint. Jeg bryr meg iallfall ikke så mye om at jeg må stave etternavnet mitt for ukjente. Datteren din trenger vel ikke si Maia med i hver gang, etterhvert som folk har lært seg det? 😅 Eller vil du anbefale å skrive navnet med j? Anonymkode: a343c...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå