Gå til innhold

Sånn apropos Mehl, er det vanlig at voksne er på TikTok?

Helgekarjol

Anbefalte innlegg

Trodde det var for småunger og ungdom. Er jo bare fjas det. Bruker du TikTok?

Endret av Helgekarjol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mehl er vel ikke spesielt voksen. Hun er kvotert til posisjonen og er selvsagt fullstendig uegnet.

Anonymkode: fd180...d8f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange voksne på Tik Tok, ja, jeg også.. man kan faktisk lære mye der, men må sile ut da, mye tull også.. men vi voksne er flinkere til å filtrere, tror ungdom kan slite mer der med tanke på hva som er fakta osv..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk i 50, 60 årene og også eldre er på tiktok, jeg kjenner mange i 50 årene selv som sitter med fjeset limt i mobilen. Jeg selv er 50 men bruker det ikke. Er ikke veldig interessert i slike ting, men bruker andre some til kommunikasjon og dele personlig opptak med familie en gang i blant.

Anonymkode: 0b02c...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mehl er vel ikke spesielt voksen. Hun er kvotert til posisjonen og er selvsagt fullstendig uegnet.

Anonymkode: fd180...d8f

Når blir man spesielt voksen da? Er det etter fylte 45?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det ikke nei, og kjenner ingen på min alder (midten av 40-årene) som har det. 

Anonymkode: 99004...b6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom i blant for å følge med hva som dukker opp der på grunn av mine søsken og hva som kan dukke opp når jenta mi blir gammel nok til å få seg det (eventuelt andre sosiale medier). Jeg legger jo ikke ut noe selv da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mehl er under 30 og har vært med i 2 realityserier. Er ikke overrasket over at voksne i hennes gruppe bruker tiktok. 

Anonymkode: 5cd9b...1aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (29 minutter siden):

Det er både vanlig og ønskelig at voksne velger å oppdatere seg på moderne teknologi. Det er også fullstendig uansvarlig at noen med barn mellom 0 og 18 år velger å ikke holde seg løpende oppdatert på sosiale medier. Så alle (absolutt alle!) som omgås barn sosialt, gjennom arbeid eller som omsorgsperson må, for å være et normalt ok menneske, vøre på tiktok. Trenger hen tilbringe 3 timer i uka der? Nei. Men enhver lærer etc må vite hva dette er. Enhver forelder må lodde dybden.

Min bestemor syntes videospillere «var noe fjas» da det kom. Hun er fortsatt i live. Hun har valgt å gå glipp av 50 år med teknologisk utvikling. Og gjennom det valgt bort enhver mulighet til å holde en normal samtale gående med sine egne yngre barnebarn og oldebarn. Ikke ta samme valget som min bestemor, ts. Det er en reell sjanse for at du får 50 år å angre valgene på. 

Anonymkode: 047cc...b82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har folk på jobben som er over dobbelt så gamle som Mehl som er på TikTok, så.

Anonymkode: bd662...b98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helgekarjol skrev (På 3.2.2023 den 22.56):

Nei. Tragisk at voksne folk bruker det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sikkert litt vanlig, jeg har ikke hatt tiktok men går fort i reelsfellen selv. Høyt utdannet kvinne i slutten av 30-årene. Det er bare et enormt tidssluk. Jeg har slettet instagram-appen og bruker bare via nettsiden. Den er veldig lite tilfredsstillende å bruke, så blir ikke like avhengig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Ja, bruker det. Er jo videoer så hvorfor er det så ille? Oppskrifter, reiser, trening etc. Som med alt annet så viser den det man viser interesse for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...