Gå til innhold

Får ikke tatt opp problemer da han går helt i kjelleren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ut av forholdet. Jeg kan vurdere å prøve lenger ved noen tiltak, men det innebærer konkrete handlinger (bestille parterapi, samboerkontrakt osv). Prøver jeg å ta opp noe, så lytter han ikke, avfeier meg, bagatelliserer, sier jeg er kravstor osv.

Helt til jeg sier at men sånn vil jeg ikke ha det, da vil jeg ikke bo sammen mer. Og da går han helt i kjelleren, griner, styrer, roper, og alt handler om "hvorfor gjør du det her mot meg igjen" osv. Og jeg blir litt sånn ehm. Jeg klarer ikke reagerer særlig, for det er jo ikke mulig å snakke sammen da. Og da bare må jeg "vente ut" utbruddet hans, så kommer barna hjem eller lignende, og vi må være som vanlige foran dem. Og da har han glemt det helt til neste runde. Så går det en uke eller to til neste gang da jeg prøver, med akkurat samme resultat. 

Hva bør jeg gjøre videre her? Jeg eier mest av boligen, og vi har muntlig avtale på at jeg skal beholde hvis brudd. Men vi kommer aldri til de praktiske tingene eller tiltakene, for det låser seg helt på hans fortvilelse. Jeg er fryktelig i villrede her.

Anonymkode: 8f4ba...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare sagt: Du har 1 måned på deg til å finne et annet sted å bo. 

Anonymkode: a7256...2e9

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo dødfødt, du må bare gå.

Anonymkode: ad65f...52b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt opp dette mange ganger og det virker ikke å gå igjennom. 

Vi skal gå fra hverandre. 

Vi har time til megling 15 februar klokka 10.00. Frem til det kan du bo hos din fetter. Jeg drar ut noen timer nå og forventer at du er ute av huset når jeg kommer tilbake. 

 

Klare ord! Ikke gi han noe å argumentere på, eller tro at han kan snakke seg ut av det. 

Om han nå skaper seg og sier at dette kommer ut av det blå - gjenta at du har prøvd å snakke med han mange ganger. 

 

Anonymkode: 768de...857

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg tatt opp dette mange ganger og det virker ikke å gå igjennom. 

Vi skal gå fra hverandre. 

Vi har time til megling 15 februar klokka 10.00. Frem til det kan du bo hos din fetter. Jeg drar ut noen timer nå og forventer at du er ute av huset når jeg kommer tilbake. 

 

Klare ord! Ikke gi han noe å argumentere på, eller tro at han kan snakke seg ut av det. 

Om han nå skaper seg og sier at dette kommer ut av det blå - gjenta at du har prøvd å snakke med han mange ganger. 

 

Anonymkode: 768de...857

Hvorfor skal han ut av huset, når det er hun som initierer bruddet?

Anonymkode: c75ba...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal han ut av huset, når det er hun som initierer bruddet?

Anonymkode: c75ba...192

Det spørs hvem som eier boligen. 

Anonymkode: ad65f...52b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal han ut av huset, når det er hun som initierer bruddet?

Anonymkode: c75ba...192

Fordi hun eier mest av boligen. 

Anonymkode: a7256...2e9

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil ut av forholdet. Jeg kan vurdere å prøve lenger ved noen tiltak, men det innebærer konkrete handlinger (bestille parterapi, samboerkontrakt osv). Prøver jeg å ta opp noe, så lytter han ikke, avfeier meg, bagatelliserer, sier jeg er kravstor osv.

Helt til jeg sier at men sånn vil jeg ikke ha det, da vil jeg ikke bo sammen mer. Og da går han helt i kjelleren, griner, styrer, roper, og alt handler om "hvorfor gjør du det her mot meg igjen" osv. Og jeg blir litt sånn ehm. Jeg klarer ikke reagerer særlig, for det er jo ikke mulig å snakke sammen da. Og da bare må jeg "vente ut" utbruddet hans, så kommer barna hjem eller lignende, og vi må være som vanlige foran dem. Og da har han glemt det helt til neste runde. Så går det en uke eller to til neste gang da jeg prøver, med akkurat samme resultat. 

Hva bør jeg gjøre videre her? Jeg eier mest av boligen, og vi har muntlig avtale på at jeg skal beholde hvis brudd. Men vi kommer aldri til de praktiske tingene eller tiltakene, for det låser seg helt på hans fortvilelse. Jeg er fryktelig i villrede her.

Anonymkode: 8f4ba...7da

Hvis du fortsatt vil ha han om han deltar på de tingene du ønsker, så er det bare å bestille time på Fvk og parterapi. Sett kniven på strupen og si at sånn blir det ellers så er det over. Da har han valget om å bli med å delta og få en nøytral person i mellom som kan hjelpe dere, eller han kan fortsette å trasse og gå i kjelleren.
Hvis han ønsker å få det til å fungere og nå skjønner at dette er kniven på strupen så stiller han opp! 

Ser det er mange råd her om å droppe personen og bare flytte, men det mener jeg er gal løsning hvis du ønsker at det skal fungere da det da kan ødelegge all relasjon mellom dere i forhold til barn og fordeling etc. Det virker jo på det du skriver at du ønsker å fortsette samlivet dersom han går med på dine ønsker.  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useless skrev (2 minutter siden):

Hvis du fortsatt vil ha han om han deltar på de tingene du ønsker, så er det bare å bestille time på Fvk og parterapi. Sett kniven på strupen og si at sånn blir det ellers så er det over. Da har han valget om å bli med å delta og få en nøytral person i mellom som kan hjelpe dere, eller han kan fortsette å trasse og gå i kjelleren.
Hvis han ønsker å få det til å fungere og nå skjønner at dette er kniven på strupen så stiller han opp! 

Ser det er mange råd her om å droppe personen og bare flytte, men det mener jeg er gal løsning hvis du ønsker at det skal fungere da det da kan ødelegge all relasjon mellom dere i forhold til barn og fordeling etc. Det virker jo på det du skriver at du ønsker å fortsette samlivet dersom han går med på dine ønsker.  

Samboeren til ts er jo veldig manipulerende. Det kommer ingen bra relasjon ut av det uansett. Han kommer til å grine og rope hver gang han ikke liker noe. 

Anonymkode: a7256...2e9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han manipulerer deg bare! Det er ikke synd på han og han er ikke egentlig lei seg.

Jeg hadde tatt opp en slik samtale og fått på tape at dere han avtale om at du eier største delen av boligen. Den muntlige avtalen deres er ikke verdt en dritt. Det beste er å få det skriftlig, men tviler på at det skjer for å si det sånn.

Anonymkode: 03313...1ea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal han ut av huset, når det er hun som initierer bruddet?

Anonymkode: c75ba...192

Fordi vi har en avtale om det? Fordi jeg eier mest? Fordi jeg skal ha barna? Fordi han ikke har råd til boligen alene? 

Som skrevet i hovedinnlegget har vi avtalt at jeg skal beholde boligen, men du synes det høres feil ut? (Strengt tatt er det hans oppførsel som initierer bruddet, ikke meg)

Anonymkode: 8f4ba...7da

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han manipulerer deg bare! Det er ikke synd på han og han er ikke egentlig lei seg.

Jeg hadde tatt opp en slik samtale og fått på tape at dere han avtale om at du eier største delen av boligen. Den muntlige avtalen deres er ikke verdt en dritt. Det beste er å få det skriftlig, men tviler på at det skjer for å si det sånn.

Anonymkode: 03313...1ea

Eierskapet er tinglyst, men delen om at jeg skal beholde er muntlig. 

Jeg har allerede opptak av det to ganger, fordi jeg måtte høre gjennom etterpå om det var så ille som jeg husket... Det er surrealistisk å høre på. 

Anonymkode: 8f4ba...7da

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder opptak, ting sagt i affekt, som at "du kan bare beholde huset" gjelder ikke om dere ikke også har det tinglyst eller har en skriftlig avtale selv om du har det på opptak i en setting som er "surrealistisk å høre på" som du skriver. 

I en slik situasjon som du beskriver vil jeg ikke forvente noen forandring på grunn av megling eller terapi, man forandrer seg fordi man selv ønsker det - når han selv i en situasjon som "jeg ønsker avslutte forholdet" går til "hvorfor gjør du dette mot meg" kan jeg ikke skjønne han noen gang er i stand til å se noe annet enn seg og sitt behov - ergo er dette forholdet om du ikke kan leve med en slik person bortkastet glede siden du får bøttevis med sorger i stedenfor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg vil ut av forholdet. Jeg kan vurdere å prøve lenger ved noen tiltak, men det innebærer konkrete handlinger (bestille parterapi, samboerkontrakt osv). Prøver jeg å ta opp noe, så lytter han ikke, avfeier meg, bagatelliserer, sier jeg er kravstor osv.

Helt til jeg sier at men sånn vil jeg ikke ha det, da vil jeg ikke bo sammen mer. Og da går han helt i kjelleren, griner, styrer, roper, og alt handler om "hvorfor gjør du det her mot meg igjen" osv. Og jeg blir litt sånn ehm. Jeg klarer ikke reagerer særlig, for det er jo ikke mulig å snakke sammen da. Og da bare må jeg "vente ut" utbruddet hans, så kommer barna hjem eller lignende, og vi må være som vanlige foran dem. Og da har han glemt det helt til neste runde. Så går det en uke eller to til neste gang da jeg prøver, med akkurat samme resultat. 

Hva bør jeg gjøre videre her? Jeg eier mest av boligen, og vi har muntlig avtale på at jeg skal beholde hvis brudd. Men vi kommer aldri til de praktiske tingene eller tiltakene, for det låser seg helt på hans fortvilelse. Jeg er fryktelig i villrede her.

Anonymkode: 8f4ba...7da

Han har funnet en taktikk som virker. Sutretaktikken blir brukt i alle aldersgrupper. Sett krav og si at sutringen ikke påvirker deg. 

Anonymkode: 60dbb...9a9

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har funnet en taktikk som virker. Sutretaktikken blir brukt i alle aldersgrupper. Sett krav og si at sutringen ikke påvirker deg. 

Anonymkode: 60dbb...9a9

Ja, det er bare å gi tydelig beskjed, Enten følger han dine ønsker eller så går du. Bestill også den terapien du mener er nødvendig på Fvk og/eller andre instanser. Hvis han ønsker å gjøre endringer følger han på. Det er bare å være tydelig og si at ingenting annet fungerer og er han ikke med på notene kan han bare legge seg ned å sutre men du går.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (3 minutter siden):

Når det gjelder opptak, ting sagt i affekt, som at "du kan bare beholde huset" gjelder ikke om dere ikke også har det tinglyst eller har en skriftlig avtale selv om du har det på opptak i en setting som er "surrealistisk å høre på" som du skriver. 

I en slik situasjon som du beskriver vil jeg ikke forvente noen forandring på grunn av megling eller terapi, man forandrer seg fordi man selv ønsker det - når han selv i en situasjon som "jeg ønsker avslutte forholdet" går til "hvorfor gjør du dette mot meg" kan jeg ikke skjønne han noen gang er i stand til å se noe annet enn seg og sitt behov - ergo er dette forholdet om du ikke kan leve med en slik person bortkastet glede siden du får bøttevis med sorger i stedenfor.

Eierandelene er tinglyst, og midlene kan klart spores også. Legger til at han faktisk ikke ønsker å beholde hverken bolig eller barn, det har blitt stadfestet tidligere. Hvorfor det ble et spørsmål her i tråden om hvem som skal beholde huset er jeg noe usikker på, var vel en som kverulerte på hvorfor jeg skulle beholde når jeg ville avslutte forholdet, men det er jo totalt irrelevant, og heller ikke problemet mitt :) 

Han ser lite av egne behov ja, det er sant. 

Anonymkode: 8f4ba...7da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han har funnet en taktikk som virker. Sutretaktikken blir brukt i alle aldersgrupper. Sett krav og si at sutringen ikke påvirker deg. 

Anonymkode: 60dbb...9a9

Han direkte hulkegråter helt til jeg går unna og vi avbryter praten på en måte. Om jeg pusher så er det "jeg klarer ikke skjønne noenting, det er så vondt, jeg klarer ikke prate". Og så venter jeg og tar det når han har roet seg, da begynner han på nytt. Er helt vanvittig frustrerende! Har prøvd å si at han får slutte å grine for det hjelper ikke, men da er det "hvorfor er du så ond, hvorfor er du så slem, liker du å se at jeg har det vondt". 

Anonymkode: 8f4ba...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han direkte hulkegråter helt til jeg går unna og vi avbryter praten på en måte. Om jeg pusher så er det "jeg klarer ikke skjønne noenting, det er så vondt, jeg klarer ikke prate". Og så venter jeg og tar det når han har roet seg, da begynner han på nytt. Er helt vanvittig frustrerende! Har prøvd å si at han får slutte å grine for det hjelper ikke, men da er det "hvorfor er du så ond, hvorfor er du så slem, liker du å se at jeg har det vondt". 

Anonymkode: 8f4ba...7da

Har han noen hos seg som kan støtte ham i bruddet, og megle angående hvordan dere får gjennomført det praktiske? 

Anonymkode: ad65f...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har han noen hos seg som kan støtte ham i bruddet, og megle angående hvordan dere får gjennomført det praktiske? 

Anonymkode: ad65f...52b

Nei, det har han ikke. Og vi har aldri kommet til det praktiske. Han går dit bare jeg snakker om at jeg ikke klarer å ha det sånn lenger. Han gråter forøvrig ikke "ekte", jeg har sett han gråte på ordentlig før. Det er hulking med lyd fra stemmen, prøv selv så skjønner du hva jeg mener.. 

Anonymkode: 8f4ba...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg bestilt en time på FVK, og bare orientert ham om timen når den kommer (type 1 mnd før) og sagt hva dere skal gå gjennom og hva han må forberede.

Skriv det gjerne skriftlig til ham.

Forklar at du gjentakende nå har forsøkt å kommunisere vanlig - ha en dialog - men det er umulig å få konstruktiv respons. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...